Passat 3b 1.8t vetää huonosti. n75, ahtovuoto? ratkaistu
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3b 1.8t vetää huonosti. n75, ahtovuoto? ratkaistu
Eli potilas Passat 1.8 turbo, lastulla. Turbo tuntuu olevan pelissä 1500-2300rpm välillä ja 4500-7000rpm(tämän välin repii kunnolla). Tehoa 200hp ja 300nm. 2300-4500rpm välillä todella laiska ja sille välille haluaisin enemmän potkua. Saisko uudestaan ohjelmoimalla tolle välille lisää potkua? Tuntuu että nykynen ohjelmointi on tehty vain huipputehoja havitellen.
Miten muiden foorumilaisten passattien lastutetut koneet vetävät?
Miten muiden foorumilaisten passattien lastutetut koneet vetävät?
Viimeksi muokannut Madduli, 10.3.2013 16:30. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
Onko nyt painetesti tehty? Jos on vuotoja niin voisi selittää matalat ahdot. Tuo 0,3-0,5 on aikalailla vakioahto 1.8T moottorille. Turbon välykset on myös hyvä kokeilla kädellä. Eli imuletku irti ja koittaa onko välyksiä.
Koneen käytöshän on aika erikoinen, koska K03 ahtimella alkaa auto aikalailla hyytymään 5500rpm jälkeen ja suurin veto on aika keskialueilla. Vääntöpiikki taas tulee siinä 2500rpm kieppeillä, mitä tässä vanhoja dynolappuja lueskelen.
Koneen käytöshän on aika erikoinen, koska K03 ahtimella alkaa auto aikalailla hyytymään 5500rpm jälkeen ja suurin veto on aika keskialueilla. Vääntöpiikki taas tulee siinä 2500rpm kieppeillä, mitä tässä vanhoja dynolappuja lueskelen.
Turbo on kunnossa, irrotin tänään akun ja laitoin takas kiinni niin se jälkeen kun kenkäsi niin lähti auto tosi hyvin 2000-3000rpm välin(hieman pätkien kuitenkin), mutta vain kerran. toisen kerran kun kokeilin niin lähti taas laiskasti. Maffi ei oo viellä tullut niin en osaa sanoa että onko sillä vaikutusta. Kaasuläpässä häikkää? Vikakoodit luettu eikä mitään vikakoodeja eculta(kokeiltu halpis bluetooth lukijalla) eli sieltä luultavasti löytyy jotain koodeja. Äsken irrotin toisen kerran + navan, mutta ei sen jälkeen enää lähtenyt edes sitä kertaa hyvin eli ilmeisesti tarvii olla vähän kauemman aikaa irti. Auto myös suhisee kiihdyttäessä ja kaasun pois päästäessä, mitään kartiosuodattimia tai dumppia ei ole eli voisko bypass olla rikki? Pystyykö sen tarkistamaan jotenkin?
Osaako joku sanoa että mikä ois vialla?
Osaako joku sanoa että mikä ois vialla?
Viimeksi muokannut Madduli, 10.3.2013 1:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puhdistin kaasuläpän ja ei mitään vaikutusta. Oli se kyllä todella likanen että ei puhdistus turhaa ollut. Ahtovuoto ei varmaankaan ole kun veti hyvin akun irroituksen jälkeen, täytyy käydä vikakoodit lukemassa jossain, nehän ilmeisesti nollaantuu kun akku on irti 30min, eli tuolta vois löytyä joku vikakoodi mikä ei torquella löytynyt. n75 epäilen vahvasti
Äsken kävin pikaisesti konehuonetta läpi. N75 testasin, kuuluu naksahdus selkeästi, mutta sen yläpuolella on semmonen ihme tötsä, sisällä näytti olevan joku jousi. http://www.grosup.de/bilder/passat/turb ... B_N75J.jpg tässä kuvassa ei ole tötsä kiinni mutta tulisi tuohon reikään ja toinen pää lähtee johonkin koneen taakse? Se koneen taakse lähtevä oli irti, laitoin sen kiinni. n75 venttiilistä oli myös irti alipaineletku? irti, lähtee koneen alle oikealle. Sen letkun ruuvailin takas kiinni. Nyt odotan akku irti 30min että vikakoodit nollaantuisi ja käyn sitten kokeilemassa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa