2.0 tfsi pakoputkiston virtauskyvyn riittävyys lastuttaessa?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

skoota
-
Viestit: 6
Liittynyt: 24.7.2007 19:15

2.0 tfsi pakoputkiston virtauskyvyn riittävyys lastuttaessa?

ViestiKirjoittaja skoota » 14.11.2010 19:33

Tervehdys!

Löytyykö asiasta faktaa?
Autona Octavia RS 2.0TFSI -07. Tarkoitukseni olisi talven aikana käyttää auto ohjelmoitavana uudelleen (karala). Miten hyvin virtaava on vakio putkisto ja saako hyötyä jos vaihtaa esim. vakio downpipen 3":seen, tai lisäksi koko cat-back:in avarampaan? Ääntä tulee tottakai.
Koko putkisto n.1K€
Nyt olisi BSR:n 3" downpipe+sportcat tarjouksessa n.400€.

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 15.11.2010 7:37

Erittäin huonosti.

Joskus taannoin omaan Jettaani asensin APR:n 3" DB:n ja katalysaattorin jälkeen putki koko muuttui 2,5". Jo ilman lastutusta huomasi selkeän eron hengittävyydessä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.11.2010 18:53

Kato MTM:n sivuilta mitä tehoa saadaan putkistolla ja ilman.

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 18.11.2010 0:44

Tai sitten käyt kokeilemassa Karalalla tai Harisella.
Omassa tapauksessani avarammasta putkesta oli konkreettista hyötyä.
Eri kone, eri putket ja eri säädöt.

skoota
-
Viestit: 6
Liittynyt: 24.7.2007 19:15

ViestiKirjoittaja skoota » 18.11.2010 13:45

3" downpipe tallin lattialla. Asennetaan paikalleen ja sitten säätöön. Katotaan miten toimii.
Toivottavasti äänet pysyvät suht vakiona.

make85
-
Viestit: 28
Liittynyt: 1.6.2010 18:52

ViestiKirjoittaja make85 » 19.11.2010 20:31

kerro kokemuksia kun saat dp paikoilleen,itsellä odottelee kans asennusta samanlainen downpipe, tilattava viellä bsr loppu putkisto ja sen jälkeen putkisto paikoilleen:)

skoota
-
Viestit: 6
Liittynyt: 24.7.2007 19:15

ViestiKirjoittaja skoota » 15.1.2011 15:31

Nyt putkisto paikallaan eli 3"downpipe+kisakatti ja loppuosa 2,5" läpivirtaavalla vaimentimella. Yllätys oli miten vähän äänet koveni. Tyhjäkäynnillä/vedättäessä kuuluu vähän voimakkaampi "murina", mutta tasanopeuksilla ei huomaa eroa. Moottori herkistyi huomattavasti pelkällä putkiston vaihdolla. Ilmeisesti aikaisemmin esikatti ( n.10cm päässä turbosta) kuristi virtauksia. Erittäin hyvin onnistunut putkisto mielestäni.

Sitä seurasi sitten vierailu Karalan pajalla, jossa tehtiin muutoksia vähän auton "sielunelämään". Custom-softalla tehot tasan 200kw ja vääntöä rajoitettiin 390Nm.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 19.3.2013 15:07

Mistäs saisi hyvällä hinta/laatu-suhteella olevan 3" downpipen katalysaattorilla MKV GTI Golffiin jossa tulisi pysymään vakio catback? Doc Power myy jotain BSR:n downpipeä suht edullisesti mutta väittää että se sopii pelkästään BSR:n catbackin kanssa asennettavaksi.

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 19.3.2013 15:55

Tilasin ebay:sta 3" kiina downpipen katillisena. Hintaa oli muistaakseni 239 puntaa. Hyvin se on asiansa ajanut, no asennuksessa apurungon tukea piti hieman vääntää että meni paikalleen. Ja tämä menee siis tuohon vakio catbackkiin ihan suoraan.

http://kuvauppi.fi/view/output/GUID/472 ... ackage.jpg

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 19.3.2013 16:09

Kiitoksia. Täytyy yrittää etsiä. Ilmeisesti brittien ebayn kautta?

Ootko vielä päästömittauksissa käynyt tuon kanssa?

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 19.3.2013 21:42

Juu briteistä tilasin. En ole vielä käynyt mutta ihan kohta tulee sekin ajankohtaiseksi. Pitää varuilta vetää mylly kunnolla kuumaksi ennen testiä.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 1.4.2013 23:39

Aika heikosti on viime aikoina ollut tuon hintaista katalysaattorilla varustettua downpipeä myynnissä. De-cat piippuja kyllä löytyy pilvin pimein.

Onko ongelmia jos ostan vaikkapa tuollaisen downpipen http://tinyurl.com/d7h9bm8 ja tuollaisen katin http://tinyurl.com/ch4cqmq ja hitsautan nuo jossain kiinni toisiinsa?

Mitä noissa downpipeissä ja kateissa yleensäkin pitäisi ottaa huomioon ostaessa?

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 8.5.2013 9:26

Tuli tilattua downpipe mutta tuli hieman järeämpi kuin ajattelin. Eli alkupätkä haitariin asti on 3,5" ja sen jälkeen 3". Mahtaakohan tuosta olla haittaa kun kyseessä on kuitenkin pikkuturbolla oleva 2.0tfsi johon tulossa stage2 lastu?

Toinen kysymys että mistähän tästä pk-seudulta saisi sopivan sovitepalan tuohon putken ja vakio catbackin väliin? Ymmärsivät hieman väärin nuo mittani kun sanoin että sisämitta 60mm tuossa vakioputkessa. Sain sovitepalan jonka sisämitta on ~61mm ja ulkomitta ~64mm niin tuo on varmaan aika lähelle juuri saman kokoinen kuin vakioputki.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 8.5.2013 10:54

Meneekös tuohon vakio catbackiin 60mm putki sisään? Jos menee niin voisin ratkaista ongelman pätkällä 60mm putkea.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 8.5.2013 12:14

Niin ja minkäs kokoinen reikä tuossa vakio downpipen tiivisteessä on? Jos on pienempi kuin 3,5" niin onkohan siinä riittävästi muokkausvaraa?

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 10.5.2013 19:56

Noniin, putki on paikoillaan. Vastaanpa itse itselleni jos sattuisi jotakuta tulevaisuudessa auttamaan.

Vakio cat backin ulkomitta on 60mm.

Downpipen tiivisteen aukko on sama kuin turbon laipan (yllättävää) eli 3,5 tuumaa.

S8k-80
-
Viestit: 113
Liittynyt: 28.8.2003 20:10

ViestiKirjoittaja S8k-80 » 10.5.2013 22:45

No kerro nyt tuliko vetoja lisää downpipen vaihdolla? Tai muuta muutosta esim polttoaineen kulutukseen.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 10.5.2013 23:03

En ehtinyt ajaa sillä kun kotiin vasta. Muutaman kiihdytyksen otin ja tuntuu että ei puudu yläkierroksilla samoin kuin vakioputkella. Ääntä lähtee enemmän kun polkee kaasua mutta tasaisesti ajaessa ei kuulosta erilaiselta. Kulutuksessa ei tuntunut olevan eroa. Tässä isommassa downpipessä siis 200cel katalysaattori.

Pitäisi käydä vielä stage 2 softa laitattamassa. En tiedä onko siitä juurikaan enää iloa.

Sellainen huomio asennuksesta että turbon laipan mutterit eivät olleet läheskään niin tiukassa kuin mitä kauhutarinoita netistä lueskelin. WD40 muttereihin ja suht vähällä voimalla kaikki lähtivät irti.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 11.5.2013 10:30

Pakko se on näköjään stage 2 softa laitattaa kun työnsi vikavaloa ruutuun.

S8k-80
-
Viestit: 113
Liittynyt: 28.8.2003 20:10

ViestiKirjoittaja S8k-80 » 11.5.2013 11:09

Eikös se vikavalo melkovarmaan johdu taka lambdasta.
Siihenkin taitaa olla ratkaisu ettei vikavalo syty.
Itsellä on downpipe ja katti 200cell jo tallissa tarvitsisi vielä asentaa ne jossain vaiheessa.
Laita vielä kommenttia miten auto muuttuu stg2 jälkeen ja tehot jos mittautat ne.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 12.5.2013 20:11

Tuntuisi että repii hieman paremmin kiihdyttäessä. Normiajossa äänet auton sisään eivät muuttuneet mitenkään. Kiihdyttäessä ehkä hieman äänekkäämpi kuin alkuperäisellä downpipellä. En löytänyt mistään että miten vaikuttaa päästöihin tuo 200cel katalysaattori joten ajattelin käydä jossain pajalla mittauttamassa ennen katsastusta.

Stage 2 softan suurin ero stage 1:een verrattuna on ilmeisesti juuri tuo lambdan vikakoodin poisto. Tehoja ei pitäisi huomattavasti enää softalla tulla. Dynossa en ole käynyt ja tuskin tulen käymäänkään ellei sitten satu jotain edullista kimppadynotarjousta tulemaan vastaan.

Tuolla on joku mittauttanut tehot APR:n stage 1:ssä ja 2:ssa. http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=52087

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 17.5.2013 14:06

Stage 2 softa on nyt autossa ja hanurin perusteella ei eroa mutta vikavalo on loistanut poissaolollaan.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 2.6.2013 12:45

Tuolta saa laadukkaita ja suht edullisia downpipeja (ja muutakin) VAGgeihin. Suht nopea toimitus ottaen huomioon, että tekevät putket tilauksesta. Itsellä meni vajaa kaksi viikkoa tilauksessa niin putki oli odottamassa asennusta.

http://stores.ebay.de/automotive-engineering

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 5.11.2013 16:47

Jatketaan tähän vielä sen verran että MKV GTI Golffin päästöt menivät 200cel katalysaattorilla rimaa hipoen katsastuksessa läpi. Vähän aikaa joutui katsuri polkea kattia lämpimäksi että laskivat rajan alle.

Edellisestä katsastuksesta päästöt muuttuivat:
CO%: 0,01 -> 0,2
CO2: 15 -> 15
HC ppm: 1 -> 95 :)
O2: 0,05 -> 0,2


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa