Golf gti mk2 16v jeesustelua ?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 23.3.2013 20:36

Hmm.. mutta moottorijarrutushan katkaisee bensansyötön kokonaan muutenkin ?

Haluisin tietää tarkalleen mikä noiden 3 ja 4 numeroiden vira nyt oikein on.. eli tuo Overrun cut off valve numero 3 ja numero 4 Diaphragm pressure switch.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.3.2013 20:55

Hmm.. mutta moottorijarrutushan katkaisee bensansyötön kokonaan muutenkin ?
Aivan!

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 27.3.2013 18:49

Hmm. Kenelläkään ideoita mistä mahtaa johtua että auton kun käynnistää kylmänä niin kierrokset nousee/jumittuu sinne 2500-3000 paikkeille, mutta laskee/alkaa toimia normaalisti hetikun on vähän ajanut? sellaisen 1-2km. Tekee tälläistä kun yön yli auto seisoo ja menee käynnistämään ja lähtee liikkeelle. Jos auto seisoo esimerkiksi vain 3-5 tuntia, ei tälläistä esiinny.

Lisätään nyt tähän vielä että mulla ei ole lämpöaika kytkin autossa kiinne kun on se anturi paskana. Mulla on toteutettu napilla tuo kylmäkäynnistys suuttimen ohjaus. Eli se tuskin jää jumittamaan. Itselleni ei tule mieleen kuin tuo ohjauspaineensäädin mihin nuo 2 bensaletkua menee määräjakajalta.. ?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.3.2013 23:21

Jos se kumminkin käy ja vetää hyvin noilla korkeilla kierroksilla niin silloin se saa liikaa myös ilmaa.

Jumittava tyhjäkäyntisäädin ja tyhjäkäyntiruuvi liian auki saisi yhdessä tuollaisen mahdollisesti aikaan.

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 28.3.2013 11:27

Miten se nyt yht äkkiä voisi saada liikaa ilmaa :o olen kyllä käännellyt sitä seosruuvia, mutta sekin on vähän sellainen että auto toimii kunnolla vain yhdessä kohtaa. Tyhjäkäyntiruuvi on auki sen puoli/yksi kierrosta. Tuota tyhjäkäyntiventtiiliä en ole kyllä puhdistanut.. mutta minkä takia auto toimii normaalisti heti 1km ajon jälkeen kun vähän lämpeää.. tuntuu että ei se voi olla siitä tyhjäkäyntiventtiilistä.

Mitkä/missä sijaitsee muuten tuon auton ne yleisimmät imuvuodot jos sellaisia on ? voisin tarkastaa tietysti nekin huolella.

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 28.3.2013 16:30

Tuo korkea tyhjäkäynti kylmällä koneella on normaalia. Itselläni tasaantuu sinne tonnin kohdille, kun on tuon vajaan kilometrin ajanut tai antanut auton käydä 10-15 min.tyhjäkäynnillä

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.3.2013 17:33

Ei noin korkea käynti ole normaalia. 1400...1500 olisi normaalia tolle koneelle ja sekin todella kovassa pakkasessa.

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 28.3.2013 19:52

Hitto, voisin opetella lukemaan oikeesti. Onhan nuo kierrokset aivan liian korkeat.
Niin, minulla siis pyörii myös kierrokset tuolla 1600rpm hetken kylmällä koneella.
Kuten muutkin jo todenneet, niin tyhjäkäyntisäädin kannattaa tarkistaa ja ne alipaineletkut..

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 29.3.2013 14:17

pitäneepä puhdistella tyo tyhjäkäyntisäädin. On ärsyttävää lähtä autolla liikenteeseen kylmällä koneella kun kierrokset on siellä 2500-3000.. ei tavitse kaasua painella kun auto menee itsekseen eteenpäin. tämä tosiaan loppuu heti lämmettyään vähänkin.. jo 1km jälkeen. sen jälkeen tyhjäkäynti on 900-1300. Tarkoitin tolla sitä että välillä se jää sinne 1300 paikkeille ja välillä sinne 900-1000.

ankold
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.11.2011 11:49

ViestiKirjoittaja ankold » 30.3.2013 21:12

Jos tyhjäkäyntiavustimet ärsyttää: poista ne. Kylmänä, ehkä minuutin verran kun paikallaan käyttää ennenkun lähtee ajamaan niin ei mitään ongelmia pitäis olla. Eli rojut veke, tulppaa kunnolla jääneet reiät asianmukaisesti ja tyhjäkäyntiruuvista hakemaan haluttuja kierroksia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa