Kuparinen kannentiiviste

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

Kuparinen kannentiiviste

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 13.3.2013 8:23

Onko suomessa yritystä mistä sais ostettua kuparisen kannentiivisteen mk1 1.6l mottiin?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 13.3.2013 9:14

Miks edes harkitset tuollaista varmuudella vuotavaa vaihtoehtoa, jos maailma on täynnä edullisia peltitiivisteitä, jotka kestää kiristellä useamman kerran ja löytyy eri paksuuksilla. Ja aika kovan viritysasteen saat vaparikoneeseen duunailla, jos massapahvin saat välistä rikki. Tähän ihan kohtuu esimerkkinä, jotkut mm oma g60 oli massatiivisteellä ja rapia kilo painetta. Elämäni ensimmäinen turbotus oli caddyn 1.8 moottori, joka luovutti turbolla n.200hv myöskin kilon paineella. Välissä massatiiviste...

Mutta, jos nyt vastaan kuitenkin kysymykseen, niin http://www.suomenvesileikkaus.fi/ tekee tiivisteen käyttäen vanhaa tiivistettä mallina. Hinta lienee vaan suolainen.

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 13.3.2013 10:16

Ihan tarkoituksena oli laskea puristusta, siksi jokin paksumpi tiiviste.

Dona, laittaa väliin VHT Copper Gasket Cement tuotetta niin ei varmasti vuoda. Kilpureissa ym missä tehot on kovia nii tuo VHT tuote ainakin pitää.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 13.3.2013 19:40

Mites alumiini kannelle käy kun sitä vasten laitetaan kuparinen tiiviste?

Eikös kupari ole alumiinin vihollinen. = Galvaaninen pari ?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.3.2013 20:44

Kuparitiiviste vaatii liekkirenkaat, että se pitää kunnolla.

hartsi
-
Viestit: 300
Liittynyt: 14.9.2003 16:21

ViestiKirjoittaja hartsi » 13.3.2013 21:43

Kyllä se pitää kun löijää ja naputtelee reikien reunoilta paksummaksi...

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 14.3.2013 22:17

Mites ku ulkoa ei muista et passaako tuollaseen 1.5 lohkoon dieselin tiiviste, niitähän on eri vahvuuksia..

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 15.3.2013 11:01

Kyllä oon kuullu ihan tarpeeks juttua vuotavista kuparitiivisteistä... En edes harkitsis asiaa. Vitullinen homma ja epävarma.
Ota männistä tai palotiloista pois jos purkkaa on saatava alas. Tai siirry etanoliin niin on purkat alueella ;)

Puggas
-
Viestit: 58
Liittynyt: 18.1.2011 15:06

ViestiKirjoittaja Puggas » 15.3.2013 15:16

Paljealueiden toiminta kärsii kun tiivisteen paksuutta kasvatetaan. Nakutusherkkyys saattaa jopa kasvaa. Suosittelisin ihan massatiivistettä pikku virityksiin ja kiinnittäisin huomiota säädettävään sytytyksenohjaukseen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa