J`nin volkkarit: Polo `10 | Jetta `86
Valvoja: ffp jäsenet
J`nin volkkarit: Polo `10 | Jetta `86
Tallista löytyy tällä hetkellä:
Volkswagen Polo 6R:
- Vuosimalli: 2010
- Varustelutaso: Trendline
- Väri: L041
Volkswagen Jetta mk2:
- Vuosimalli: 1986
- Varustelutaso: Comfortline
- Väri: LA7V
Volkswagen Polo 6R:
- Vuosimalli: 2010
- Varustelutaso: Trendline
- Väri: L041
Volkswagen Jetta mk2:
- Vuosimalli: 1986
- Varustelutaso: Comfortline
- Väri: LA7V
Viimeksi muokannut J`ni, 9.5.2020 10:40. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
-
- -
- Viestit: 26
- Liittynyt: 6.10.2012 14:33
Ei ainakaan siihen säätimen liittimeen tullut tuo valkoinen,
mutta todennäköisestihän tuo jotenkin niihin liittyy.
Mistäs kauko-ohjattavista keskuslukituksista porukalla kokemuksia?
Halpahinta/helppo asentaminen olis näitä valttikortteja. :)
MTT-Tradingiltä tuli ainakin tollasta comboa katottua:
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=58
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=61
Ei varmastikkaan halvin yhdistelmä, mutta pitäis vissiin olla helppo asentaa?
mutta todennäköisestihän tuo jotenkin niihin liittyy.
Mistäs kauko-ohjattavista keskuslukituksista porukalla kokemuksia?
Halpahinta/helppo asentaminen olis näitä valttikortteja. :)
MTT-Tradingiltä tuli ainakin tollasta comboa katottua:
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=58
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=61
Ei varmastikkaan halvin yhdistelmä, mutta pitäis vissiin olla helppo asentaa?
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Pientä askartelua vielä, kun talventulo otti takapakkia.
Etu- ja sivuvilkkuja tummennettiin bilteman sävytyslakalla ja noukalle laitettiin early cl:n etulippa.
Etuvilkuista olis pari kerrosta saanut jättää pois, mutta näytti niin läpikuultavalta aluksi.
Ei kuitenkaan luonnossa aivan noin mustat oo kuin kuvassa ja vilkut välkkyy läpi nätisti vielä.
*kuva poistettu*
Persiistä nypittiin ylimääräset merkit pois. Jäi vaan ABT -tarrasta melko jäätävät liimajäämät perseeseen,
saa nähdä millä niitä rupiaa hinkkaamaan.. -.- Lisäksi sillä oli peitetty pieni lommo.. -.-'
*kuva poistettu*
Varastossa odottelis toiset etu-umpiot, jotka olis tarkoitus joey-modata. Mitenkä helposti noi aukee?
Jetan kanssa sain nimittäin 2-3 umpiota paskaksi tuos touhus vaikka paistelin uunis ja kuumailmapuhaltimen kans häselsin..
Kannattaako unohtaa suosiolla koko operaatio tällä historialla? :D
ps. pahoittelut paskoista kuvista, paskasesta autosta. kelit nyt vaan vähän on mitä on..
Etu- ja sivuvilkkuja tummennettiin bilteman sävytyslakalla ja noukalle laitettiin early cl:n etulippa.
Etuvilkuista olis pari kerrosta saanut jättää pois, mutta näytti niin läpikuultavalta aluksi.
Ei kuitenkaan luonnossa aivan noin mustat oo kuin kuvassa ja vilkut välkkyy läpi nätisti vielä.
*kuva poistettu*
Persiistä nypittiin ylimääräset merkit pois. Jäi vaan ABT -tarrasta melko jäätävät liimajäämät perseeseen,
saa nähdä millä niitä rupiaa hinkkaamaan.. -.- Lisäksi sillä oli peitetty pieni lommo.. -.-'
*kuva poistettu*
Varastossa odottelis toiset etu-umpiot, jotka olis tarkoitus joey-modata. Mitenkä helposti noi aukee?
Jetan kanssa sain nimittäin 2-3 umpiota paskaksi tuos touhus vaikka paistelin uunis ja kuumailmapuhaltimen kans häselsin..
Kannattaako unohtaa suosiolla koko operaatio tällä historialla? :D
ps. pahoittelut paskoista kuvista, paskasesta autosta. kelit nyt vaan vähän on mitä on..
Viimeksi muokannut J`ni, 10.7.2015 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite tein ventoo Joey modin ni ei ollu kauhea projekti, metalli klipsit irti (4kpl) ainakin omissa umpioissa, ja sit lasi ja umpio reunaa lämmitin kuumailma puhaltimella sopivasti ni lähti ihan käsin nykäsemällä erillee auki.
EDIT. Älä mene teippaa heijastus pintaa, tein itse sen virheen ni lähti vähä pinnat teipin mukaan. =D
EDIT. Älä mene teippaa heijastus pintaa, tein itse sen virheen ni lähti vähä pinnat teipin mukaan. =D
Mites/millä porukka on noita etuvaloja maalaillu? Spraytä?
Onko joku pienellä pensselillä maalaillu? Millä maalilla?
Ootteko maalannu noi ala- ja yläkolmiotkin, vai katoaako kaikki valoteho sitä myötä?
Tähän tyyliin
Onko joku pienellä pensselillä maalaillu? Millä maalilla?
Ootteko maalannu noi ala- ja yläkolmiotkin, vai katoaako kaikki valoteho sitä myötä?
Tähän tyyliin
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
itse maalasin myös noi kolmiot mitkä vakio valoissa on sellaista aaltomaista. ei pitäisi vaikuttaa valotehoon, ainakaan omissani en huomannut eroa. sudilla tai kynäruiskulla kannattaa maalata. heijastin pintojen teippaus aika mahdotonta kuten yllä sanottiin niin peilipinta tahtoo jäädä teippiin. itse käytin jotain teollisuusmaalia tai miranolia mitä purkissa sattui olemaan ja hyvin pysyi.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Sitä vähän itsekkin katselin, että sieltäkin todennäköisesti kannattaa maalailla.
Tuli käytyä paikallisessa maalikaupassa ja löysin Mastonin alkydimaalia, joka varmasti sopii ihan hyvin tarkoitukseen.(?)
Paikallinen kauppias antoi vain purkille hinnaksi 15,00€, joten jäi ostopäätös tekemästä.
Kuullosti jotenkin kalliilta ja ainakin noiden sivujen mukaan osh hinnan pitäisi olla 8,70€
Etsinnät jatkukoon!
Tuli käytyä paikallisessa maalikaupassa ja löysin Mastonin alkydimaalia, joka varmasti sopii ihan hyvin tarkoitukseen.(?)
Paikallinen kauppias antoi vain purkille hinnaksi 15,00€, joten jäi ostopäätös tekemästä.
Kuullosti jotenkin kalliilta ja ainakin noiden sivujen mukaan osh hinnan pitäisi olla 8,70€
Etsinnät jatkukoon!
Kyllä tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ja kukkaro jne..
Löysin kaapin periltä jotain vanhaa maalia ja aattelin ensin kokeilla sillä maalaamista.
Vähän "jytkyksihän" se oli mennyt ja pinnasta tuli aivan hirvittävää kuraa.
No sitten kävin hakemassa uutta maalia rautakaupasta. Pinnasta tuli hyvää ja kaikki tuntui menevän hyvin,
kunnes tajusin ne "kolmiot" maalattuani ja umpiota hetken käsissä pyöriteltyäni,
että tämä uusi maali oli niin letkeää, että se valui pitkin umpion heijastinpintoja.
Ei tässä paljoa voi kuin nauraa itselleen enää. :D
Mutta virheistähän ja tekemällä oppii, vai miten se nyt oli?
Ps. Saa tarjota umpioita ventoon ja vaikka valmiiksi joey-modattujakin. ;)
Löysin kaapin periltä jotain vanhaa maalia ja aattelin ensin kokeilla sillä maalaamista.
Vähän "jytkyksihän" se oli mennyt ja pinnasta tuli aivan hirvittävää kuraa.
No sitten kävin hakemassa uutta maalia rautakaupasta. Pinnasta tuli hyvää ja kaikki tuntui menevän hyvin,
kunnes tajusin ne "kolmiot" maalattuani ja umpiota hetken käsissä pyöriteltyäni,
että tämä uusi maali oli niin letkeää, että se valui pitkin umpion heijastinpintoja.
Ei tässä paljoa voi kuin nauraa itselleen enää. :D
Mutta virheistähän ja tekemällä oppii, vai miten se nyt oli?
Ps. Saa tarjota umpioita ventoon ja vaikka valmiiksi joey-modattujakin. ;)
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
KCS:ltä ollut jo vuoden verran loppu eikä ollut tietoa tuleeko ja jos niin koska tulee valmistajalta lisää kun omaani aikanaan kyselin :s ilmeisesti pääsi maalit aika pahasti leviämään jos ei pystynyt enää pelastamaan? se heijastinpintakin on kyllä kovaa irtoamaan vaikka kuinka varovainen yrittäisi olla :) itseltä pilasin ensimmäiset umpiot teipin kanssa parimilliä lähti reunoilta tuola peiliä niin hankein myös uudet :D
Mites onko kukaan WERK34:sta tilannut koskaan mitään?
Vai onko tää nyt "se" volkswarenhaus?
Tuolta ei tosin vissiin saa kuin luottokortilla tilailtua?
Toimituskulujakin näytti olevan vähän joka lähtöön. :D
Siellä vaan näytti olevan varastossa vielä noita in.pron tuikkuja:
http://www.typ-17.de/product_info.php/i ... hwarz.html
Löytyishän sieltä tietysti kaikkee muutakin hauskaa.. :S
Vai onko tää nyt "se" volkswarenhaus?
Tuolta ei tosin vissiin saa kuin luottokortilla tilailtua?
Toimituskulujakin näytti olevan vähän joka lähtöön. :D
Siellä vaan näytti olevan varastossa vielä noita in.pron tuikkuja:
http://www.typ-17.de/product_info.php/i ... hwarz.html
Löytyishän sieltä tietysti kaikkee muutakin hauskaa.. :S
Tuosta autosta: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=171439 saattaisi nuo etuvalot olla myynnissä. Toisen puolen etuvalo kerää vähän kosteutta jostain sisäänsä sateella/pesussa. Mutta tosiaan, noi vois lähteä kohtuu hintaan, jos oikein muistelen niin on meinaan tilannut jo uudet etuvalot noiden tilalle.
Sain menemään ilmeisesti laskulla/tilisiirrolla maksutavan läpi tuolta WERK34:sta,
niin tuli noi in.pron tuikut tilattua. Varastossa ainakin näytti sivujen mukaan olevan.
Nähtäväksi jää tuleeko sieltä ikinä mitään. :D
Aiemmin vain jotain tarroja ulkomailta tilaillut, niin ei oikeen kokemusta vielä löydy.. :/
edit. so far seems so good. eilen maksettu ja tänään on paketti lähtenyt kuljetukseen. :o
niin tuli noi in.pron tuikut tilattua. Varastossa ainakin näytti sivujen mukaan olevan.
Nähtäväksi jää tuleeko sieltä ikinä mitään. :D
Aiemmin vain jotain tarroja ulkomailta tilaillut, niin ei oikeen kokemusta vielä löydy.. :/
edit. so far seems so good. eilen maksettu ja tänään on paketti lähtenyt kuljetukseen. :o
Lisää yksinpuhelua/päivittelyä..
Kesä kuitenkin tekee jo tuloaan, niin kaikenlaista pientä on haalittu sitä silmällä pitäen.
Ääni puolelle on tulossa rainbow:n dreamline -mallistosta dl-c6.2 erkkasarja eteen.
Näille vähän puhtia antamaan tulee autostudion t-280 vahvistin.
Lisäksi ovia olisi tarkoitus vaimennella stp:n silverillä.
Ja pitäähän ne auton ajo-ominaisuudetkin pilata.
edit. viittiiskö joku kaivaa linkkiä motonettiin, että mitäs tuonne nyt kannattaa/pitää vaihtaa ton alustasarjan laiton yhteydes?
Kesä kuitenkin tekee jo tuloaan, niin kaikenlaista pientä on haalittu sitä silmällä pitäen.
Ääni puolelle on tulossa rainbow:n dreamline -mallistosta dl-c6.2 erkkasarja eteen.
Näille vähän puhtia antamaan tulee autostudion t-280 vahvistin.
Lisäksi ovia olisi tarkoitus vaimennella stp:n silverillä.
Ja pitäähän ne auton ajo-ominaisuudetkin pilata.
edit. viittiiskö joku kaivaa linkkiä motonettiin, että mitäs tuonne nyt kannattaa/pitää vaihtaa ton alustasarjan laiton yhteydes?
^ Juuri noita ajoin takaa. Puslien vaihtokin varmasti olisi ihan fiksua,
mutta vähän toisenkaliiperin homma kuin vaan alustasarjan vaihto.
Sattui vapaapäivä koulusta niin piti raahautua porukoille jälleen auton kimppuun.
Vaihdoin tummat umpiot paikoilleen ja pitihän niihin uudet polttimotkin hankkia.
*kuva poistettu*
edit. eteen pitää kyllä uusi kilpi hommata kevään aikana.
mutta vähän toisenkaliiperin homma kuin vaan alustasarjan vaihto.
Sattui vapaapäivä koulusta niin piti raahautua porukoille jälleen auton kimppuun.
Vaihdoin tummat umpiot paikoilleen ja pitihän niihin uudet polttimotkin hankkia.
*kuva poistettu*
edit. eteen pitää kyllä uusi kilpi hommata kevään aikana.
Viimeksi muokannut J`ni, 10.7.2015 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rohkenen olla eri mieltä Elementin kanssa noiden alatukivarsien puslien vaihtamisen tarpeellisuudesta. Erityisesti takapuslien veltostuminen tekee kakkosen/kolmosen keulasta epämääräisen ja levottoman tuntuisen eikä niiden vaihto edellytä mitään kummoisia työvälineitä. Kunnon ruuvipenkki ja sopivan kokoinen hylsy uuden painamiseen paikoilleen (jos asennetaan alkuperäisen kaltainen alumiinirunkoinen pusla).
Vanha lähtee helposti rikkomalla se. Kumiosa irti moralla ja rautasahalla alumiinikehä halki ja jopa lähtee :)
Toki se tukivarsi pitää sieltä irti saada ensin. Hommaa helpottaa kun iskaritolppa on valmiiksi pois paikaltaan.
Vanha lähtee helposti rikkomalla se. Kumiosa irti moralla ja rautasahalla alumiinikehä halki ja jopa lähtee :)
Toki se tukivarsi pitää sieltä irti saada ensin. Hommaa helpottaa kun iskaritolppa on valmiiksi pois paikaltaan.
Motonetissa on, mut liekkö umpikuminen?
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/183425/2
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/183425/2
Jettaan viime syksynä ostetut vanteet tuli myytyä ja nyt alkaa armoton kesävanteiden metsästys.
Jos ei käytettynä jotain erikoisempaa/mielenkiintoisempaa tule vastaan,
niin mielessä kävi myös josko ostaisi vaan samanlaiset tähänkin mutta eri spekseillä. :o
Jos kyseiseen tilanteeseen päädytään, onko parempi 9" ympäriinsä vai eteen 8"? :/
Jos ei käytettynä jotain erikoisempaa/mielenkiintoisempaa tule vastaan,
niin mielessä kävi myös josko ostaisi vaan samanlaiset tähänkin mutta eri spekseillä. :o
Jos kyseiseen tilanteeseen päädytään, onko parempi 9" ympäriinsä vai eteen 8"? :/
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Mietein samaa ja muistin syövereistä kaivautui tämä Sebastianin mailapeli.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=12 ... lf+concept
Tuon mukaan ei et 30 mahdu etupäähän. liekö et 25 hyvä vai vaatiiko 20 eteen yseillä. Ja paljonko CL ja Gti navat eroaa toisistaan vanteen sopimisen kannalta on itselle kysymysmerkki.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=12 ... lf+concept
Tuon mukaan ei et 30 mahdu etupäähän. liekö et 25 hyvä vai vaatiiko 20 eteen yseillä. Ja paljonko CL ja Gti navat eroaa toisistaan vanteen sopimisen kannalta on itselle kysymysmerkki.
Mulla oli omassa cl ventossa joka nurkassa 9x16" et20 ja jouduin silti hiomaan vähän jarrusatulaa ettei ottanut siihen kiinni. Tolppaan jäi vielä muutama milli väliä. Toinen vaihtoehto olisi tietty ollut ohut lätty. Muistaisin että jollain oli ollut myös tuo et20 edessä ja ei ollut tarvinnut tehdä mitään mutta tästä en mene takuuseen. Et15-20 on ihan jees ja mankelia vähän perään että saa kunnolla vehkeet maahan.
e: Tuossa vielä kuva ja renkaat oli falkenin 205/40.
e: Tuossa vielä kuva ja renkaat oli falkenin 205/40.
Itellä kolmos gti golffissa meni borbetin e vanteet et 35, edestä sai pyörimään kun laitto 5mm lätyn paikoilleen, eli et 30 pitäis pystyä ajaan, mutta sisälle ne jää, saa laittaa lisää lättyä väliin että saa kaaren tasalle. Tieten onko ventossa sama renkaan kiinnitys, ainakin pulttijako on eri...ja vanteet oli 9x16..
Itellä kolmos gti golffissa meni borbetin e vanteet et 35, edestä sai pyörimään kun laitto 5mm lätyn paikoilleen, eli et 30 pitäis pystyä ajaan, mutta sisälle ne jää, saa laittaa lisää lättyä väliin että saa kaaren tasalle. Tieten onko ventossa sama renkaan kiinnitys, ainakin pulttijako on eri...ja vanteet oli 9x16..
jusbe69:n kuva on kyllä jotain todella nättiä, punane vaan sopii nätisti näihin,
ja fitmenttiki näyttää oikeen hyvältä.
Tulipa tehtyä tommonen "kirppislöytö" ainakin omasta mielestä edullisesti,
saa nähdä joutuuko sitä jonkinlaisen subbarinkin sitte viel hommaamaan..
Kyseessä siis SPL Dynamicsin S-2002:en.
edit.
Jatketaas tähän vielä; tänään saapui facelift polon ratti ja nuppi tuomaan uusia tuulahduksia auton sisustaan.
Mitenkäs kun tuostakin on ratin kehä hiukan elämää jo nähnyt niin onko immeiset noita millään elvytellyt?
Onko olemassa jotain aineita tai mites esimerkiksi jokin vinyylimaalispray pysyy? Kokemuksia?
ja fitmenttiki näyttää oikeen hyvältä.
Tulipa tehtyä tommonen "kirppislöytö" ainakin omasta mielestä edullisesti,
saa nähdä joutuuko sitä jonkinlaisen subbarinkin sitte viel hommaamaan..
Kyseessä siis SPL Dynamicsin S-2002:en.
edit.
Jatketaas tähän vielä; tänään saapui facelift polon ratti ja nuppi tuomaan uusia tuulahduksia auton sisustaan.
Mitenkäs kun tuostakin on ratin kehä hiukan elämää jo nähnyt niin onko immeiset noita millään elvytellyt?
Onko olemassa jotain aineita tai mites esimerkiksi jokin vinyylimaalispray pysyy? Kokemuksia?
Sen verta komia päivä valkeni, että piti käydä ratti ja nuppi jumppaamassa paikoilleen.
Kesävanteista sen verran että tilaus on vetämässä ja toivottavasti viikon-parin sisällä saapuvatkin.
Mitoitukseksi tulossa 16x9" et 25, että saa nähdä joutuuko leepujen kanssa vähän leikkimään.
Oikea rengaskoko olisi varmaankin 205/40? Kellään kokemuksia Nankangin NS-20?
Todennäköisesti samaa kauraa melkolailla NS-2:en kanssa?
Vai kannattaako jostain syystä panostaa se n. 50e lisää ja ostaa Falkenia (ZIEX ZE-912)?
Kesävanteista sen verran että tilaus on vetämässä ja toivottavasti viikon-parin sisällä saapuvatkin.
Mitoitukseksi tulossa 16x9" et 25, että saa nähdä joutuuko leepujen kanssa vähän leikkimään.
Oikea rengaskoko olisi varmaankin 205/40? Kellään kokemuksia Nankangin NS-20?
Todennäköisesti samaa kauraa melkolailla NS-2:en kanssa?
Vai kannattaako jostain syystä panostaa se n. 50e lisää ja ostaa Falkenia (ZIEX ZE-912)?
Viimeksi muokannut J`ni, 14.5.2014 9:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuppi on samasta purkuautosta kuin rattikin (polo 6n2). Ihan vaan sellaisella "metalliklemmarilla" puristetaan paikoilleen.
Vielä ainakin puristui jämäkästi paikoilleen, että toivottavasti ei pian ala vispaamaan ympyrää. :D
edit. Oli siinä nupissa ihan kierteetkin millä sai tukevasti ruuvattua paikoilleen.. :D
Vielä ainakin puristui jämäkästi paikoilleen, että toivottavasti ei pian ala vispaamaan ympyrää. :D
edit. Oli siinä nupissa ihan kierteetkin millä sai tukevasti ruuvattua paikoilleen.. :D
Viimeksi muokannut J`ni, 31.3.2013 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Eihän tuo nyt ihan mitään "ohutta" teippiä kuitenkaan ole vaan oikein tuollaista "3D" muotoonleikattua tarraa, tai miksi sitä sanotaankaan. :D Katsellaan nyt, ei ne itseäkään ole enää häirinnyt vaikka autoa koeajaessa vähän naurattikin. Tosiaan tuosta nupin ympäriltä ja apparinpuolen ritilänympärillä nuo on vähän yksinäisen tyhmän näköiset. Jos nuo irti mennään nyppimään, niin voi olla että, joutuu kilikalilla vetästä nuo muovit tai ainakin hinkkaamaan jollain tökötillä, että saa auringonpaahtamia sävyeroja sitten häivytettyä. jii_bee:n ehdotus mustasta yläosasta näyttää todella makealta tuossa kuvassa mutta tuskin noin "radikaaliin" projektiin tulee kuitenkaan lähdettyä. Askelmittarin ex-sisustassa kyllä nuorentaa paljon nuo mittaristonkromit ja poljintenpäälliset autoa!
Tulipas taas hienoa tekstiä.. Koittakaa kestää.
edittiä vielä sen verran että selvästi rupiaa foorumin porukalla ikä painamaan kun toisessa topicissa puhuttiin liian matalasta autosta ja täällä ihannoidaan jalopuujäljitelmiä. :D
Tulipas taas hienoa tekstiä.. Koittakaa kestää.
edittiä vielä sen verran että selvästi rupiaa foorumin porukalla ikä painamaan kun toisessa topicissa puhuttiin liian matalasta autosta ja täällä ihannoidaan jalopuujäljitelmiä. :D
Vannesuunnitelmat meni taas enemmän tai vähemmän päälaelleen.
Koska opiskelijan budjetti yms tekosyyt, niin tähänkin nyt sitten tulee kesäksi Dare Wheelssin DR-RS:t.
Strategiset mitat 16x9" et 20
Kuitenkaan ihan tuollaisenaan ei niitä viitsi alle laittaa, joten testiin tuli JOM Spray Coater,
joka on käsittääkseni samantyylistä ainetta plastidipin kanssa.
Ei muuta kuin tuumasta toimeen ja professional maalaamo pystyyn.
Tämmöistä huttua niistä sitten syntyi
Ihan hyvin näytti nuo keskilätkätkin sopivan tuohon,
mutta silti mahdollisesti hankitaan vannepurifisteja ärsyttämään jotain tämän tyylistä.
Koska opiskelijan budjetti yms tekosyyt, niin tähänkin nyt sitten tulee kesäksi Dare Wheelssin DR-RS:t.
Strategiset mitat 16x9" et 20
Kuitenkaan ihan tuollaisenaan ei niitä viitsi alle laittaa, joten testiin tuli JOM Spray Coater,
joka on käsittääkseni samantyylistä ainetta plastidipin kanssa.
Ei muuta kuin tuumasta toimeen ja professional maalaamo pystyyn.
Tämmöistä huttua niistä sitten syntyi
Ihan hyvin näytti nuo keskilätkätkin sopivan tuohon,
mutta silti mahdollisesti hankitaan vannepurifisteja ärsyttämään jotain tämän tyylistä.
Topsuu: Tarkastitko laatikot tarkasti läpi? Aika mielenkiintoisilla teippauksilla ne oli kyllä niissä laatikoissa kiinni,
ettei ole vahingossa mennyt roskiin?
Markku M.: Lähinnä ajattelin, että olisi kiva saada jotain muutakin kultaista vanteisiin, kuin vain pultit.
Lähemmäs 3 viikon toimitusaika vaankin sopivan kokoisille tarroille, joten ainakin alkuun mennään varmaan alkuperäisillä lätkillä.
Renkaat toivottavasti saapuu ensi viikon aikana ja niiksi on nyt tulossa Nankangin NS-20:t.
ettei ole vahingossa mennyt roskiin?
Markku M.: Lähinnä ajattelin, että olisi kiva saada jotain muutakin kultaista vanteisiin, kuin vain pultit.
Lähemmäs 3 viikon toimitusaika vaankin sopivan kokoisille tarroille, joten ainakin alkuun mennään varmaan alkuperäisillä lätkillä.
Renkaat toivottavasti saapuu ensi viikon aikana ja niiksi on nyt tulossa Nankangin NS-20:t.
Katoppa olisko tuolla mieleisiä: http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... p?t=100836
Olis halvemmalla ja nopeammalla toimituksella :).
Olis halvemmalla ja nopeammalla toimituksella :).
Hetki jota koko foorumi on odottanut henkeä pidätellen on täällä!
Kuten kuvista näkyy, niin säätöä tarvii vielä. Edessä on mexipokea, varaa on tiputtaa joka kulmasta ja koukku pitäis hävittää.
Näin alkajaisiksi ainakin. Saa niistä nyt kuitenkin varmaan jotain selvää tai sitä meikäläisen visiota auki. :D
Kuten kuvista näkyy, niin säätöä tarvii vielä. Edessä on mexipokea, varaa on tiputtaa joka kulmasta ja koukku pitäis hävittää.
Näin alkajaisiksi ainakin. Saa niistä nyt kuitenkin varmaan jotain selvää tai sitä meikäläisen visiota auki. :D
Viimeksi muokannut J`ni, 16.4.2013 14:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Päivitetään parillä vähän paremmalla kuvalla, kun sunnuntaina tuli pestyä ja vahattua auto.
Aineina vaan amatöörimaisesti turtle waxia; pesuun big orange, pintoihin original vaha ja listoihin yms black chrome.
*kuva poistettu*
edit.
Pitäisi pian ryhtyä noiden poppienkin asennusta suunnittelemaan,
niin tälläinen "hifi"noob tarvitsisi nyt vähän neuvoja oikeanlaisten johtojen valintaan,
ja siihen mitä kaikkea tulee ottaa huomioon asennuksissa yms.
Tuleva laitteisto:
Soitin - LG LAC5800R
Vahvistimet - SPL Dynamics S-2002 & Autostudio T-280
Kaiuttimet - Rainbow DL-C6.2 + takana vakiot
Subwoofer - Rainbow Cyclone V12
Kysymyksiä:
Onko tuossa setissä nyt jotain mitkä ei vaan tule toimimaan keskenään?
Soittimessa on kaksi 2V rca -lähtöä tällä vaikutusta mihinkään, pitäisikö olla 4V?
Hyllystä löytyisi tuo 20mm^2 asennussetti, mutta jääkö tuo nyt liian pieneksi?
Täytyykö akkua päivittää, tällä hetkellä BOSCH Silver 6CN 12V 62Ah?
Pitääkö molemmille vahvistimille vetää omat RCA:t? Molemmissa näyttäisi olevan Inputit sekä Outputit,
joten toimiiko vaan niin että toiselle vetää soittimelta ja sitten vahvistimesta toiseen?
Tosiaan kaikki vinkit on tervetulleita, koska ensimmäistä kertaa räplään näiden kanssa.
Aineina vaan amatöörimaisesti turtle waxia; pesuun big orange, pintoihin original vaha ja listoihin yms black chrome.
*kuva poistettu*
edit.
Pitäisi pian ryhtyä noiden poppienkin asennusta suunnittelemaan,
niin tälläinen "hifi"noob tarvitsisi nyt vähän neuvoja oikeanlaisten johtojen valintaan,
ja siihen mitä kaikkea tulee ottaa huomioon asennuksissa yms.
Tuleva laitteisto:
Soitin - LG LAC5800R
Vahvistimet - SPL Dynamics S-2002 & Autostudio T-280
Kaiuttimet - Rainbow DL-C6.2 + takana vakiot
Subwoofer - Rainbow Cyclone V12
Kysymyksiä:
Onko tuossa setissä nyt jotain mitkä ei vaan tule toimimaan keskenään?
Soittimessa on kaksi 2V rca -lähtöä tällä vaikutusta mihinkään, pitäisikö olla 4V?
Hyllystä löytyisi tuo 20mm^2 asennussetti, mutta jääkö tuo nyt liian pieneksi?
Täytyykö akkua päivittää, tällä hetkellä BOSCH Silver 6CN 12V 62Ah?
Pitääkö molemmille vahvistimille vetää omat RCA:t? Molemmissa näyttäisi olevan Inputit sekä Outputit,
joten toimiiko vaan niin että toiselle vetää soittimelta ja sitten vahvistimesta toiseen?
Tosiaan kaikki vinkit on tervetulleita, koska ensimmäistä kertaa räplään näiden kanssa.
Viimeksi muokannut J`ni, 10.7.2015 17:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastailen itse itselleni, että ainakin Aditan kaapelilaskurin mukaan pitäisi riittää 20mm^2 johto. Jos kuorman nimellisteho on yhteensä 600W, etäisyys akusta 5m ja johtimen paksuuden ollessa 16mm^2, saa laskurilla tehohäviöksi 6,65% ja tavoite on alle 10%.
"Päävirtasulakkeen mitoitat aina hieman yli maksimi virran tarpeen. Esim. jos vahvistimesi omat sulakkeet ovat yhteensä 50A, laitat pääsulakkeeksi 60A-70A." SK-Autosound. Autostudiossa on ainakin jo 30A edestä sulakkeita ja SPL:ssä mielestäni enemmän eli asennussarjan mukana tuleva 60A sulake olisi varmaan hyvä vaihtaa vähän isompaan?
Akkukin varmasti piisaa jossei parkkipopitusta montaa tuntia harjoita.
Korjatkaa toki, jos olen ihan hakoteillä.
"Päävirtasulakkeen mitoitat aina hieman yli maksimi virran tarpeen. Esim. jos vahvistimesi omat sulakkeet ovat yhteensä 50A, laitat pääsulakkeeksi 60A-70A." SK-Autosound. Autostudiossa on ainakin jo 30A edestä sulakkeita ja SPL:ssä mielestäni enemmän eli asennussarjan mukana tuleva 60A sulake olisi varmaan hyvä vaihtaa vähän isompaan?
Akkukin varmasti piisaa jossei parkkipopitusta montaa tuntia harjoita.
Korjatkaa toki, jos olen ihan hakoteillä.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Itsellä kesti keltainen 55Ah optima soittaa puolikin tuntia kovempaa ilman käyntiin lähtö ongelmia ja virtaa syömässä oli sentään 2x dls a6 + a4. Eli jos akku on kunnossa ei ongelmia pitäisi tulla. Akun kaapeleita voi joutua vähän uusimaan omassa sai vakio langoilla 1kW ground zeron digikin jännitteet putoamaan. Johtojen vaihdon jälkeen ei ollut ongelmaa ja voi olla että ei edes tarvitse vaihtaa.
Ja rca:t vetäisin molemmille omat niin subbarin tasonsäätö helpottuu kun voi soittimesta hienosäätää kappaleen mukaan. 2V linjalähdöt riittää ja kun laittaa kaikki vahvistimien perään niin saa soimaan yksiin. Jos jätät esim. takakaiuttimet soittimen perään voi tulla ongelmia kun soivat lujaa muihin nähden.
Ja rca:t vetäisin molemmille omat niin subbarin tasonsäätö helpottuu kun voi soittimesta hienosäätää kappaleen mukaan. 2V linjalähdöt riittää ja kun laittaa kaikki vahvistimien perään niin saa soimaan yksiin. Jos jätät esim. takakaiuttimet soittimen perään voi tulla ongelmia kun soivat lujaa muihin nähden.
Johdot vedetty. Päävirta kulkee kuskinpuolella ja rca:t laitoin herätteen kanssa keskeltä.
Toistaiseksi tuli vasta laitettua SPL Dynamicsi kiinni selkänojaan ja subbari sen perään.
Erillissarjalle olisi tarkoitus tehdä oviin tuo cabrio asennus, mutta harmillisesti toinen rauta tuli väärä,
niin en sitten jaksanut vielä niitä ruveta paikoilleen jumppaamaan.
Kaarille pitäisi melkopian tehdä varsinkin takana jtn, nostin kierteistä sentin,
mutta silti sen verran routinut tiet että kaaret "vähän" syöneet renkaan kylkeä jo.
JOMit on vaan liian löysät takana omasta mielestä ainakin mk3 sedaniin. :/
Lisäksi tänään ajellessa tuli tupraus savuakin ratin takaa.
Ilmeisesti viiksenkin saisi laittaa vaihtoon.
Toistaiseksi tuli vasta laitettua SPL Dynamicsi kiinni selkänojaan ja subbari sen perään.
Erillissarjalle olisi tarkoitus tehdä oviin tuo cabrio asennus, mutta harmillisesti toinen rauta tuli väärä,
niin en sitten jaksanut vielä niitä ruveta paikoilleen jumppaamaan.
Kaarille pitäisi melkopian tehdä varsinkin takana jtn, nostin kierteistä sentin,
mutta silti sen verran routinut tiet että kaaret "vähän" syöneet renkaan kylkeä jo.
JOMit on vaan liian löysät takana omasta mielestä ainakin mk3 sedaniin. :/
Lisäksi tänään ajellessa tuli tupraus savuakin ratin takaa.
Ilmeisesti viiksenkin saisi laittaa vaihtoon.
No eipä mikään tunnu menevän kuin strömsössä.
Fiksummat vois osata jotain ideoita heittää siihen mikä mahtais olla vikana.
Parin viime päivän aikana subbari on ruvennu pitämään omaa mökää välillä.
Kalvo heilahtelee ja ihme humina/kumina kuuluu hetken kuuntelun jälkeen.
Sulakkeet pitäis nopealla vilkasulla olla kunnossa ja johdot paikoillaan.
Antautuiko kirppislöytö? Subbari? Vai voiko johdotuksissa olla jtn häikkää?
Vai onko vaan säädöt niin perseellään että rupeaa omaa elämää viettämään subbari?
Fiksummat vois osata jotain ideoita heittää siihen mikä mahtais olla vikana.
Parin viime päivän aikana subbari on ruvennu pitämään omaa mökää välillä.
Kalvo heilahtelee ja ihme humina/kumina kuuluu hetken kuuntelun jälkeen.
Sulakkeet pitäis nopealla vilkasulla olla kunnossa ja johdot paikoillaan.
Antautuiko kirppislöytö? Subbari? Vai voiko johdotuksissa olla jtn häikkää?
Vai onko vaan säädöt niin perseellään että rupeaa omaa elämää viettämään subbari?
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Onhan vahvistimessa kaikki johdot kunnolla kiinni? Maa,virta ja signaali. Eikä signaalijohto ole päässyt liikkumaan missään eikä ole puristuksissa. Soitinta ei ole painettu väkisin paikoilleen, ettei rca johto ole puristuksissa.
Ottaako häiriötä jos rca kaapeli ei ole vahvistimessa kiinni? Jos ei ota, niiin vika on yleensä signaalipuolella. Jos ottaa, niin vahvistimessa tai elementissä on jotain vikaa.
Onhan virta riittänyt soittaessa, eikä ole "luukutettu" kantilla, ts. vahvistimen säädöt on kohdillaan ja säätäminen hallussa (yleismittarilla säädetyt vehkeet..)
Ottaako häiriötä jos rca kaapeli ei ole vahvistimessa kiinni? Jos ei ota, niiin vika on yleensä signaalipuolella. Jos ottaa, niin vahvistimessa tai elementissä on jotain vikaa.
Onhan virta riittänyt soittaessa, eikä ole "luukutettu" kantilla, ts. vahvistimen säädöt on kohdillaan ja säätäminen hallussa (yleismittarilla säädetyt vehkeet..)
Pitääpä nua RCA:t tsekata kunnolla, voivat olla vähä puristuksis (tai menny vituiks),
kun tuli hieman väkisin yritettyä työntää soitinta paikoilleen, eikä se sinne suostunu uppoomaan.
Kiitoksia vinkeistä!
Tänään (vihdoin ja viimein) auto menee kulmien säätöön ja ens viikolla vois yrittää leimaa hakea.
kun tuli hieman väkisin yritettyä työntää soitinta paikoilleen, eikä se sinne suostunu uppoomaan.
Kiitoksia vinkeistä!
Tänään (vihdoin ja viimein) auto menee kulmien säätöön ja ens viikolla vois yrittää leimaa hakea.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Ongelma oli tosiaankin niinkin yksinkertainen, kun rca piuhat tosiaan jäi vähän puristukseen takana
-> siirsin vähän vahvistimen paikkaa ja hyvin on taas pauhannut.
Muutoskatsastus meni läskiksi ensi yrittämällä, kun katsuri löysi pohjasta kohdan josta oli "vain" 6,8cm maahan.
Hiukan noukkaa ylös ja uudelleen koittamaan ja alustasta otteeseen merkinnät navasta kaareen 305mm.
Itse määräaikaiskatsastuksestakin selvittiin hammastangon suojakumin vaihdolla (korjauskehotus),
vaihdoin tosin samalla raidetangonpäänkin. Nyt saa taas 1,5 vuotta päristellä.
-> siirsin vähän vahvistimen paikkaa ja hyvin on taas pauhannut.
Muutoskatsastus meni läskiksi ensi yrittämällä, kun katsuri löysi pohjasta kohdan josta oli "vain" 6,8cm maahan.
Hiukan noukkaa ylös ja uudelleen koittamaan ja alustasta otteeseen merkinnät navasta kaareen 305mm.
Itse määräaikaiskatsastuksestakin selvittiin hammastangon suojakumin vaihdolla (korjauskehotus),
vaihdoin tosin samalla raidetangonpäänkin. Nyt saa taas 1,5 vuotta päristellä.
Nothing special but still something.. Vaimennustöitä vähän tehty ja nuo cabrio(?) raudat asentelin.
Todella mukavaa ja helppoa ainesta asentaa tuo STP Silveri.
Mistäs ootte noita piuhoja vetäny erillissarjalle? Nopeaa tuli vain vilkastua,
että siellä onkin jokin liitinhässäkkä, eikä pelkkä läpivientikumi auton korissa kiinni.
Todella mukavaa ja helppoa ainesta asentaa tuo STP Silveri.
Mistäs ootte noita piuhoja vetäny erillissarjalle? Nopeaa tuli vain vilkastua,
että siellä onkin jokin liitinhässäkkä, eikä pelkkä läpivientikumi auton korissa kiinni.
Viimeksi muokannut J`ni, 26.5.2013 22:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Omasta nypein vakio kaiutin johdot isoliittimelle asti pois ja porasin reiät moninapaliittimin kun kaiutinjohdot meni muistaakseni keskeltä. Jos epäilyttää joskus eteen tuleva myynti niin 4kanavainen käytetty halpis vahvistin on aika helppo ratkaisu tai sitten ilman vahvistinta ja panostaa vähän johtojen merkkaukseen teko vaiheessa niin säästää seuraavan kirosanoja.
Blööh.. Muutama tunti taas vierähti, mutta nyt olis kaikki ovet ja kontinluukku vuorattu jotenkuten stp:n silverillä.
Sitten jotain hiukan näkyvämpää.
Tuli ihme himo kokeilla tuulenohjaimia ja semmoset löytyikin foorumilaiselta. (kiitokset Elementille)
Myös "blade" malliset boschin pyyhkijänsulat vaihdettu.
*kuva poistettu*
Konehuoneesta tuli tuhraastua pissapojan säiliö myöskin mustaksi.
Sitten jotain hiukan näkyvämpää.
Tuli ihme himo kokeilla tuulenohjaimia ja semmoset löytyikin foorumilaiselta. (kiitokset Elementille)
Myös "blade" malliset boschin pyyhkijänsulat vaihdettu.
*kuva poistettu*
Konehuoneesta tuli tuhraastua pissapojan säiliö myöskin mustaksi.
Viimeksi muokannut J`ni, 10.7.2015 17:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tack tack, aivan järkyttävät yrittää pitää edes jotenkin puhtaana. :D
Olisi varmasti ollut fiksua vetäistä vaikka kirkaslakka tuon JOMin tökötin päälle,
kun nyt tuntuu imevän kaiken lian itseensä.
Vähän kyllä kaivelee, kun ei malttanut keväällä odottaa, kun olisi tehnyt mieli 3SDM:n 0.05:ia..
Ehkä ensi kesäksi sitten..? :o
Olisi varmasti ollut fiksua vetäistä vaikka kirkaslakka tuon JOMin tökötin päälle,
kun nyt tuntuu imevän kaiken lian itseensä.
Vähän kyllä kaivelee, kun ei malttanut keväällä odottaa, kun olisi tehnyt mieli 3SDM:n 0.05:ia..
Ehkä ensi kesäksi sitten..? :o
*kuva poistettu*
Pelkkää kuva spämmiä. Takavaloja aattelin, jos kokeelis vaihtaa tälläsiksi. Hit or miss?
Pelkkää kuva spämmiä. Takavaloja aattelin, jos kokeelis vaihtaa tälläsiksi. Hit or miss?
Viimeksi muokannut J`ni, 10.7.2015 17:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 26
- Liittynyt: 6.10.2012 14:33
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa