Passat 3C etuiskarit
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3C etuiskarit
Onkohan etuiskareiden vaihto paha nakki tee-itse miehelle, vai vienkö suosiolla pajalle? Samalla kannattanee vaihtaa joustinjalan tukilaakerikin.
EI oo paha homma, mutta vaatii vähä erikoisempia avaimia.
Yläpään pultit on tuulilasin alamuovin alla joka nousee vähän kunhan etutiivisteen ottaa pois.
Siellä 3kpl muistaakseni M13 pultteja.
Sitten iskarin alapää tulee kiinni 1 pultilla napaan.
Joko ZXN tai iso torx iskarin alapäähän koko oli jotain 1,5cm halkaisialtaan. Pitää ottaa kokonaan pois pultti että sopii tolppa tulemaan pois.
Kallistuksen vajaajakin on ZXN tai torxilla avattava.
Jousiin pitää olla puristimet ja kompura sekä pulttipyssy että saa helposti sen yläpään mutterin irti ja kiinni.
Kannattaa varata myös 2-3kilon moska jolla voit hakata ylös iskarin siitä navasta.
Ei paha rasti kunhan vaan muistaa aloittaa valmistelut hommaamalla sopivan avaimen tuohon alapäähän ja ruiskuttelee parin päivän aikana etukäteen ruosteenirroitus spraytä noihin alapään mutteriin+kierteisiin sekä kallistuksenvakaajan mutteriin+kierteisiin niin lähtee helpommin auki.
Kuskinpuolella pitää varoa ettet vedä vetoakselin sisempää niveltä ulos kun otat iskaria irti ja keula kannattaa olla kokonaan ilmassa ettei kallistuksenvakaaja ole väännyksissä niin helpottaa noiden luiden irroittamista ja kiinnittämistä.
Itsellä meni appiukon kanssa hommaan vajaa pari tuntia, josta osa meni työkalujen etsintään ja sisemmän vetonivelen "kasaamiseen". Onneksi satuin saamaan nivelen oikeeseen asentoon ja paikalleen takaisin.
Yläpään pultit on tuulilasin alamuovin alla joka nousee vähän kunhan etutiivisteen ottaa pois.
Siellä 3kpl muistaakseni M13 pultteja.
Sitten iskarin alapää tulee kiinni 1 pultilla napaan.
Joko ZXN tai iso torx iskarin alapäähän koko oli jotain 1,5cm halkaisialtaan. Pitää ottaa kokonaan pois pultti että sopii tolppa tulemaan pois.
Kallistuksen vajaajakin on ZXN tai torxilla avattava.
Jousiin pitää olla puristimet ja kompura sekä pulttipyssy että saa helposti sen yläpään mutterin irti ja kiinni.
Kannattaa varata myös 2-3kilon moska jolla voit hakata ylös iskarin siitä navasta.
Ei paha rasti kunhan vaan muistaa aloittaa valmistelut hommaamalla sopivan avaimen tuohon alapäähän ja ruiskuttelee parin päivän aikana etukäteen ruosteenirroitus spraytä noihin alapään mutteriin+kierteisiin sekä kallistuksenvakaajan mutteriin+kierteisiin niin lähtee helpommin auki.
Kuskinpuolella pitää varoa ettet vedä vetoakselin sisempää niveltä ulos kun otat iskaria irti ja keula kannattaa olla kokonaan ilmassa ettei kallistuksenvakaaja ole väännyksissä niin helpottaa noiden luiden irroittamista ja kiinnittämistä.
Itsellä meni appiukon kanssa hommaan vajaa pari tuntia, josta osa meni työkalujen etsintään ja sisemmän vetonivelen "kasaamiseen". Onneksi satuin saamaan nivelen oikeeseen asentoon ja paikalleen takaisin.
Iskarin alapää XZN 14 + 18MM mutteri , yläpäät 13mm mutteri kuten tuossa sanottiin, kallistuksenvakaaja XZN 6 + 18mm mutteri. Iskarin alapää lähtee helposti kun "levität" navassa olevaa hahloa jollakin niin lähtee melkein vetämällä! Ota alapallo ja vetari auki jos lähtee helposti niin ei "pullahda" sisempi nivel auki. Alapallo 16mm mutteri ja vetarinpää 27mm pultti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa