1.8T AEB laahaava ääni

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Ron_i
-
Viestit: 72
Liittynyt: 26.12.2010 21:35

1.8T AEB laahaava ääni

ViestiKirjoittaja Ron_i » 1.3.2013 16:41

eli AEB moottori pitää laahaavaa ääntää joka kuuluu etenkin kun päästää kaasun, ja ääni kuuluu ketjun puolelta kannesta, laahaajissa outoja "syöpymiä" ainakin voisko ääni johtua laahaimista ja saako pelkkiä laahaimia jostain ? ja onko jotain mistä tietää onko ketjussa tai itse kiristimessä vika ?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 1.3.2013 19:53

Saa niitä pelkkiä laahaimiakin, mutta kannattanee samalla vaihtaa koko kiristinyksikkö minkä mukana tulee tarvittava erikoistyökalu purkuun+kasaukseen. Uusi ketju on kanssa suositeltava, koska tuppaa vanhat oleen venyneet. Jakopää rempan yhteydessä suht simppeli homma, nokkakepit vain irti muun työn lisäksi.

Tuolta tuli laatuosat nopeasti, samasta paikasta saa vielä stefat ja venakopan tiivisteen:
http://www.ebay.co.uk/itm/280883866214?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 1.3.2013 22:28

Sanoppas mistä saa pelkkiä laahaimia vai oliko pelkkä mutu tieto...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 2.3.2013 8:35

http://www.ebay.co.uk/itm/97-06-VW-Audi-Camshaft-Timing-Chain-Tensioner-Pad-/370641077681

esim tosta. Laatu tietenkin on täysi kysymysmerkki noissa, kiinasta saa muutamalla eurolla kappale.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 2.3.2013 10:59

En henk.koht. laittais mitään kiinapaskaa just tolle kohdalle moottoria, jolla saa koko koneen seulaks sekunnissa. Multa haettiin kesällä yks kansi, kun vanhasta oli laahain hajonnu, ketju poikki ja venakopasta läpi. Imunokasta paloja pois ja molemmista nokista rattaat paskana. Männissä olettaen kivaa jälkee...

Noita laahaimia ei saa Suomen varaosa putkista, ei alkuperäisosana erikseen, eikä näiltä Suomen orkkisosa jobbareilta. Olis meinaan ollu itelle tarvis useempaan kertaan. Noi kiristäjät ei itellään mene mikskään ja huoletta voi laittaa käytetyn, mutta laahaimia noista katkee.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 2.3.2013 11:30

Jep, sitä vähän itsekkin tarkoitin. Tietääkseni esim Febi ei myy noita laahaimia erikseen. Varsinkin kun Febin koko kiristäjää saa niin halvalla AEB moottoriin (ei ennakonsäätöä), niin en näe tarvetta ottaa riskiä randon laahaimen kanssa.

Tietenkin tolta myyjältä vois kysyä että mitä noi laahaimet ovat alkuperältää, tuntuu myyvän pääsääntöisesti vain laadukasta kamaa, että jos ne olisivat myös Febiä/tms.
http://www.ebay.de/itm/2x-Gleitschiene-Kettenspanner-Nockenwellenversteller-VW-Audi-1-8T-20V-Turbo-SEAT-/280999367083

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 3.3.2013 19:22

"Noi kiristäjät ei itellään mene mikskään ja huoletta voi laittaa käytetyn"

Miten niin tuo kiristin itsessään ei mene miksikään? Kovasti noita ovat ainakin vaihdelleet kun alkaa pitämään ääntä. Itsellä kyseinen operaatio myös edessä.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 3.3.2013 20:12

Yleensä just vaihdetaan koko paketti. Kiristäjä uusilla laahaimilla ja ketju. Kaks jälkimmäistä sen äänen pitää. Tutustuppa siihen kiristäjään ja kerro mikä siellä hajoaa...

Ron_i
-
Viestit: 72
Liittynyt: 26.12.2010 21:35

ViestiKirjoittaja Ron_i » 4.3.2013 14:34

eipä tosta osaa sanoa ainakaan kun ei oo uutta mihin verrata että oisko siinä jotain rikki, täytyy kattoa ku uus saapuu onko isoaki eroa, mutta laahaimissa ainaki tollasia syöpymiä omassa ja ketjussa sisäpuoli kiiltävä eli on hinkannu. hyllystä löytyis samanlainen n. 100 tuhatta km ajettu kiristin jostain audista, ei muuta eroa kai mutta siinä on joku solenoidi joka säätää nokan ajotusta, toimiskohan se tolla vaikkei passatissa mitään nokan ajotus juttua ookkaan, jättäis vaan sen solenoidin kytkemättä ? ja siinä on laahaimet hyvät, samat numerot ym samannäköset ku tossa passatin koneessa mutta muutaman millin pidemmät eikä pysy paikallaan ku laittaa passatin kiristimeen, oisko ton takia sitte ettei myydä erikseen niitä laahaimia koska muutaman millin heittoja jotka vaikuttaa heti.

Ron_i
-
Viestit: 72
Liittynyt: 26.12.2010 21:35

ViestiKirjoittaja Ron_i » 7.3.2013 17:39

ei sopinu solenoidillinen, ei mahtunu paikalleen. huomenna tulee uus kiristin ja muut hilppeet !

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 31.3.2013 12:56

Empä tiedä mikä minulla tuota ääntä piti. Hävisi kuitenkin kiristäjän ja ketjun vaihdolla. Laahaimissa ei näyttänyt kyllä olevan ihmeempää vikaa, eikä ketjukaan kauhen venynyt ollut.

Ron_i
-
Viestit: 72
Liittynyt: 26.12.2010 21:35

ViestiKirjoittaja Ron_i » 22.4.2013 6:55

joo hävis itelläki ku vaihto kiristimen ja ketjun.

juudas
-
Viestit: 11
Liittynyt: 7.4.2006 1:52

ViestiKirjoittaja juudas » 30.4.2013 0:31

Tarviiko jakopää purkaa, kun vaihtaa ketjunki, vai riittääkö imunokan poisto ja pakonokan löyhäys?

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 30.4.2013 2:16

Ei tarvitse purkaa jakopäätä, edellämainitut toimet riittävät.

juudas
-
Viestit: 11
Liittynyt: 7.4.2006 1:52

ViestiKirjoittaja juudas » 2.5.2013 3:23

Kiristäjä ja ketju tuli vaihdeltua ja ennen tätä öljysihti putsattua. Auto käymään, ei rapinaa, kone kävi lämpöseksi tyhjäkäynnillä ei vieläkään rapinaa. Sitten testi lenkille ja tämän jälkeen jo alko rapiseen. Olisko se sitte öljypumppu seuraavaks vaihtoon? Tarvii viä varmaan mitata öljynpaineet ennen sitä. Ei ole vilauttanut kyllä kertaakaan öljyvaloa.

klapinaattori
-
Viestit: 85
Liittynyt: 23.7.2008 12:35

ViestiKirjoittaja klapinaattori » 4.5.2013 19:10

Lainaan topikkia. Onkohan tämä: http://www.europaparts.com/cam-chain-te ... 9088k.html
kiinalainen kopio vai ihan ok? Mulla tulee olemaan tarve BAM koneeseen...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 4.5.2013 19:11

This tensioner is manufactured at the same factory as the Genuine OEM tensioners.


Aika selvästihän tuo tuolla lukee... taitaa olla jopa 3:ssa erikohdassa.

Edit: 5:ssä eripaikassa lukee OE tai OEM.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 4.5.2013 19:58

Niin, monessa paikassa vakuutellaan että "on tää hyvä ihan oikeasti hei!", mutta valmistajaa ei sanota laisinkaan. Ei vakuuta mua, päinvastoin.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 5.5.2013 11:43

Edellämainitusta paikasta minä tilasin kyseiset osat.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 53 vierailijaa