Fabia vrs 2004 jousen yläpään laakerin vaihto alakautta?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Ville-Risto 5 (150hp)
-
Viestit: 128
Liittynyt: 19.5.2006 11:41

Fabia vrs 2004 jousen yläpään laakerin vaihto alakautta?

ViestiKirjoittaja Ville-Risto 5 (150hp) » 26.3.2013 15:39

Väliin kuuluu sellainen pojahtava ääni kun kääntää rattia ja toisinaan kun ajan töyssystä.
Ratti palauttaa normaalisti eikä tunnu raskaalta kääntää..

Sikäli jousi on ehjä niin ilmeisesti syypää on tuo laakeri josta päästään siihen että saako tuon laakerin vaihdettua siten että puristaa vain jousen kasaan ja irroitaa tuon iskarin mutterin konehuoneen puolelta ja ujuttaa uuden vanhan tilalle? Siis ajatuksena ettei vaihda sitä 3 pultilla olevaa yläpäätä olleenkaan mikä tulee koriin kiinni vai onko tuo edes mahdollista noin miten esitin asian?

Entä jos joudun vaihtamaan jousen niin onko kyseisessä kapistuksessa mahdollista ottaa tuo koko tolppa irti avaamatta ripustuksen muttereita ja pultteja. ( tiedän että se koiranluu täytyy ottaa irti) Ajatuksena siis että ei tarvisi suuntauttaa kulmia jousenvaihdon yhteydessä?...

Kysymys..Onko tuo laakeri vain tuolla jousen ja sen yläpään välissä ilman mitään muuta kiinnitystä kuin vain sen mitä tuo jousi sitä painaa tuonne ylös?
Viimeksi muokannut Ville-Risto 5 (150hp), 28.3.2013 0:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 26.3.2013 16:47

Joudut purkaan sen yläpään/iskarin kokonaisuudessaan, laakeri on jousen ja tukikumin välissä (toimii samalla jousilautasena) Eikai niitä kulmia ole pakko suunnata, iskarin irrotus+kiinnitys ei kulmiin vaikuta juurikaan.

Ville-Risto 5 (150hp)
-
Viestit: 128
Liittynyt: 19.5.2006 11:41

Ei sitten muuta kuin ota ja irroita

ViestiKirjoittaja Ville-Risto 5 (150hp) » 26.3.2013 17:49

Jeps ei sitten muuta kun tolppa käteen:) Juu tarvinnee tehdä sitten siihen iskarin alapäähän jostakin 6 koloavaimesta sopiva levitin ja ilmeisesti sopivaa irrotin liuotinta.
Sikäli kerran tolppa lähtee jousineen irroittelematta mitään alapalloja yms niin noin se tarvinnee sitten tehdä...Perhealbumin korjauskuvaus vaan antoi ymmärtää että joutus repiin 1 ja toista mäkeen kun tuon homman tekee.

Mutta ei vissiin sitten tarvitsekkaan.

Ville-Risto 5 (150hp)
-
Viestit: 128
Liittynyt: 19.5.2006 11:41

Vaihdettu alakautta.

ViestiKirjoittaja Ville-Risto 5 (150hp) » 28.3.2013 0:07

Kyllä onnistuu vaihtaan tuo laakeri ilman että ottaa koko tolpan käteen. Jos haluaa niin voi vaihtaa myös sen koriin kiinni tulevan osan sikäli niin haluaa.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 28.3.2013 16:09

Vähän turhan hankalalta kikkailulta kuullostaa suhteessa itse hommaan...

ttompp
-
Viestit: 10
Liittynyt: 23.2.2013 19:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja ttompp » 28.3.2013 18:11

Tahtoisin kyllä itsekkin nähdä miten tämä suoritus tapahtuu..

Ville-Risto 5 (150hp)
-
Viestit: 128
Liittynyt: 19.5.2006 11:41

Ei se niin vaikeaa ole

ViestiKirjoittaja Ville-Risto 5 (150hp) » 28.3.2013 18:12

Iskarin männän mutteri auki, koiranluu irti iskarista ,jousen puristus kasaan ja mäntää alas jotta saa ton laakerin vaihdettua välistä.

Gollpero
-
Viestit: 274
Liittynyt: 11.3.2012 13:04

ViestiKirjoittaja Gollpero » 28.3.2013 18:24

Samalla vaivalla ottaa koko iskaripaketin pois nii on helpompi vaihtaa


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa