Passat 3b 1.8t ahdot kadoksissa
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3b 1.8t ahdot kadoksissa
Taistelu jatkuu. Nyt lähtee hyvin, mutta silti laiskasti. Iskin äsken movi pron (macille vag-com) ja kävin heittämässä testilenkin.
Maf antoi kolmosella vedättäessä 110g/s, uusi tulossa. Tehoa siis maffin mukaan 130hp. Teho käyrä itse antoi 115hp ja vääntöä 186nm. Turbon paineet 0.3-0.4bar eli selvästi alakanttiin kun autosta löytyy lastu. Kaasua painaessa kone huoneesta kuuluu "ulinaa".
Ei vikakoodeja.
N75 venttiili naksui niinkun kuuluukin.
Bypass? Mistä löytyy, miten tarkistetaan?
heikko maf? uusi tulee pe-ma.
ahtovuoto?
Itse veikkaan maffia, likaa oli todella paljon siinä ympärillä, voisi olla palanut kiinni lankaan. termostaatti rikki, mutta sillä ei taida olla noin suurta vaikutusta? Jäähdnest. oli 68asteista parhaillaan, sen vaihdan kun saan osat postista.
Maffin irroituksella ei mitään vaikutusta autoon. Olisiko vikatilassa?
Maf antoi kolmosella vedättäessä 110g/s, uusi tulossa. Tehoa siis maffin mukaan 130hp. Teho käyrä itse antoi 115hp ja vääntöä 186nm. Turbon paineet 0.3-0.4bar eli selvästi alakanttiin kun autosta löytyy lastu. Kaasua painaessa kone huoneesta kuuluu "ulinaa".
Ei vikakoodeja.
N75 venttiili naksui niinkun kuuluukin.
Bypass? Mistä löytyy, miten tarkistetaan?
heikko maf? uusi tulee pe-ma.
ahtovuoto?
Itse veikkaan maffia, likaa oli todella paljon siinä ympärillä, voisi olla palanut kiinni lankaan. termostaatti rikki, mutta sillä ei taida olla noin suurta vaikutusta? Jäähdnest. oli 68asteista parhaillaan, sen vaihdan kun saan osat postista.
Maffin irroituksella ei mitään vaikutusta autoon. Olisiko vikatilassa?
Kävin testaamassa äsken ja katsoin ahdot. Kovalla kiihdytyksellä 1,2,3 vaihteet. 1 antoi 1.2baria! 2. 0.7bar 3. 0.4 bar. Itse en autoista hirveästi tiedä, niin voisiko joku sanoa että mihin tuo ahtojen katoaminen viittaisi? Kun painaa kaasua ja päästää irti niin kuuluu pieni sihahdus, voi olla että kuuluu ilmanputsarista, mutta voisiko olla bypassista? Tyhjäkäynnillä ahdot -0.7bar
http://mikhauta.pp.fi/muut/Kierto_APU_ANB.jpg millä numerolla löytyy tuosta kuvasta? Vaihdan tuon bypassin "audi tt" bypassiin, ei siitä haittaakaan voi olla, kilometrejä kuitenkin 220tkm jo.
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
Tuo kuulostaa ennemmin turbovialta. Vuoto ei oikein välitä siitä mikä vaihde on päällä. Ja siis jos bypass on rikki niin ahtoilma vuotaa imupuolelle vaikkakaan se ei vuoda ulkoilmaan, joten ei häiritse ilmamassan mittaamista. Vielä jos sanoit, että kuuluu ulinaa kiihdyttäessä niin entistä enemmän viittaa ahtimen viallisuuteen.
Ahtovuoto kuulostaa hassulta, koska silloin mitattu ilma pitäisi mennä ulkoilmaan, jolloin seos menee rikkaalle ja massamittarin pitäisi näyttää "liikaa".
Imuvuoto toki aiheuttaa liian matalan maf arvon, mutta silloinkin seos menee laihalle ja pitäisi aiheuttaa pätkimistä.
Vagilaisissa ei ilmeisemmin ole niin paljoa esiintynyt hukkaportin kellon jousen kuoleentumista, mutta volvoissa tuo vika on yleisempi. Silloin juurikin auto ei jaksa pitää ahtoja kun hukkaportti aukeaa jo pakopaineesta. Tällöinkin vaihtaisin tuon koko ahtimen kokonaisena jos on alkuperäinen.
Mikäs letku siitä N75:stä oli irti? Jos oli joku muu kuin se joka menee imuletkuun niin autosi on aiemmin ahtanut kaiken minkä pystyy, koska hukkaportin kellolle on mennyt vain ulkoilman paine, eikä sen pitäisi pystyä avaamaan hukkaportti.
Ahtovuoto kuulostaa hassulta, koska silloin mitattu ilma pitäisi mennä ulkoilmaan, jolloin seos menee rikkaalle ja massamittarin pitäisi näyttää "liikaa".
Imuvuoto toki aiheuttaa liian matalan maf arvon, mutta silloinkin seos menee laihalle ja pitäisi aiheuttaa pätkimistä.
Vagilaisissa ei ilmeisemmin ole niin paljoa esiintynyt hukkaportin kellon jousen kuoleentumista, mutta volvoissa tuo vika on yleisempi. Silloin juurikin auto ei jaksa pitää ahtoja kun hukkaportti aukeaa jo pakopaineesta. Tällöinkin vaihtaisin tuon koko ahtimen kokonaisena jos on alkuperäinen.
Mikäs letku siitä N75:stä oli irti? Jos oli joku muu kuin se joka menee imuletkuun niin autosi on aiemmin ahtanut kaiken minkä pystyy, koska hukkaportin kellolle on mennyt vain ulkoilman paine, eikä sen pitäisi pystyä avaamaan hukkaportti.
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
Onkos se välijäähy nyt edelleen pahvien takana?
Jos on niin ahtojen tippuminen voi johtua ihan siitä että ahtoilman lämpötila on liian korkea ja softa leikkaa ahtopainetta... tuohan tulee vissiin vastaan hellepäivinä muutenki ihan vakiokokoonpanolla...
Eli varmista nyt ekana välijäähyn toiminta...
Ja seuraa vaikka ahtojen lisäksi sitä ahtoilman lämpötilaa....
Jos on niin ahtojen tippuminen voi johtua ihan siitä että ahtoilman lämpötila on liian korkea ja softa leikkaa ahtopainetta... tuohan tulee vissiin vastaan hellepäivinä muutenki ihan vakiokokoonpanolla...
Eli varmista nyt ekana välijäähyn toiminta...
Ja seuraa vaikka ahtojen lisäksi sitä ahtoilman lämpötilaa....
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 36 vierailijaa