Passat 3b pakoputki puskurin yli
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3b pakoputki puskurin yli
Mitenkä sais toteutettua parhaiten pakoputken tulon puskurin yli ettei jäis diiselin käryt tonne auton alle.
Nyt on pelkkä suoraputki, eli ei vaimentajaa
Oletan että ainakin joku on 3b passatissa tuonut putken puskurin ulkopuolelle?
E: Homma tuli hahmoteltua ja palikat hommattua. Mutta miten estää putken ravistus?
Millä sen sais tuettua tukevasti?
Nyt tuohon suoraan putkeen joka vaimentajan tilalla, on hitsattu kannattimet jotka on alkuperäisissä muovi kannakkeissaan kiinni.
Pönttö eliminoi tärinät painollaan mutta tämä kevyt putki ottaa tärinää herkästi.
Nyt on pelkkä suoraputki, eli ei vaimentajaa
Oletan että ainakin joku on 3b passatissa tuonut putken puskurin ulkopuolelle?
E: Homma tuli hahmoteltua ja palikat hommattua. Mutta miten estää putken ravistus?
Millä sen sais tuettua tukevasti?
Nyt tuohon suoraan putkeen joka vaimentajan tilalla, on hitsattu kannattimet jotka on alkuperäisissä muovi kannakkeissaan kiinni.
Pönttö eliminoi tärinät painollaan mutta tämä kevyt putki ottaa tärinää herkästi.
Työn alla vasta, nosturille pääsen paremmalla aikaa vasta perjantaina. Tästä voin laittaa kuvaa ja juttuu miten onnistui,jos onnistui.
Tarkoitus olisi tehdä mahd.halvalla ja nopeasti koko homma.
3" suora simonsin putki hankittuna ja siihen kiinni hitsaamalla Rondo vaimentimen ulostulo.(n.100mm halk.) puskurista riittävän kokoinen pala pois ja entraamaan putki oikealle kohdalle.
Alkup. Pönttö korvattu jo suoralla putkella, joten tämä uusi suora putki tulee vanhan putken jatkoksi kiristimellä kiinni (saa myöhemmin irti jos tarvetta vaihtaa)
Yksi lisäkannake pitää ehkä väännellä jotta tukevoittaa ja estää turhan heilumisen.
Tarkoitus olisi tehdä mahd.halvalla ja nopeasti koko homma.
3" suora simonsin putki hankittuna ja siihen kiinni hitsaamalla Rondo vaimentimen ulostulo.(n.100mm halk.) puskurista riittävän kokoinen pala pois ja entraamaan putki oikealle kohdalle.
Alkup. Pönttö korvattu jo suoralla putkella, joten tämä uusi suora putki tulee vanhan putken jatkoksi kiristimellä kiinni (saa myöhemmin irti jos tarvetta vaihtaa)
Yksi lisäkannake pitää ehkä väännellä jotta tukevoittaa ja estää turhan heilumisen.
Tekemällä pakoputken ulostulon suoraan taaksepäin, varmistat että auton takaosa tummuu pakokaasusta ja noesta huomattavasti enemmän kuin alkuperäisellä ulostulolla.
Itse en henkilökohtaisesti keksi tuosta hyötyjä?
Jokatapauksessa yhteen alkuperäiseen kysymykseen vastaten, se suora putkenpätkä pysyy alkuperäisissä kiinnikkeissään ihan yhtälailla värisemättä kuin vaimenninkin.
Itse en henkilökohtaisesti keksi tuosta hyötyjä?
Jokatapauksessa yhteen alkuperäiseen kysymykseen vastaten, se suora putkenpätkä pysyy alkuperäisissä kiinnikkeissään ihan yhtälailla värisemättä kuin vaimenninkin.
Samoilla linjoilla p0werin kanssa. Aika paljon näkynyt noita autoja(jostain syystä V70 volvoja), joissa tuntuu soppaa tulevan koneelle ja perä on mustana. Tämä oma Skoda on pysynyt aika puhtaana vaikka evry takaakin savun tuoton. Tässähän putken pää ohjautuu tietä kohti puskurilinjan takana(ehkä noin 45° kulmassa). Vakioputki siis kyseessä. Savut ja ne vähäiset vakioputken äänet ohjautuu siis auton korin ulkopuolelle ja tien kohdatessaan ei enää auton takana tapahtuva ilman pyörteily nappaa savua kiinni auton koriin. Tiehen kyllä saa mustaa rantua jäämään, tosin se on nokea :)
Pesullahan se lika lähtee.
Järki perusteluja jos vaaditaan moiseen niin, ääni ilman takapönttöö kumisee maantienpeudessa kun putki on auton alla. (en osta vaimentajaa)
Putki ulostuotuna kumina vähäisempää (vastaavanlaisella ajanut jossa putki oli ulkona)
Paikoillaan ollessa/peruutettaessa pakokaasut pääsee puskurin sisään ja sieltä takakonttiin. (putkenpää on alaspäin kaartuva mutta ei näemmä tarpeeksi)
Putki ulkona (jos saa asiallisesti tehtyy) mielyttää henk. kohtasesti enemmän omaa silmää kuin putki sisällä. Tässäkään ei sen enempää järkee kuin vaihtaa orkkis 15tuumaiset isompiin 18" vanteisiin jne..
Jos olisin kaiken tehnyt järjen kanssa olisi auto vieläkin ihan perus passatin näköinen.
Järki perusteluja jos vaaditaan moiseen niin, ääni ilman takapönttöö kumisee maantienpeudessa kun putki on auton alla. (en osta vaimentajaa)
Putki ulostuotuna kumina vähäisempää (vastaavanlaisella ajanut jossa putki oli ulkona)
Paikoillaan ollessa/peruutettaessa pakokaasut pääsee puskurin sisään ja sieltä takakonttiin. (putkenpää on alaspäin kaartuva mutta ei näemmä tarpeeksi)
Putki ulkona (jos saa asiallisesti tehtyy) mielyttää henk. kohtasesti enemmän omaa silmää kuin putki sisällä. Tässäkään ei sen enempää järkee kuin vaihtaa orkkis 15tuumaiset isompiin 18" vanteisiin jne..
Jos olisin kaiken tehnyt järjen kanssa olisi auto vieläkin ihan perus passatin näköinen.
Järki perusteluja jos vaaditaan moiseen niin, ääni ilman takapönttöö kumisee maantienpeudessa kun putki on auton alla. (en osta vaimentajaa)
Totta, totta. Autokorjaamoiden romulaatikosta tosin löytää täysin käyttökelpoisia läpivirtaavia vaimentimia sylikaupalla ilmaiseksi, suosittelen... Tämä ei tosin poista nokeamisongelmaa ellei pakoputken päätä tee oikein. Toisaalta taas, useille tuo nokeaminen ei ole ongelma vaikkakin keskimääräistä sottaisempaa se onkin pestä.
Paikoillaan ollessa/peruutettaessa pakokaasut pääsee puskurin sisään ja sieltä takakonttiin.
Takakontissa/ilmanvaihdossa jokin vika tai user invalid jos näin käy. Auton sisällä on yleensä ylipaine ilmanvaihdon/lämmittimen puhaltimen toimesta, joten käytännön mahdottomuuskin tuon pitäisi olla. Yhdessäkään omassa, tai omassa käytössä olleessa 3B/3BG:ssä ei ole vakiolla tai vakion kaltaisella putkella tullut ikinä pakokaasua tupaan vaikka tunnin käyttää paikallaan tai peruuttelee.
Puskuri sisältä ontto ja putken yläpuolelta suora pääsy sinne. Eli pakokaasut pääsee nouseen puskurin sisään ja sieltä konttiin.
Alkuperäisellä pöntöllä ei ongelmaa, tällä suoralla putkella ulostulo korkeammalla eikä niin takana kuin alkuperäisellä joten oletan tuon vaikuttavan asiaan.
Jos vaimentajan haluaisin ostaisin jonku uuden.
Toimii varsin hyvin suorallakin putkella niin ei tarvetta.. lukuunottamatta tuota pakokaasu ongelmaa joka sekin tosin kylmällä ilmalla käynnistyksen jälkeen havaittavissa, ei enään lämpösellä koneella.. Ääni tosin kumisee ikävästi.
Noki ongelman laajuus selviää kun saa putken ulos, ei toi nytkään mustaa paljoo pukkaa vaikka syötöt on aika korkialla.. Kura lätkät takaa pois joten perä muutenki kurassa jatkuvasti (jopa sedanissa)
Alkuperäisellä pöntöllä ei ongelmaa, tällä suoralla putkella ulostulo korkeammalla eikä niin takana kuin alkuperäisellä joten oletan tuon vaikuttavan asiaan.
Jos vaimentajan haluaisin ostaisin jonku uuden.
Toimii varsin hyvin suorallakin putkella niin ei tarvetta.. lukuunottamatta tuota pakokaasu ongelmaa joka sekin tosin kylmällä ilmalla käynnistyksen jälkeen havaittavissa, ei enään lämpösellä koneella.. Ääni tosin kumisee ikävästi.
Noki ongelman laajuus selviää kun saa putken ulos, ei toi nytkään mustaa paljoo pukkaa vaikka syötöt on aika korkialla.. Kura lätkät takaa pois joten perä muutenki kurassa jatkuvasti (jopa sedanissa)
Ilmoittele sitten loppuuko kumina kun vetää putken puskurin ulkopuolelle. Tätä olen omaankin miettinyt, en vain tykkää törröttävistä putkenpäistä...
Omassa 3" putki, yhdellä pyöreällä läpivirtaavalla ja takimaisena isompi, muistaakseni ei läpi virtaava pönttö ja kumisee sisälle ihan saakelisti. Auton ulkopuolella ei pidä oikein mitään ääntä. Sisällä 1200-1300rpm ja sitten jossain 3000rpm->punaselle meteli on sietämätön. Ulkona ei pörise edes näillä varveilla. Putken laskennallinen resonanssi on jossain 1200-1300rpm paikkeilla, eli sen vaimentaminen voi olla hankalaa. Toi yläpää varmaan johtuu siitä kun on siivet auki?
Omassa 3" putki, yhdellä pyöreällä läpivirtaavalla ja takimaisena isompi, muistaakseni ei läpi virtaava pönttö ja kumisee sisälle ihan saakelisti. Auton ulkopuolella ei pidä oikein mitään ääntä. Sisällä 1200-1300rpm ja sitten jossain 3000rpm->punaselle meteli on sietämätön. Ulkona ei pörise edes näillä varveilla. Putken laskennallinen resonanssi on jossain 1200-1300rpm paikkeilla, eli sen vaimentaminen voi olla hankalaa. Toi yläpää varmaan johtuu siitä kun on siivet auki?
^ mutua vaiko tietoa?
Koska ajanut olen vastaavalla jossa putki ulkona ja kuminaa ei havaittavissa.
(se ääni mielestäni jää auton ale josta se kumina johtuu, tästä löytyy kyllä juttua goglellakin) toki se ääntää silti ilman vaimenninta, mutta se kumina lakkaa. Huutelen sitten miten omassa pirssissä kävi.
Koska ajanut olen vastaavalla jossa putki ulkona ja kuminaa ei havaittavissa.
(se ääni mielestäni jää auton ale josta se kumina johtuu, tästä löytyy kyllä juttua goglellakin) toki se ääntää silti ilman vaimenninta, mutta se kumina lakkaa. Huutelen sitten miten omassa pirssissä kävi.
Siellä se on ja se maantiekumina ainakin loppui 70-100 vauhdissa.. Tosin tuntuu kaupunki nopeudessa hiukan äänekkäämmältä, mutta vaikee arvioida kun tyhjä käynti saa muutenkin putken kolkuttaan taka akseliin.. Eli huomenna vielä entraamaan.
Ajan ja taidon puutteen vuoksi ei tuosta nyt ihan kauheen hienoo tullut.. Mutta menköön nyt tollasena toistaseks -. -
E: kopinatkin loppui kun laitto jämäkemmän kumi kannakkeen. Aavistuksen putkea laitoin vielä sisälle ja ylöspäin niin näyttää nyt ihan Ok.
Tunnin homma, ei paha tehdä ja nyt hyvät soundit (ei tunnista sisällä ollessa diiseliks) maantiellä ei kumise enään ja se on Fakta :)
Ajan ja taidon puutteen vuoksi ei tuosta nyt ihan kauheen hienoo tullut.. Mutta menköön nyt tollasena toistaseks -. -

E: kopinatkin loppui kun laitto jämäkemmän kumi kannakkeen. Aavistuksen putkea laitoin vielä sisälle ja ylöspäin niin näyttää nyt ihan Ok.
Tunnin homma, ei paha tehdä ja nyt hyvät soundit (ei tunnista sisällä ollessa diiseliks) maantiellä ei kumise enään ja se on Fakta :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa