Nitromorsin käyttö kylmässä vai hiekkapuhallus vanteelle
Valvoja: ffp jäsenet
Nitromorsin käyttö kylmässä vai hiekkapuhallus vanteelle
Hakemalla ei oikeen löytynyt tietoa mitenkä tuo nitromors toimii kylmässä? (vissiin vanhaa versiota, VOC over 50% lukee kyljessä.)
Käyttökohteena siis perus 5 puolaiset perusvanteet, ei juuri minkään arvoiset, mutta paremman puutteessa nuilla pitäisi kesä mennä. Parista paikkaa vissiin kanttareihin hipaissut edellisellä omistajalla ja maali haljennut.. Näyttäisi, että kertaalleen jo päälle maalatut, kun halkeaman alta näytti vielä vannehopealta.
Päivisin näyttää lämpötila pikkaisen plussan puolella käyvän, ei montaakaan astetta.Paikkana joko terassin puoli jossa arska paistaa (käyttöohjeessa tosin sanotaan, että ei suorassa arskan paisteessa), tai etupihan portaalla varjossa. Terassin puolella voisi muutaman lisäasteen saada tuolla auringon paisteella, en tiedä sitten haittoja..
Jos tuo ei toimi kunnolla kylmässä, mahtaako olla helpompi hiekkapuhaltaa vanhat maalit pois kun pääsee vehkeiden luo? Minkälaista hiekkaa tuohon pitäisi hommata ja millaisilla paineilla puhaltaa?
Tarkoitus on siistiä pari koloa kemiallisella metallilla ja maalata itse jollain tai maalauttaa pulverilla.
Anteeksi jos tuli sekavaa tekstiä väsyksissä, kiitos vastauksista.
Käyttökohteena siis perus 5 puolaiset perusvanteet, ei juuri minkään arvoiset, mutta paremman puutteessa nuilla pitäisi kesä mennä. Parista paikkaa vissiin kanttareihin hipaissut edellisellä omistajalla ja maali haljennut.. Näyttäisi, että kertaalleen jo päälle maalatut, kun halkeaman alta näytti vielä vannehopealta.
Päivisin näyttää lämpötila pikkaisen plussan puolella käyvän, ei montaakaan astetta.Paikkana joko terassin puoli jossa arska paistaa (käyttöohjeessa tosin sanotaan, että ei suorassa arskan paisteessa), tai etupihan portaalla varjossa. Terassin puolella voisi muutaman lisäasteen saada tuolla auringon paisteella, en tiedä sitten haittoja..
Jos tuo ei toimi kunnolla kylmässä, mahtaako olla helpompi hiekkapuhaltaa vanhat maalit pois kun pääsee vehkeiden luo? Minkälaista hiekkaa tuohon pitäisi hommata ja millaisilla paineilla puhaltaa?
Tarkoitus on siistiä pari koloa kemiallisella metallilla ja maalata itse jollain tai maalauttaa pulverilla.
Anteeksi jos tuli sekavaa tekstiä väsyksissä, kiitos vastauksista.
No jos vanteissa on yhtään enempää maalia, niin nitromorssin saa unohtaa ainakin näissä lämmöissä. Muutenkaan se ei ainakaan minun käytössä poistanut maalia ollenkaan luvatun tapaan, vaati noin 8 käsittelyä per vanne(+20 astetta, jätesäkkiin "muhimaan"). Mutta tämä uudemmalla, lievemmällä myrkyllä. Kylmässä, olisko ollu 10 astetta lämpöä kokeilin aluksi, mutta se ei tehnyt yhtään mitään vanteen maalille.
Ei riittäny hermot hommaan, kävin puhaltelemassa maalit pois.. Hiekka oli jotain hienoa, en tiedä kokoa tarkasti, mutta normaalia hienompaa kuitenkin. Paineita ei tullut katsotuksi, vaunukompura oli ja virolaismies antoi pika-opastuksen :D Hyvä jälki tuli, varoiksi puhalsin hieman kauempaa, kun tuntui tehoa piisaavan.
Jälkeenpäin tuli kysäistyä sitten jauhemaalauksesta hintaa, maalaus olisi ollut 80€/4 vannetta, kun oli itse putsattu valmiiksi. Noh, ehkä sitten ensi talveksi, jos toi paukkumaali päättää irrota.
Ei riittäny hermot hommaan, kävin puhaltelemassa maalit pois.. Hiekka oli jotain hienoa, en tiedä kokoa tarkasti, mutta normaalia hienompaa kuitenkin. Paineita ei tullut katsotuksi, vaunukompura oli ja virolaismies antoi pika-opastuksen :D Hyvä jälki tuli, varoiksi puhalsin hieman kauempaa, kun tuntui tehoa piisaavan.
Jälkeenpäin tuli kysäistyä sitten jauhemaalauksesta hintaa, maalaus olisi ollut 80€/4 vannetta, kun oli itse putsattu valmiiksi. Noh, ehkä sitten ensi talveksi, jos toi paukkumaali päättää irrota.
Jahas, tutkailun jälkeen ilmeni että tämähän on uudempaa värkkiä jota ei hirveämmin ole kehuttu.. New double strenght formula lukee putelisa eikä ainakaan mainita metyleenikloridia joka on googlen perusteella ollut aikaisemmin vaikuttava aine..
Pitääpä ruveta kattelemaan mistä hommata hiekkaa täältä Ylivieskan suunnilta.. Paljonkohan mahtaa hiekkaa tarvia yhden vannesatsin puhallukseen? Ikinä ennen en ole puhaltanut mitään, toki isä opastaa käytössä..
Pitääpä ruveta kattelemaan mistä hommata hiekkaa täältä Ylivieskan suunnilta.. Paljonkohan mahtaa hiekkaa tarvia yhden vannesatsin puhallukseen? Ikinä ennen en ole puhaltanut mitään, toki isä opastaa käytössä..
Just tuli vannesatsi raahesta vaasaan ja kyseessä siis perus 15" alessio giro -alut jotka muuten ok mutta alkuperäinen maali lähtee isoina paloina irti ja hapettumaa on reilusti.
Eli nypin painot, venttiilit ja keskikupit irti ja vien puhallukseen ja samassa paikassa myös pulverimaalaavat ja väriksi tulee valkoinen koska pulverimaalina hopea on enemmän harmaa kun metallisävyjä ei pulverina saa.
Pulverimaalaus on siitä hyvä että se kestää, mulla oli 10 vuotta yhdet alut eikä ne tuona aikana menny miksikään.
Täällä tuon homman hinta on noin 60e, eli kannattaa kysellä lähiseudut mitä kustantaa.
Jos pulverimaali ei innosta niin voihan vanteet puhalluttaa ja pohjamaalauttaa, ja maalaa kilikalilla värin + ruiskulla lakka päälle.
Eli nypin painot, venttiilit ja keskikupit irti ja vien puhallukseen ja samassa paikassa myös pulverimaalaavat ja väriksi tulee valkoinen koska pulverimaalina hopea on enemmän harmaa kun metallisävyjä ei pulverina saa.
Pulverimaalaus on siitä hyvä että se kestää, mulla oli 10 vuotta yhdet alut eikä ne tuona aikana menny miksikään.
Täällä tuon homman hinta on noin 60e, eli kannattaa kysellä lähiseudut mitä kustantaa.
Jos pulverimaali ei innosta niin voihan vanteet puhalluttaa ja pohjamaalauttaa, ja maalaa kilikalilla värin + ruiskulla lakka päälle.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 21.4.2013 15:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuo että pulveria ei saa metkusävyllä on ihan höpön höpön. Kyllä niitä saa siinä missä muutakin värikirjoa.
Tuossa on kaverin vanhan Leonin vanteet ja juurikin pulveroituna kullansävyyn.
https://plus.google.com/photos/10373362 ... banner=pwa
Tuossa on kaverin vanhan Leonin vanteet ja juurikin pulveroituna kullansävyyn.
https://plus.google.com/photos/10373362 ... banner=pwa
You do not have permission to view this album.
Niin, onhan nuo vanteet monesti (liki kaikki) tehtaaltakin pulveripinnalla.
Tuossa muutamia esimerkkejä, mitä muunmuassa jauheella saa aikaan:
Klik
Klik
Klik
Klik
Jos maalari sanoo, ettei saa, niin se on sitten vaan siitä kiinni, ettei ole varastossa / ei ole otettu selvää asioista / ei kiinnosta nippelihommat, kun tehdään 99% rahasta teollisella jauhemaalauksella.
On kyllä kysytty mitä maksaa, tuolla 60€:llä en eväänikään hetkauttas vaan veisin heti. Ainut paikka minkä googlella löysin suorittavan pulverimaalausta näillä main (Ylivieska, Laaksojen laatupinta) kertoi hinnaksi n. 35-50€ per vanne (sis. hiekkapuhalluksen tai maalinpoiston).
Tämän kuun opintotuki meni jo jarrusatulan, huohotinputken, ja muiden varaosien ostamiseen. Laskeskelin, ettei nuiden vanteiden käypänen arvo juurikaan tuota hintaa ylitä joten sama melkein kokeilla itse. Mullekkin on väriksi tulossa luultavasti valkonen. Liekkö sitten käläkälä vai ruisku kun isältä löytyy ruiskukin.
Toki jos on muita paikkoja, missä maalataan pulverilla vähänkään täälläpäin, saa ehdotella :)
P.S. En tuota hiekan kulutusta osaa yhtään arvioida kun en ole mitään puhaltanut, paljonkohan mahtaa mennä tuon 5puolasen satsin puhallukseen? Kiitti :)
P.P.S. Pitääkö/kannattaako nuo vanteen sisäpuolet puhaltaa (ja maalata) kans? Edit: tarkoitan siis nuita osia mitkä jää renkaan alle piiloon
Tämän kuun opintotuki meni jo jarrusatulan, huohotinputken, ja muiden varaosien ostamiseen. Laskeskelin, ettei nuiden vanteiden käypänen arvo juurikaan tuota hintaa ylitä joten sama melkein kokeilla itse. Mullekkin on väriksi tulossa luultavasti valkonen. Liekkö sitten käläkälä vai ruisku kun isältä löytyy ruiskukin.
Toki jos on muita paikkoja, missä maalataan pulverilla vähänkään täälläpäin, saa ehdotella :)
P.S. En tuota hiekan kulutusta osaa yhtään arvioida kun en ole mitään puhaltanut, paljonkohan mahtaa mennä tuon 5puolasen satsin puhallukseen? Kiitti :)
P.P.S. Pitääkö/kannattaako nuo vanteen sisäpuolet puhaltaa (ja maalata) kans? Edit: tarkoitan siis nuita osia mitkä jää renkaan alle piiloon
Joo, oli vaasan hinnatkin hieman noussu, 110e/sarja oli hinta puhallukselle + pulverimaali eli eipä enää kannata myyntimielessä paljoa kunnostella vanhoja vanteita jos ei työn puolesta puhallus ja maalaus onnistu.
Harmittavaa mutta totta.
Harmittavaa mutta totta.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 21.4.2013 15:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alkuperäinen maalihan noissa alession vanteissa ei pysy mutta muuten ei moittimista, mulla on talvirenkaat myös alession vanteilla.
Se on pakko ostaa kun eteen sattuu 15" 5*100 kokoiset vanteet jotka malliltaan jotain muuta kuin ns anttilat pölärit elim ns alkuperäisvanteet.
Tuo koko ja jako meinaan kiven alla.
Se on pakko ostaa kun eteen sattuu 15" 5*100 kokoiset vanteet jotka malliltaan jotain muuta kuin ns anttilat pölärit elim ns alkuperäisvanteet.
Tuo koko ja jako meinaan kiven alla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa