elikkäs kun on alusta saatu tapeltua kuntoon.niin seuraava paikka reistaa..öljyjen&suodattimen vaihdon yhteydessä huomasin,että ompas oudon näköiset öljyt..nooh vaihdoin ne kumminkin ja ajelin muutaman päivän ja uteliaisuuttani vilkasin öljy tikkua ja taas öly oudon näköistä.sellaista sameaa ruskean väristä vähän niinku maitokahvi.
Eli onkos tuosta nyt mennyt kannentiiviste?vai missä vika voisi olla?auto käy ja kukkuu aivan normaalisti.
ei muuten ole jäähdytin nesteitä hävittänyt ainakaan paisuntasäiliöstä ja on ihan kirkasta ja normaalin väristä.
autohan on siis mk3 golf 1,8 yksipiste ruisku ja 95vm
golf 3 1.8 öljyt&vedet sekaisin?
Valvoja: ffp jäsenet
lyhyttä
tulee ajettua paljon juurikin lyhyttä ajoa.tikun mukana ei tule mönjää ja öljykorkissakin todella vähän.
2kertaa öljyt ottanu koneesta ja kummallakin kerralla maitokahvin värisenä tullut,ja koostumus enemmän vettä kuin öljyä..äkkiseltään katsottuna/tunnusteltuna.
ei ole öljyä paisarissa pinnalla,eikä kyllä pulpatakkaan.
lämmöt nousee 90asteeseen normaalisti..
Auttaskohan koneen huuhtelu?vai lähenkö huvikseni kurvailemaan pitempiä lenkkejä?
2kertaa öljyt ottanu koneesta ja kummallakin kerralla maitokahvin värisenä tullut,ja koostumus enemmän vettä kuin öljyä..äkkiseltään katsottuna/tunnusteltuna.
ei ole öljyä paisarissa pinnalla,eikä kyllä pulpatakkaan.
lämmöt nousee 90asteeseen normaalisti..
Auttaskohan koneen huuhtelu?vai lähenkö huvikseni kurvailemaan pitempiä lenkkejä?
Kantsii autoa ulkoiluttaa, se on kivaa (jos ei ole nastat alla). Päiväreittini on pätkäajoa. Korkin alla oli sydäntalvella vähän sitä vaaleaa mönjää. Mönjää kertyi vielä öljynvaihdon jälkeen. Eli kondensiovesi viskositeeraa (vatkaa) itsensä öljyyn. Jos lämmöt nousee niin tuskin on termostaatissa sanomista.
Asentelin maskin ja puskurin taakse kuramatoista pakkassuojat jotta voimakone lämpenee nopeammin ajaessa/roikassa ja pysyy hetken pidempään lämpimänä. Tämä ja kunnon reissut autolla näyttävät hävittäneen ölljykorkin mönjät + olen pyyhkinyt niitä kun vielä oli. Jos mietit näitä suojia niin muista jättää tilaa jäähdyttäjän väliin ja mieluiten vähän ilmavuotoa jotta flekti kykenee siirtään ilmaa ja ettei kuumene maantiellä. Omat älyläpät aukeaa ilmanpaineesta :)
Kesäksi sit pois tommoset. Jatkosuunnitelmissa on konepellin alapuolen vuoraaminen mölymatolla. Auttaa lämpeämiseen talvella ja kuuleman mukaan on aika uskomaton vaikutus auton melutasoon jos kunnolla tekee.
Vielä pidemmistä ajoista, pysyy kosla kuivana kun ajelet menemään ja käyt vaikka mummolassa. Talvella saa sisustasta kosteutta pois kuorimalla matot ja pitämällä takalasia hivenen raollaan maantiellä tai sit sisätilan lämppäriä käytellessä. Pakkasilmassa on kosteutta 0 ja kuumankostea mombasa nousee autosta ylös ja ulos, ajaessa paineistettuna. Sit matkustajat voi opetella kopisteleen kenkänsä voi prkl. Tää nyt meni vähän sivuraiteelle mutta aivan sama :)
Asentelin maskin ja puskurin taakse kuramatoista pakkassuojat jotta voimakone lämpenee nopeammin ajaessa/roikassa ja pysyy hetken pidempään lämpimänä. Tämä ja kunnon reissut autolla näyttävät hävittäneen ölljykorkin mönjät + olen pyyhkinyt niitä kun vielä oli. Jos mietit näitä suojia niin muista jättää tilaa jäähdyttäjän väliin ja mieluiten vähän ilmavuotoa jotta flekti kykenee siirtään ilmaa ja ettei kuumene maantiellä. Omat älyläpät aukeaa ilmanpaineesta :)
Kesäksi sit pois tommoset. Jatkosuunnitelmissa on konepellin alapuolen vuoraaminen mölymatolla. Auttaa lämpeämiseen talvella ja kuuleman mukaan on aika uskomaton vaikutus auton melutasoon jos kunnolla tekee.
Vielä pidemmistä ajoista, pysyy kosla kuivana kun ajelet menemään ja käyt vaikka mummolassa. Talvella saa sisustasta kosteutta pois kuorimalla matot ja pitämällä takalasia hivenen raollaan maantiellä tai sit sisätilan lämppäriä käytellessä. Pakkasilmassa on kosteutta 0 ja kuumankostea mombasa nousee autosta ylös ja ulos, ajaessa paineistettuna. Sit matkustajat voi opetella kopisteleen kenkänsä voi prkl. Tää nyt meni vähän sivuraiteelle mutta aivan sama :)
täytyypä
kun on nastat viellä alla=)huomenna käydä nakkaamassa kesä renkaat alle ja huuhtelis koneen siihen tarkoitetulla litkulla vaihtas taas öljyt ja lähtee kurvailemaan jonnekkin..harmi vaan kun työmatka yhteen suuntaan on 3,5km..toisaalta hyvä mutta toisaalta huono.
Mitkäs on varmimmat oireet jos on kansipahvi mennyt?
mites kun tuntuu että on nuo hydrauliset nostajat??ruennu nakuttamaan enemmän?tehtävissä mitään?
Mitkäs on varmimmat oireet jos on kansipahvi mennyt?
mites kun tuntuu että on nuo hydrauliset nostajat??ruennu nakuttamaan enemmän?tehtävissä mitään?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kondenssikosteuden kertyminen muuttaa öljyn värin ennen kuin voiteluominaisuudet kärsii ja pelkästä öljytikun värjäytymisestä ei mielestäni kannata kovasti säikähtää. Öljytikun putkeen kohoava vesihöyry ei pääse kunnolla tuulettumaan tai haihtumaan. Etanolilla pätkäajossa hyyhmää kertyy sen verran että talvella öljykorkki jäätyy kiinni, mutta vesi näyttäisi poistuvan kuumentuessaan ja lämpimänä käynyt öljy on aivan normaalin väristä. Ajelen muuten jo toista talvea samoilla halpahallin synteettisillä eikä yksikään laakeri ole vielä leiponut kiinni.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa