Eli pintakaasulla toimii jotenkuten auto, mutta heti kun poljinta painaa vähänkään alas 3-5 vaihteilla, auto alkaa vain tärisemään oudosti. Kylmänä toimii huomattavasti paremmin.
Seuraavia vikakoodeja tuli:
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (g62)
30-10 - Open or short to plus - Intermittent
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
03-10 - No Signal - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1560 - 35-10 - - Intermittent
00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39)
26-10 - Output Open - Intermittent
00520 - Air MAss / Air Flow Sensor (G70)/(G19)
31-10 - Open or Short to ground - Intermittent
Autoon vaihdettu 1.3. ilmanmääränmittari, silti kuitenkin antaa tuon 00520 koodin? Oli vielä reilu 300e osa. Itse epäilisin sytytyspuolaa taikka bensapumppua syypääksi. Kumpikin kuitenkin niin vaikeassa paikassa että jo selvittäminen tulee kalliiksi.
Arvostaisin suuresti kaikkea apua!
-97 Passat 1.6 nykii erittäin paljon - Vikakoodit löytyy
Valvoja: ffp jäsenet
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 19.3.2013 14:55
tossahan noita korjauskohtia on liuta.
Aluksi otat lämpötila-anturin G62 sekä moottorinkäynti/ykk anturin G28 liittimet irti ja tarkastat, että siellä on kontaktit kunnossa. Jos liittimissä ei ole vikaa, tarkasta johtojen kunto yleismittarilla katkosten varalta. Tee samat toimenpiteet myös sille MAF:lle kun kerta sekin jo vaihdettu ja edelleen herjailee (jos vikakoodit välissä nollattu). Jos mitään katkoksia tai liitosongelmia ei löydy, vaihda lämpötila-anturi G62 (hae vw:ltä) sekä moottorinkäynti/ykk anturi G28 uusiksi nyt alkuun.
Tämän jälkeen jos vielä herjaa lambdaa, tarkasta senkin johdot& vaihda tarvittaessa.
Immon vikakoodi tulee jos on kertaakaan ollut ongelmia avaimen&virtalukon kanssa. Tarkasta maffin johdot. Tuppaa menemään niitäkin poikki.
Rytkytys ja epämääränen toiminta on todennäköisimmin vikakoodien perusteella tuossa G28-anturissa. Mukavia nämä monivaivaiset autot toisinaan :o pienestä ne on kyllä joskus kiinni. Itsellä likanen kaasuläppä ja sen korjaukseen liittyvät korjausvaiheet sai aikaan yhteensä viis erilaista vikakoodia :D
Jos vikakoodeja ei ole nollattu maf:n vaihdon jälkeen, sinulla on edelleen vanha vikakoodi autossa päällä. Nollaa luotijunan sanoja noudattaen vikakoodit ensin ja katso mitä noista tulee takasin tähän hätään. Oma vaikkaukseni, että takaisin tulee lambda,g28 sekä g62.
Aluksi otat lämpötila-anturin G62 sekä moottorinkäynti/ykk anturin G28 liittimet irti ja tarkastat, että siellä on kontaktit kunnossa. Jos liittimissä ei ole vikaa, tarkasta johtojen kunto yleismittarilla katkosten varalta. Tee samat toimenpiteet myös sille MAF:lle kun kerta sekin jo vaihdettu ja edelleen herjailee (jos vikakoodit välissä nollattu). Jos mitään katkoksia tai liitosongelmia ei löydy, vaihda lämpötila-anturi G62 (hae vw:ltä) sekä moottorinkäynti/ykk anturi G28 uusiksi nyt alkuun.
Tämän jälkeen jos vielä herjaa lambdaa, tarkasta senkin johdot& vaihda tarvittaessa.
Immon vikakoodi tulee jos on kertaakaan ollut ongelmia avaimen&virtalukon kanssa. Tarkasta maffin johdot. Tuppaa menemään niitäkin poikki.
Rytkytys ja epämääränen toiminta on todennäköisimmin vikakoodien perusteella tuossa G28-anturissa. Mukavia nämä monivaivaiset autot toisinaan :o pienestä ne on kyllä joskus kiinni. Itsellä likanen kaasuläppä ja sen korjaukseen liittyvät korjausvaiheet sai aikaan yhteensä viis erilaista vikakoodia :D
Jos vikakoodeja ei ole nollattu maf:n vaihdon jälkeen, sinulla on edelleen vanha vikakoodi autossa päällä. Nollaa luotijunan sanoja noudattaen vikakoodit ensin ja katso mitä noista tulee takasin tähän hätään. Oma vaikkaukseni, että takaisin tulee lambda,g28 sekä g62.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 24 vierailijaa