Pari kuukautta sitten tuli ostettua tollanen -90 vuotinen Golffi projektiksi ja löytypä alkuperäisesta GU-koneen lohkosta reikä josta ruikkii jäähdytysnesteet pihalle.
Löysin suht edullisesti 150tkm ajetun -85 vuotisen GX-koneen joten tämä täysyisi saada paikoilleen.
Mikäli nyt en väärin ole ymmärtänyt niin itse kone ja muut tingentangelit menee ihan alkuperäisien osien paikalle samoilla kiinnikkellä. Isoin huolenaihe vaan tulee noiden sähköjen kanssa, kone siis -85 ja auto -90 jolloin sähköihin ilmeisesti on tullut vähän muutoksia tässä välissä? GX koneen mukana tulee myöskin 4-piste ruiskusysteemit kun taas vanhassa GU-koneessa on 1-piste ruisku.
Kenellä kokemusta tälläisestä operaatiosta niin neuvoja kiitos! :)
Golf Mk2 tekniikanvaihto GU -> GX
Valvoja: ffp jäsenet
Eipä siinä mitään erikoista ole. Tulppaa ne 4 piste ruiskun reiäit tai jättää suuttimet paikoilleen, jos ei halua ruveta väsäämään 4 pisteruiskua.
Anturit, virranjakaja, imusarja yms pitäs vaihtua vanhasta koneesta.
Ainut ero voi olla, 4 pisteruiskussa imusarjan puolella kannessa 3-4 pytyn kohdalla oleva reikä, on alipainereikä.
Kaasari koneissa se on jäähdytinesteelle.
En tiedä sit 1 pisteruiskusta.
Ja jos GX kone on vanhempi kuin 7/85, niin siinä on mekaaninen nokka. Mek 5 nokkapukkia, hyd 4 pukkia.
Onkos GX ollu pitkittäisenä? Sit menee vaihtoon öljypohja, öljynsuodattimenjalka, öljypumpun imuputki... mut nekin saa vanhasta koneesta tarvittaessa.
Anturit, virranjakaja, imusarja yms pitäs vaihtua vanhasta koneesta.
Ainut ero voi olla, 4 pisteruiskussa imusarjan puolella kannessa 3-4 pytyn kohdalla oleva reikä, on alipainereikä.
Kaasari koneissa se on jäähdytinesteelle.
En tiedä sit 1 pisteruiskusta.
Ja jos GX kone on vanhempi kuin 7/85, niin siinä on mekaaninen nokka. Mek 5 nokkapukkia, hyd 4 pukkia.
Onkos GX ollu pitkittäisenä? Sit menee vaihtoon öljypohja, öljynsuodattimenjalka, öljypumpun imuputki... mut nekin saa vanhasta koneesta tarvittaessa.
Ohops, my bad eli GU on kaasari vehje.
Itelle tulee siis ihan täydellinen kone, viissiin ainoat osat mitä pitää vanhasta koneesta ottaa on laturi, startti ja virranjakaja. Isoin murhe tosiaan noiden sähköjen kanssa. Tottakai siihen nyt sitten noi 4-pisteruiskuhässäkät lyykkään kun ne valmiina siinä on.
Itelle tulee siis ihan täydellinen kone, viissiin ainoat osat mitä pitää vanhasta koneesta ottaa on laturi, startti ja virranjakaja. Isoin murhe tosiaan noiden sähköjen kanssa. Tottakai siihen nyt sitten noi 4-pisteruiskuhässäkät lyykkään kun ne valmiina siinä on.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa