Mikä öljy olisi parasta vw iv 1.6 bensakoneelle?
Itse olen vaihdattanut öljyt muutamana viime kertana Vianorilla, jossa ilmeisesti käytetään Totalin öljyjä.
Nyt olen huomannut, että auto syö aiempaa enemmän öljyä.
Onko muilla kokemuksia Totalin öljyistä?
Öljynkulutus vw iv
Valvoja: ffp jäsenet
Laitetaas linkki tuosta: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=61084
Ite oon käyttänyt kaikissa autoissani Tarviketorin tarjousöljyä Delphiä (joka muuttui nyt joksikin muuksi merkiksi), 5l/20-22 euroa. 600t ajettu diisselikone söi litran vaihtovälillä, Seatti ei syönyt tippaakaan (no ehkä desin), nykynen Jetsoni syö sen verran että pitää välillä lisäillä, mutta ei se ainakaan öljyn syytä ole.
Työkaverilla myös öljynkulutus ongelmaa. 1.6 Golffi vm. 2000 sekin. Ei oo ees suostunut enää kertomaan paljon kuluttaa, joten olettaisin että paljon menee :D Konetyypistä en tiedä tarkemmin, jos niitä on eri moottorikoodeilla. Vaihtoi jostain merkistä Valvolinen 5W-40 Maxlifeen muistaakseni(punainen kannu jokatap). Edelleen kelpaa öljy useammankin vaihdon jälkeen. Meinasi seuraavaksi kokeilla jotain 5W-50 öljyä. Onko noita joku rassaillut, että meneekö se venttiilivarren kumista vai mistä? Kylmänä se pölläyttelee käynnistyksessä ja kiihdytyksessä reilummin ja jotain 240tkm on mittarissa.
Nää on kyllä huvittavia kun kaikki käy vaan kehuskelemassa miten ei vie tippaakaan auto sillä ja tällä öljyllä, kun toiset sanoo sitten että mulla menee litra tonnille samalla öljyllä. Oma IV Golf AGU motilla vie 0,5 litraa tonnille vaikka laittais vaseliinia. Käynnistäessä ei tupsauta niin eipä ole sen kummempia apuja löytynyt.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”