vento "yskii"
Valvoja: ffp jäsenet
vento "yskii"
olisko teillä viisaammilla ideaa mistä vois johtua kun vento 1.8 vm-94 yskii ku painaa kaasua nopeesti ylös ja alas? ja kun painaa kerralla pohjaan niin ei reagoi kunnolla? vähän niinku tukehtuu, ihan ku sais liikaa ainetta? ja tuntuu että auto vie aivan vitusti ainetta? ja kovilla pakkasilla sammuu kun menee vaikka risteykseen ja laittaa kytkimen pohjaan? kiitoskia jo etukäteen jos jollain sattuis olee kokemusta ja hyviä neuvoja.
Kaappaan hieman tätä ketjua, kun jossain määrin samanmoista vikaa omassa -95 ventossa. Tyhjäkäynnillä kierrokset ovat n.600rpm (kylmänä hieman enemmän), eikä kierrokset pysy tasaisina. Liikkeelle kun lähtee, niin vauhti nousee vain sinne 70-80km/h, vaikka olisi talla pohjassa, ja loivassakin ylämäessä vauhtii hiipuu melkein kokonaan. Nämä ongelmat tulivat suunnilleen niillä paikkoin, kun oli pidempi plussakelipätkä tuossa muutama viikko takaperin.
Muuta en ole osannut tälle vielä tehdä, kuin ajella tovin masinolin kanssa.
Herättääkö ajatuksia/ehdotuksia siitä, mihin kierrokset ja nopeudet ovat kadonneet?
Muuta en ole osannut tälle vielä tehdä, kuin ajella tovin masinolin kanssa.
Herättääkö ajatuksia/ehdotuksia siitä, mihin kierrokset ja nopeudet ovat kadonneet?
Tulpat, virranjakajan kansi, pyörijä, ilmansuodatin ja moottorin lämpötila-anturi vaihdettu. Tuo anturi lopulta tasoitti käynnin, eikä uhkaile enää sammua risteyksiin, mutta vielä jäi nuo, että kierrokset yhä100-200rpm matalalla ja kiihdyttäessä tuntuu tukehtuvan, etenkin ylämäessä. Vähän enemmän kun polkee kaasua, niin meinaa tukehtua ja kun höllää, niin tuntuisi liikkuvan inasen paremmin.
Eräs ehdotti ryyppyvikaa ja/tai lambda-anturia. Ennen kuin nuita aletaan ihmettelemään, niin onko muita juttuja, mitä olisi syytä tarkistaa?
Eräs ehdotti ryyppyvikaa ja/tai lambda-anturia. Ennen kuin nuita aletaan ihmettelemään, niin onko muita juttuja, mitä olisi syytä tarkistaa?
Katsoitko sen kumilaipan?
Teoriassa kun painat kaasua kone heilahtaa sen verran että imusatsin ja 'kaasarin' väliin tulee rakoa ja varmasti ryytyy jos sieltä välistä imaisee ylimääräistä ilmaa.
Yhdessä ABS-koneisessa oli ongelmana itse kaasariruiskuhärdelli, läpän akselin pesät olivat kuluneet ja itseasiassa suutinkin hieman valskasi, noihin ei ainakaan silloin saanut irtopalikoita jotan purkuosan etsimiseksi meni.
Teoriassa kun painat kaasua kone heilahtaa sen verran että imusatsin ja 'kaasarin' väliin tulee rakoa ja varmasti ryytyy jos sieltä välistä imaisee ylimääräistä ilmaa.
Yhdessä ABS-koneisessa oli ongelmana itse kaasariruiskuhärdelli, läpän akselin pesät olivat kuluneet ja itseasiassa suutinkin hieman valskasi, noihin ei ainakaan silloin saanut irtopalikoita jotan purkuosan etsimiseksi meni.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa