-95 passatin piinaava sähkövika, apua!
Valvoja: ffp jäsenet
-95 passatin piinaava sähkövika, apua!
Tervehdys kaikille, olen uusi forumilla, ja tulin hakemaan vähän kokeneempien volkkaristien apua. Auto volkswagen passat 2,0 variant cl -95
Passatti pelaa esimerkiksi 2pv ihan hyvin, sitten vaan sammuu. Sammumisen jälkeen pelkkää sahaamista, mittaristoon ei sammumisen jälkeen tule öljynpaine- , latauksen tai muitakaan varoitusvaloja, eikä vilkut toimi.
Olen saanut valot mittaristoon läimäyttämällä kojelautaa mittariston päältä, silloin auto käynnistyy ja pelaa taas x määrän aikaa.
Tänään ajelin myös ilman mittaristoa, mutta teki kuitenkin kaksi kertaa hyytymisen. --> läimäytys kojelautaan , ja taas tuli virrat. Virtojen ollessa pois, eli auton hyytyessä, kuitenkin ajovalot jäävät päälle, joka on siis poikkeuksellista, sillä passatissa ajovalot saa päälle vain virrat päällä-tilassa, sekä auton ollessa käynnissä.
Huomasin myös, että yleensä virrat häviää, kun laitan vilkun päälle, tämä ei kuitenkaan tapahdu todellakaan aina, mutta ainakin tänään, ja muistan muutaman muunkin kerran, kun kiekkamittari tippui heti nollaan laittaessani vilkun. Sitten taas kun alkoi pelaa, vilkkuja pystyi käyttämään. Vilkut eivät myöskään toimi silloin kun auto on hyytynyt. Tila on siis vähän sama, kuin virrat ei olisi päällä, vaikka virta-avain on siinä asennossa. Jokin siis ehkä katkaisee päävirran, joka tulee mittaristolle ja moottorille, mutta mikä? Oikosulku?
Conlog-merkkinen ajonesto on ainakin joskus ollut, koska keskipaneelissa on plugipaikka, vaikka mitään avainta ei tarvitse siihen kuitenkaan laittaa, ja toisekseen plugipaikalta lähtevät johdot loppuvat 10cm päähän liittimeen, joka ei ole kiinni missään. -> en myöskään löytänyt liitintä mistään siitä läheltä, joka siihen sopisi.
Ajonesto? Mutta epäilyttää, kun ajoneston pistokepaikkakaan ei ole enää käytössä.
Vaihdetut/kokeillut osat:
- 3 ja 4 rele vaihdettu
- uusi virtalukon pohja.
- vika ei mittaristossa, mittariston ollessa poissa ongelma säilyi
Onko kenelläkään mitään ideoita, kaikki ajatukset ovat erittäin suotavia, ja suuri kiitos jo valmiiksi vastanneille, voin kertoa että on käsittämättömän piinaava vika!
Passatti pelaa esimerkiksi 2pv ihan hyvin, sitten vaan sammuu. Sammumisen jälkeen pelkkää sahaamista, mittaristoon ei sammumisen jälkeen tule öljynpaine- , latauksen tai muitakaan varoitusvaloja, eikä vilkut toimi.
Olen saanut valot mittaristoon läimäyttämällä kojelautaa mittariston päältä, silloin auto käynnistyy ja pelaa taas x määrän aikaa.
Tänään ajelin myös ilman mittaristoa, mutta teki kuitenkin kaksi kertaa hyytymisen. --> läimäytys kojelautaan , ja taas tuli virrat. Virtojen ollessa pois, eli auton hyytyessä, kuitenkin ajovalot jäävät päälle, joka on siis poikkeuksellista, sillä passatissa ajovalot saa päälle vain virrat päällä-tilassa, sekä auton ollessa käynnissä.
Huomasin myös, että yleensä virrat häviää, kun laitan vilkun päälle, tämä ei kuitenkaan tapahdu todellakaan aina, mutta ainakin tänään, ja muistan muutaman muunkin kerran, kun kiekkamittari tippui heti nollaan laittaessani vilkun. Sitten taas kun alkoi pelaa, vilkkuja pystyi käyttämään. Vilkut eivät myöskään toimi silloin kun auto on hyytynyt. Tila on siis vähän sama, kuin virrat ei olisi päällä, vaikka virta-avain on siinä asennossa. Jokin siis ehkä katkaisee päävirran, joka tulee mittaristolle ja moottorille, mutta mikä? Oikosulku?
Conlog-merkkinen ajonesto on ainakin joskus ollut, koska keskipaneelissa on plugipaikka, vaikka mitään avainta ei tarvitse siihen kuitenkaan laittaa, ja toisekseen plugipaikalta lähtevät johdot loppuvat 10cm päähän liittimeen, joka ei ole kiinni missään. -> en myöskään löytänyt liitintä mistään siitä läheltä, joka siihen sopisi.
Ajonesto? Mutta epäilyttää, kun ajoneston pistokepaikkakaan ei ole enää käytössä.
Vaihdetut/kokeillut osat:
- 3 ja 4 rele vaihdettu
- uusi virtalukon pohja.
- vika ei mittaristossa, mittariston ollessa poissa ongelma säilyi
Onko kenelläkään mitään ideoita, kaikki ajatukset ovat erittäin suotavia, ja suuri kiitos jo valmiiksi vastanneille, voin kertoa että on käsittämättömän piinaava vika!
Juu, kiitti Ike.
Tota keskustelua ehdinkin käydä jo katsomassa aiemminkin, ongelmana vaan on, kun en löydä, ainakaan toistaiseksi conlogin rippeitä, koska tosiaan se keskipaneelissa olevan plugin liittimen vastakappaletta ei tunnu olevan, jota lähtisin seuraamaan.. Osaisko joku sanoa, missä se varsinainen boksi nimenomaan passsatissa
Voisi olla?
Mitä johtoja siitä lähtee?
Minkänäköinen se on tms. Tunnistettavat asiat?
Tota keskustelua ehdinkin käydä jo katsomassa aiemminkin, ongelmana vaan on, kun en löydä, ainakaan toistaiseksi conlogin rippeitä, koska tosiaan se keskipaneelissa olevan plugin liittimen vastakappaletta ei tunnu olevan, jota lähtisin seuraamaan.. Osaisko joku sanoa, missä se varsinainen boksi nimenomaan passsatissa
Voisi olla?
Mitä johtoja siitä lähtee?
Minkänäköinen se on tms. Tunnistettavat asiat?
Osaako joku sanoa, onko tuo mötikkä joka löytyy sulakeboksin yläpuolelta , jalkatilassa vasemmalla, sellainen noin 10cm x 10cm musta, siihen menee kaksi johtosarjapistoketta, nii onko se ecu vai ajonesto. Ecua epäilen.
Kun hyytyy, niin sen päältä kojelautaa läpsäyttäessä virrat tulee takaisin, ainakin viimeksi tuli.
Samoin kun otin pistokkeen pois, kumman tahansa niin ei tullut virtoja mutta radio yms. säilyi?
Voisikohan vika olla siinä? Onko tässä tuo mono motronic ecu ?
Kun hyytyy, niin sen päältä kojelautaa läpsäyttäessä virrat tulee takaisin, ainakin viimeksi tuli.
Samoin kun otin pistokkeen pois, kumman tahansa niin ei tullut virtoja mutta radio yms. säilyi?
Voisikohan vika olla siinä? Onko tässä tuo mono motronic ecu ?
Passatista en tiedä, mutta selvittelin joskus noita VAG-ajonestoja saman ikäisistä. Tsekkaas mk3 Golf ajonesto, ECU ja niiden boksit kojelaudan sisällä. Löytyy määrittelyä minkä värinen ja materiaalinen boksi kyseessä ja missä, joskus taisi olla vaalea alu ja joskus musta muovi ajoa estämässä. Todnäk hyvin samaa tavaraa ja esiintymistiheys x25 niin voinee soveltaa Passattiin..
Jeps, tästä kyseisestä boksistahan se vika tuntui paikallistuvan. Otin irti telineestä, ja kun virtoja ei tullut mittaristoon, napautin tällä boksilla vähän kojelautaan, ja kappas, virrat taas päällä.
Nyt ongelma kuitenkin sellainen, että tämä ei ole täysin samanlainen kuin noissa antamienne kytkentäkaavioiden kuvissa.
J- piuhoja on 8 , ja siinä pistokkeessa, jossa kuvien mukaan on 10, eli se pistoke joka ohjeistuksienne mukaan menee releelle, ja jossa ne maat pitää yhdistää, on 12 piuhaa.
Mitähän minä tekisin? Vai yhdistäisinkö silti vain J1 ja J2 ja siitä toisesta pistokkeesta ne harmaat yhteen ja maihin, vai mitä mieltä?
Jostai syystä tässsä ajonestoboksissa on kyllä volkkarin leimatarra ja lukee RdW sekä Steuergerät fur Diebstahlschutz. Made in ireland.
Laittaisin kuvat laitteesta mutta tänne ei taida saada. Äsken kun avasin boksin katsoakseni onko jotain liitoksia irti, menin takaisin autolle siirtämään sitä hieman niin löi hälytykset päälle.
Nyt ongelma kuitenkin sellainen, että tämä ei ole täysin samanlainen kuin noissa antamienne kytkentäkaavioiden kuvissa.
J- piuhoja on 8 , ja siinä pistokkeessa, jossa kuvien mukaan on 10, eli se pistoke joka ohjeistuksienne mukaan menee releelle, ja jossa ne maat pitää yhdistää, on 12 piuhaa.
Mitähän minä tekisin? Vai yhdistäisinkö silti vain J1 ja J2 ja siitä toisesta pistokkeesta ne harmaat yhteen ja maihin, vai mitä mieltä?
Jostai syystä tässsä ajonestoboksissa on kyllä volkkarin leimatarra ja lukee RdW sekä Steuergerät fur Diebstahlschutz. Made in ireland.
Laittaisin kuvat laitteesta mutta tänne ei taida saada. Äsken kun avasin boksin katsoakseni onko jotain liitoksia irti, menin takaisin autolle siirtämään sitä hieman niin löi hälytykset päälle.
Kiitti sebastian!
Noniin tässä nyt muutama kuva. Pikaista apua tarvitaan.
http://aijaa.com/sx5TRy
http://aijaa.com/K31cYf
http://aijaa.com/7GL0Kb
Noniin tässä nyt muutama kuva. Pikaista apua tarvitaan.
http://aijaa.com/sx5TRy
http://aijaa.com/K31cYf
http://aijaa.com/7GL0Kb
kovin on mk3 Golfin ajonestoboksin kanssa samaa näköä :D
Täältä voi aloittaa tutustumisen sielunelämään.
Ja tässä ilmeisesti sama purkki kuin sinulla Corradossa
Täältä voi aloittaa tutustumisen sielunelämään.
Ja tässä ilmeisesti sama purkki kuin sinulla Corradossa
Päivitystä:
Kolvailtu läpi -> tuloksetta. Jälleen teki tossa venäjän tankkailureissun yhteydessä sen 3x hyytymisen. Nyt hauskinta oli kuitenkin se, että virrat tuli joka kerta vauhdissa takaisin, kun vähän räpelsi ajonestoboksia.
Uusin innovaatio on että avasin boksin, laitoin puutikun erään releen väliin siellä, jonka paikansin olevan päävirtojen katkaisurele. laitoin tikun niin. että releen navat eivät pääsekkään enää irti toisistaan, jolloin virtojen ei pitäisi hävitä. Katsotaa kuinka käy, aika toivottomaksi alkaa menemään :DD
Kolvailtu läpi -> tuloksetta. Jälleen teki tossa venäjän tankkailureissun yhteydessä sen 3x hyytymisen. Nyt hauskinta oli kuitenkin se, että virrat tuli joka kerta vauhdissa takaisin, kun vähän räpelsi ajonestoboksia.
Uusin innovaatio on että avasin boksin, laitoin puutikun erään releen väliin siellä, jonka paikansin olevan päävirtojen katkaisurele. laitoin tikun niin. että releen navat eivät pääsekkään enää irti toisistaan, jolloin virtojen ei pitäisi hävitä. Katsotaa kuinka käy, aika toivottomaksi alkaa menemään :DD
kokeillaanpas tähänkin topikkiin..
omassa -98 nelikkopasaatissa on seuraavaa vikaa. Joku rele naksuttelee siellä ratin alla olevassa taulussa. Valot vilkahtelee välillä ja melko usein nollaa kaikki sähkölaitteet sammuttaessa tai käynnistäessä autoa. (kello, mankka, trippimittari) auto kuitenkin starttaa reippaasti ja lataa hyvin, joten en usko, että akkukaan kyseessä. Mistä kannattais hakee vikaa?
omassa -98 nelikkopasaatissa on seuraavaa vikaa. Joku rele naksuttelee siellä ratin alla olevassa taulussa. Valot vilkahtelee välillä ja melko usein nollaa kaikki sähkölaitteet sammuttaessa tai käynnistäessä autoa. (kello, mankka, trippimittari) auto kuitenkin starttaa reippaasti ja lataa hyvin, joten en usko, että akkukaan kyseessä. Mistä kannattais hakee vikaa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa