G3 GTI tekniikka mk1 Sciroccoon?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

typ53
-
Viestit: 3
Liittynyt: 17.3.2013 11:13

G3 GTI tekniikka mk1 Sciroccoon?

ViestiKirjoittaja typ53 » 17.3.2013 13:03

Tervehdys!

Tallissa Sciroccon kori työn alla, pihalla joutilas, kokonainen Golf GTI 8v -95. Onko mitään mahdollisuuksia / järkeä yrittää survoa tuota Golffin tekniikkaa roccoon? Mitä kaikkea menee vahtoon, mitä voisi hyödyntää? Pitäskö ettiä paljonkin osia muualta? Nimimerkillä "Meillä on budjetissa tietynlaiset raamit"

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 19.3.2013 20:06

Mk1 korvakoilla tekniikka menee pulttaamalla kiinni. Laatikossa on todennäköisesti 100mm nivelet, joten vetarien kans on vähän jumppaamista. Sähköt lie suurin homma laitella.

typ53
-
Viestit: 3
Liittynyt: 17.3.2013 11:13

ViestiKirjoittaja typ53 » 21.3.2013 9:43

Eli selviääkö vetareista käytännössä "vain" sopivan nivelen vaihtamisella vai onko pituuksien kanssa myös ongelmia? Sähköt on sitten myöhempien aikojen murhe, kunhan tietäisi ensin, onko muutos edes teoriassa järkevä. Onko tällaista kukaan tehnyt, esim. ykkös Golffiin?

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 21.3.2013 11:27

Pitäisi tietää millä moottorilla kanta-auto on, sillä noissa on hirveästi eroa tehdäänkö muutosta esim kaasutin vain ruiskumalliin ja onko kone ollut 1.1 vai 1.6 tai jotain muuta.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 21.3.2013 12:12

Eihän näitä järjellä voi ajatella, sama mitä tekisi. Mulla oli 2,0 kone Sciroccossa joskus aikasemmin. Lohko on 16mm korkeampi kuin pienemmissä koneissa, pakoputkea voi joutua soveltamaan, Mk1 pakoputki sarjoineen pitää olla. Vetarin laipat pitäisi pystyä vaihtamaan laatikosta toiseen jos on kokoeroa.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 21.3.2013 13:00

Vetarinlaipat on aika helppo vaihtaa. Laipan keskeltä muovikupin alta lukkoprikka vaan pois ja sen jälkeen laippa lähtee vetämällä irti. Ulosvetäjää tosin todennäköisesti tarttee sen laipan irrottamiseen, kun tahtovat olla vähän tiukassa.
Kakkos GTI:hin joskus vaihdoin jonkun (olisko ollut peräti dieselin) laatikon hajonneen tilalle ja siinä oli pienemmät vetarinlaipat joiden tilalle laitoin hajonneesta laatikosta isommat.

typ53
-
Viestit: 3
Liittynyt: 17.3.2013 11:13

ViestiKirjoittaja typ53 » 21.3.2013 18:30

1,5TS on ilmeisesti alunperin, viimeksi ollut 1,6gti tekniikka. Auto on aikanaan rakenneltu niin monesta palasesta, etten tiedä mikä on alkuperäistä, mikä ei. Siksikin raskisi kokeilla jotain ihan huvikseen, tästä ei ihan helpolla enää museoautoa tee. Lähinnä tuossa 2,0ssa kiinnostaisi suht nykyaikaisuus ja helppous, ei turboja jne. Ja menisi vielä leimaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa