Tällaiseen ongelmaan kaipaisin vinkkejä (tai henkistä tukea):
Passatin Tiptronic-loota ei vaihda ollenkaan. Mittaristossa on aina "D", värit oikein päin. Vaihteet menee päälle, eli eteenpäin pääsee jollain kolmosella(?) ja pakkikin toimii. Mutta mittaristossa on aina tuo "D". Vika tuli päälle kesken ajon kun vaihdoin "P":ltä "D":lle: vaihteenilmaisin jäi "P":lle ja kolmosella nilkuteltiin eteenpäin. Seuraava käynnistys vaihtoi tuon "D" mittaristoon.
Vikakoodeja yritetty lukea VCDS:llä: TCU:hun ei saa yhteyttä lainkaan. Yleisesti ei ole muitakaan vikakoodeja.
Kaivoin TCU:n esille ja se näyttää päällisin puolin olevan kunnossa. Mattojen alla oli tietenkin kosteutta, joten se on voinut tehdä tuhojaan?
Otin TCU:n kokonaan irti: mittaristosta katoaa kokonaan kirjaimet, lisäksi tulee sekä ECU:lle että mittaristolle vikakoodit puuttuvasta TCU:sta. Eli ilmeisesti ko. palikat pystyvät jotenkin keskustelemaan TCU:n kanssa kun se on paikallaan...
Mittasin yleismittarilla TCU:lle tulevat piuhat: virrat ja maa ovat ok, samoin asentoanturilta (F125) tulevat piuhat.
Oma (tämänhetkinen) päätelmäni on että TCU on rikki.
Marmoritiskiltä tarjosivat uutta TCU:ta hintaan 2200EUR, joten hyvät neuvot ovat nyt tarpeen :-(
Auto on siis AWT koneella ja FEV-laatikolla. TCU on tyyppiä 8D0 927 156 DD (ja just näitä kun ei löydy ebay:stäkään)...
Passat 3BG 1.8T Tiptronic ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa