Kakkiksen sytytysennakko
Valvoja: ffp jäsenet
Kakkiksen sytytysennakko
Laitetaas taas yksi kysymys lisää kakkikseen liittyen. Pitäisi sytytysennakko säätää oikein. Korjausoppaasta kattelin, niin kaasutinmoottoreille 17-19 astetta ja 1.8 suihkutusmoottorille 5-7 astetta. Oma motti on 1.6 monojetilä niin pistänkö tohon jälkimmäisiin arvoihin vai onks se joku 16v only ?
Nostetaan tätä vähän. Kattelin tuota korjausoppaan täydennysosaa sytytysennakoista ja siellä mainittiin, että 1.6 kaasarissa tosiaan tuo 17-19 eykk ja 1.8 rp:ssä 5-7 eykk. Molemmissa ilman alipaineletkua. Määrääkö se koneen tilavuus tuon ennakon määrän ? Saatto tulla tyhmä kysymys mutta pitäähän tyhmän kysyä.
Mottina tosiaan tuo 1.6 litranen rp:stä otetulla monojetillä ja nyt ennakkona tuo 18 eykk. Tuntu vaan käynnistyvän ainaki paremmin tuolla vajaalla 6 eykk. Eli onko tuo 18 eykk oikea, tuntuu vähän nuhaselta mut niin kai tuo 1.6 on.
Mottina tosiaan tuo 1.6 litranen rp:stä otetulla monojetillä ja nyt ennakkona tuo 18 eykk. Tuntu vaan käynnistyvän ainaki paremmin tuolla vajaalla 6 eykk. Eli onko tuo 18 eykk oikea, tuntuu vähän nuhaselta mut niin kai tuo 1.6 on.
Voin olla väärässä mutta olen aina ollut siinä käsityksessä että se ennakko on eri sen ruiskun takia. Mielestäni 1.8 kaasarissa on myös paljon suurempi ennakko kun noissa ruiskullisissa, ei ole nyt haynesia lähettyvillä että voisi tarkistaa.
EDIT: Olihan mulla tässä koneella lontoonkielinen haynes pdf:nä. 1.6 ja 1.8 kaasarikoneille 17-19 EYKK ja ruiskukoneille 5-7 EYKK
EDIT: Olihan mulla tässä koneella lontoonkielinen haynes pdf:nä. 1.6 ja 1.8 kaasarikoneille 17-19 EYKK ja ruiskukoneille 5-7 EYKK
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”