Golf4/Bora etusumuvalojen kytkentä
Valvoja: ffp jäsenet
Golf4/Bora etusumuvalojen kytkentä
Onkos kellään tietoa miten etusumuvalot kytketään? Itellä on alkuperänen johtosarja ostettuna kyllä, mutta tarvis tietää et mihin se kytketään?
Tälläsen löysin mutta toimiiks tossa ny sumarit sitte kytkimen joka asennossa paitsi nollassa? Ku olis hyvä et sais parkkienki kanssa..
Edit: kuva ei toimi joten linkki topiciin
Tälläsen löysin mutta toimiiks tossa ny sumarit sitte kytkimen joka asennossa paitsi nollassa? Ku olis hyvä et sais parkkienki kanssa..
Edit: kuva ei toimi joten linkki topiciin
Onko sulla orkkis valokatkasija jossa sumari toiminto eteen? Jos ei niin ohjaus releelle parkeista ja yleis katkasijan kautta maadoitus. Jos ei valjennu ni voin tarkemmin kertoo :D
Edit. Toi kuva on nyt hiukan ristiriitanen releen toimintaan koska numerointi on seuraava
30=virta (jatkuva sulakkeen kautta)
85=maa
86=ohjaus
87=kohde
85 tai 86 katkaisijan kautta
Edit. Toi kuva on nyt hiukan ristiriitanen releen toimintaan koska numerointi on seuraava
30=virta (jatkuva sulakkeen kautta)
85=maa
86=ohjaus
87=kohde
85 tai 86 katkaisijan kautta
Etusumarillinen katkasia löytyy.. Releelle menee johdot seuraavasti
Kaksi erillistä johtosarjaa, toisessa on releenpohja, josta lähtee ohut harmaa johto jossa punanen rosvoliitin päässä sekä kaksi paksumpaa johtoa joissa toisessa rosvoliitin päässä ja toisessa ilmeisesti valokatkasian liittimeen sopiva pää..
Toisessa johtosarjassa on johto joka haaraantuu kahdeksi vesieristetyksi liittimeksi toisessa päässä, toisessa päässä liitin joka sopisi vaikka tuohon 30 napaan tässä päässä johdossa lukee pin2 joka lukee myös relepohjan tyhjässä paikassa
30 napa on tyhjä
87 navasta lähtee johto jossa ilmeisesti valokatkasian liittimeen sopiva pää..
86 ja 85 navoilta lähtee johdot joissa rosvot päissä 86 ohuempi johto
Eli kytkenkö tuon 87 navasta lähtevän valokatkasian paikkaan 8, 30 menee valoille, 86
parkkien johtoon ja 85 maihin?
Edit eihän se noin toimi.. pitäis saada vaikka 85 ja 87 vaihdettua keskenään?
Kaksi erillistä johtosarjaa, toisessa on releenpohja, josta lähtee ohut harmaa johto jossa punanen rosvoliitin päässä sekä kaksi paksumpaa johtoa joissa toisessa rosvoliitin päässä ja toisessa ilmeisesti valokatkasian liittimeen sopiva pää..
Toisessa johtosarjassa on johto joka haaraantuu kahdeksi vesieristetyksi liittimeksi toisessa päässä, toisessa päässä liitin joka sopisi vaikka tuohon 30 napaan tässä päässä johdossa lukee pin2 joka lukee myös relepohjan tyhjässä paikassa
30 napa on tyhjä
87 navasta lähtee johto jossa ilmeisesti valokatkasian liittimeen sopiva pää..
86 ja 85 navoilta lähtee johdot joissa rosvot päissä 86 ohuempi johto
Eli kytkenkö tuon 87 navasta lähtevän valokatkasian paikkaan 8, 30 menee valoille, 86
parkkien johtoon ja 85 maihin?
Edit eihän se noin toimi.. pitäis saada vaikka 85 ja 87 vaihdettua keskenään?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kuvan mukaisella kytkennällä rele sammuttaa sumuvalot silloin kun pitkät on päällä
eli sumareiden virta kiertää kaikki valokatkaisijan kautta.
Jos halutaan kierrättää sumareiden virta releen kautta niin kytkentä on seuraava
johtojen värit otettu kuvasta
keltainen napaan 86
punainen 30
sininen 87
85 maa
eli sumareiden virta kiertää kaikki valokatkaisijan kautta.
Jos halutaan kierrättää sumareiden virta releen kautta niin kytkentä on seuraava
johtojen värit otettu kuvasta
keltainen napaan 86
punainen 30
sininen 87
85 maa
Miksi sitten tohon alkuperäseen johtosarjaan on kytkentä tehty kuvaamallani tavalla?
eli
30 valoille
87 Katkasialle (tähän kuuluisi oikeasti virta parkeilta?!)
85 virta (tähän oikeasti katkasialta tuleva johto?)
86 maa
Johtojen paikkaa ei oo aivan yksinkertasta muuttaa, mutta tietenkin mahdollista irroittamalla johdot ja vaihtamalla liittimet erijohtoihin.
Kummastelempa vain että miksi alkuperäsessä johtosarjassa olis kytkentä väärin? Maantaina kytketty?
eli
30 valoille
87 Katkasialle (tähän kuuluisi oikeasti virta parkeilta?!)
85 virta (tähän oikeasti katkasialta tuleva johto?)
86 maa
Johtojen paikkaa ei oo aivan yksinkertasta muuttaa, mutta tietenkin mahdollista irroittamalla johdot ja vaihtamalla liittimet erijohtoihin.
Kummastelempa vain että miksi alkuperäsessä johtosarjassa olis kytkentä väärin? Maantaina kytketty?
Miksi niitä parkkeja pitäis sekoittaa tähän kytkentään ollenkaan, mainitsemallasi kytkennällä sumareiden virta menee parkkien sulakkeelle(2*55W eli lähes 10A)
Ja se toiminta riippuu siltikin siitä valokatkaisijan ominaisuudesta, että antaako se sytyttää sumarit silloin kun on pelkät parkit päällä (todennäköisesti kyllä antaa)
Ja se toiminta riippuu siltikin siitä valokatkaisijan ominaisuudesta, että antaako se sytyttää sumarit silloin kun on pelkät parkit päällä (todennäköisesti kyllä antaa)
Eikös se oo niin et kun on valokatkasia nolla asennossa kulkee virta katkasian kautta,
kun valot kytketään virta kiertää toista kautta? Itellä ainakin valot on kirkkaammat kun katkasia on valot päällä asennossa..
Edit: Nyt muutin kytkentää mielestäni oikeaksi
30 +12
87 Valoille
86 Maihin
85 Katkasialle
kun valot kytketään virta kiertää toista kautta? Itellä ainakin valot on kirkkaammat kun katkasia on valot päällä asennossa..
Edit: Nyt muutin kytkentää mielestäni oikeaksi
30 +12
87 Valoille
86 Maihin
85 Katkasialle
Viimeksi muokannut Mro, 22.3.2013 18:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Niin kai sitten. =)
On kyllä niin turhat että ihmettelen miksi joku haluaa nähdä vaivaa niiden asennukseen.
Edit: Ike, nekään idiootit ei tajua miksi niille vilkuttelee. =D
Ja kaikenlisäksi kytkentä niinpäin että etuset syttyy ekalla vedolla ja takasumerit toisella.
Käytännöllisempi olisi juuri toisinpäin kun takasumarille ainakin henk.koht enemmän käyttöä kun lumipöllyssä tuolla ajaa ettei kukaan tule konttiin.
On kyllä niin turhat että ihmettelen miksi joku haluaa nähdä vaivaa niiden asennukseen.
Edit: Ike, nekään idiootit ei tajua miksi niille vilkuttelee. =D
Ja kaikenlisäksi kytkentä niinpäin että etuset syttyy ekalla vedolla ja takasumerit toisella.
Käytännöllisempi olisi juuri toisinpäin kun takasumarille ainakin henk.koht enemmän käyttöä kun lumipöllyssä tuolla ajaa ettei kukaan tule konttiin.
Viimeksi muokannut Sebastian, 22.3.2013 19:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
no maku asia tykkääkö äidistä vai tyttärestä mut miten ne sumarit vaikuttaa muihin koska häikivät vähemmän kuin lyhkäset ajovalot jotka joka toisella näyttää minne sattuu :) Ne on aika hyvännäköset tuol puskimen alaosassa ja keltasilla polttimoilla :D Ja sitten ne takasumari sankarit jotka ei tajuu ottaa pois sitä esim taajamassa saavat kyllä mielen hyväksi :\
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa