Eli tekee tuo kakkis sellaista että savuttaa aika paljon valkoista tyhjäkäynnillä. vaikka olisi kone lämmin niin alkaa välittömästi savua puskemaan putkesta kun pysähtyy paikalleen. näyttää kyllä muutkin autot höyryävän talvella mutta tuo nyt ei ole sellaista normaalia pientä höyryämistä. En mä tiedä onko tuo nyt niinkään ongelma ? kannen PITÄISI olla ok.. ei ainenkaan nesteitä hävittele mitenkään ihmeellisesti.. onko tuo nyt sitä kuuluisaa "kondenssi?" vettä, vai pitäisiköhän joskus vaihtaa kanteen venttiilinvarren kumit ?
Toinen kysymys on, että onkohan tuo ihan normaalia, että kun pysähtyy paikoilleen pidemmäksi aikaa, niin lämmöt alkavat aika nopeasti nousta, mutta laskee kuitenkin kun flekti lähtee päälle joskus mittarin perusteella 100-105 ?. Väillä tuntuu että olisi kauhea paine järjestelmässä kun pysähtyy ja menee puristelemaan jäähdytysletkuja.. ei ne kyllä niin kivikovana ole kun vanhassa turbo saabissa missä kansi oli paskana. Jos ajon jälkeen menee avaamaan paisarin korkin, niin pihalle kyllä alkaa lentämään.. eihän sitä tietysti hetiajon jälkeen mennäkään availemaan.. tuntuu vaan että välillä olisi aika kova paine.. ? Kylmää ja lämmintä tulee ihan normaalisti. Lämmintä auto alkaa puhaltamaan heti N.300m ajon jälkeen vaikka olisi seissyt yön yli.. päättelen että se kansi ihan ok olisi, kun lämmintä ja kylmää tulee normaalisti. Onkohan tuonne laitettu joku eri termari talvea varten että alkaa puhaltamaan helvetin kuumaa samantien kun auton lyö käyntiin ?
Gti mk2 16v Savuttaa/moottorinlämpö kysymyksiä ja muuta.
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa