Kakkiksen sytytysennakko

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

Kakkiksen sytytysennakko

ViestiKirjoittaja Neunii » 1.3.2013 10:02

Laitetaas taas yksi kysymys lisää kakkikseen liittyen. Pitäisi sytytysennakko säätää oikein. Korjausoppaasta kattelin, niin kaasutinmoottoreille 17-19 astetta ja 1.8 suihkutusmoottorille 5-7 astetta. Oma motti on 1.6 monojetilä niin pistänkö tohon jälkimmäisiin arvoihin vai onks se joku 16v only ?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 1.3.2013 11:17

16V on 6 astetta kuten myös sitten uudemmat 8V. Onkos tuo joku oma viritys, kun ei tehtaalta tainnut 1,6 konetta monojetillä tulla ?

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 1.3.2013 11:28

Eli laitan vaann tuolla kaasarikoneen arvoilla ? Ja toi on tosiaan PN-kone jossa on 2e-e kaasutin korvattu monojetillä.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 1.3.2013 11:32

Jeps 18 astetta ilman alipainetta.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 1.3.2013 18:15

Kiitos tiedosta, täytyy huomenna säätää.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 1.3.2013 22:21

Mitä muuten toi uudemmat 8venttiiliset meinaa ? Kuin uudet ? :D

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 1.3.2013 22:29

1,8 jäi pois eli digifantiliiset 1,8 8V ainakin.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 6.4.2013 12:32

Nostetaan tätä vähän. Kattelin tuota korjausoppaan täydennysosaa sytytysennakoista ja siellä mainittiin, että 1.6 kaasarissa tosiaan tuo 17-19 eykk ja 1.8 rp:ssä 5-7 eykk. Molemmissa ilman alipaineletkua. Määrääkö se koneen tilavuus tuon ennakon määrän ? Saatto tulla tyhmä kysymys mutta pitäähän tyhmän kysyä.
Mottina tosiaan tuo 1.6 litranen rp:stä otetulla monojetillä ja nyt ennakkona tuo 18 eykk. Tuntu vaan käynnistyvän ainaki paremmin tuolla vajaalla 6 eykk. Eli onko tuo 18 eykk oikea, tuntuu vähän nuhaselta mut niin kai tuo 1.6 on.

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 6.4.2013 13:08

Voin olla väärässä mutta olen aina ollut siinä käsityksessä että se ennakko on eri sen ruiskun takia. Mielestäni 1.8 kaasarissa on myös paljon suurempi ennakko kun noissa ruiskullisissa, ei ole nyt haynesia lähettyvillä että voisi tarkistaa.

EDIT: Olihan mulla tässä koneella lontoonkielinen haynes pdf:nä. 1.6 ja 1.8 kaasarikoneille 17-19 EYKK ja ruiskukoneille 5-7 EYKK


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa