Eli eli, auton tyhjäkäynti ei reagoi mitenkään siihen, että otan anturin irti tästä tyhjäkäyntisäätimestä, vai mikä oikealla nimellä onkaan tämä keulasta katsottuna imusarjan oikeallapuolella oleva mötikkä. Yritin mittailla siitä anturista autokäynnissä että tuleeko mitään lukua, mutta ei tullut mitään. Voi olla että mittailin väärinkin siitä anturista, mutta oletan että sinne ei mitään virtaa tule, koska sen irti otto ei vaikuta mitään. Mistähän tätä vikaa nyt lähtisi etsimään ? ne anturinpiuhat näyttää menevän suoraansanottuna jonnekin horsmanperseeseen, niin ei hirveää mielenkiintoa ole alkaa metsästellä, että missä anturin johdot ovat kiinne.
Tuli myös mieleen, että kun tuo tyhjäkäyntiventtiili nyt ei toimi, niin mikä järki mun on sitä edes autossa pitää, jos en sitä korjaa ? tuosta ilmanputsarin imuputkesta mikä menee kaasuläpälle, niin siitähän lähtee letku mikä menee tuonne venttiilille, niin kävi vaan mielessä että nyttenhän sinne menee sitten turhaa ilmaa.. ? eli tulppaisin siitä (ilmanputsari/kaasuläppä) kaukalon väliltä sen liitoksen.
Kaasuläpässä se ruuvi mistä säädetään tyhjäkäyntiä niin senhän pitäisi olla kuulemma auki puolikierrosta ? jos laitan sen auki että se on vain puolikierrosta, niin kone käy todella raskaasti ja melkein sammuu.. itsellä on se ruuvi auki varmaan 7 kierrosta, että tyhjäkäynti on 1000rpm.
Mk2 gti 16v tyhjäkäyntiventtiili/säädin.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Joskus Vortexilta otin oheisen tekstinpätkän talteen säätimen vianhakuun liittyen:
From the Bentley:
"there should be continuity between the center pin, and both outer pins."
(and, it should be OPEN between pins 1 and 3 (the outer pins.))
Further troubleshooting: with the key on (engine not running), at the connector, you should measure ~battery voltage (~12vdc) at the center pin (to ground); and ~10vdc between the center pin and either outer pin.
Viittaako yllä oleva ohje sitten pulssimoduloidun signaalin säädinmalleihin vai näihin jatkuvalla virralla ohjattuihin?
From the Bentley:
"there should be continuity between the center pin, and both outer pins."
(and, it should be OPEN between pins 1 and 3 (the outer pins.))
Further troubleshooting: with the key on (engine not running), at the connector, you should measure ~battery voltage (~12vdc) at the center pin (to ground); and ~10vdc between the center pin and either outer pin.
Viittaako yllä oleva ohje sitten pulssimoduloidun signaalin säädinmalleihin vai näihin jatkuvalla virralla ohjattuihin?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa