eli kyseessä audi a4 b6 1.8t Quatro
ongelma on seuraava viime kesänä ajellessa ilmastoinnin ollessa 18 asteessa oli turhan lämmin ja kun kerran painaa miinusta menee se LO asentoon ja tulee liian kylmä nyt kun ilmat lämpenee olis mukava saada selko tähän asiaan eli missä mahtaa olla vika vai onko ominaisuus ?
lämmityslaitteen ongelma vai ominaisuus
Valvoja: ffp jäsenet
Ja tosiaan, jalkatilan anturi kun oli sökönä, niin tuulilasille ja naamalle puhalsi kyllä ihan normaalisti oikean lämpöistä ilmaa. Jalkatilaan ei vaan automaatti-asennossa puhaltanut kylmää, kun järjestelmä "näki" jalkatilan olevan vähän pakkasen puolella. :D
En jaksa uskoa, että sulla kaikki anturit on sökönä, melkein lähtisin hakemaan vikaa jostain muualta? Antureita on tosiaan ainakin katossa (yleensä kattovalon yhteydessä), kojetaulussa ja jalkatilassa.
Jos kylmäainetta on liian vähän, ei auto puhalla kunnolla kylmää ennenkuin tuolla MIN-asennossa, jos sielläkään. Tosin, en nyt ihan tällekään pelimerkkejäni laittaisi, jos kerta 18 asteessa ei puhalla tyyliin ollenkaan kylmää, ei edes sinnepäinkään viileää?
Toimiko ilmastointi paremmin manuaalisäätöisenä? Eli esim 18 astetta ja pakkopuhallus naamalle? Jos ei, niin silloin vika ei ole kyllä ole antureissa.
Jos siellä MIN-asennossa tuli oikeasti todella kylmää ilmaa rööreistä, niin melkein veikkaisin että vika on jossain läppien säätömoottoreissa tai sitten ilmastoinnin säätöpanelissa/ohjainlaitteessa.
Vikakoodien lukua kehiin, ilmastoinnistakin jää aika hyvin koodia, jos jotain on oikeasti rikki.
En jaksa uskoa, että sulla kaikki anturit on sökönä, melkein lähtisin hakemaan vikaa jostain muualta? Antureita on tosiaan ainakin katossa (yleensä kattovalon yhteydessä), kojetaulussa ja jalkatilassa.
Jos kylmäainetta on liian vähän, ei auto puhalla kunnolla kylmää ennenkuin tuolla MIN-asennossa, jos sielläkään. Tosin, en nyt ihan tällekään pelimerkkejäni laittaisi, jos kerta 18 asteessa ei puhalla tyyliin ollenkaan kylmää, ei edes sinnepäinkään viileää?
Toimiko ilmastointi paremmin manuaalisäätöisenä? Eli esim 18 astetta ja pakkopuhallus naamalle? Jos ei, niin silloin vika ei ole kyllä ole antureissa.
Jos siellä MIN-asennossa tuli oikeasti todella kylmää ilmaa rööreistä, niin melkein veikkaisin että vika on jossain läppien säätömoottoreissa tai sitten ilmastoinnin säätöpanelissa/ohjainlaitteessa.
Vikakoodien lukua kehiin, ilmastoinnistakin jää aika hyvin koodia, jos jotain on oikeasti rikki.
Eli tänään kun ajelin oli 18 astetta ba autom päällä ja kun aikani ajelin alko tulla lämmin...laitoin LO asentoon hetkeksi tuli turhan viileä ja takaisin 18 asteseen sitten alko tulla saamarin kuumaa ilmaa kapiiniin. Tätä kestää hetken jolloin taas puhaltaa vaan vähän liian lämmintä...jos ymmärrätte =D
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa