Apua tarvitaan kr koneeseen!!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jakaisi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 23.2.2013 19:31

Apua tarvitaan kr koneeseen!!

ViestiKirjoittaja Jakaisi » 23.2.2013 19:57

Eli seuraavaa; Projektina jäälle kone 1.8 gti(kr), johon laitettuna 2,0 kampiakseli iskuna(92.8), niin tuli eteen ongelma että 4 kiertokanki ottaa kiinni kr omaan apuakselin päätyrattaaseen mikä pyörittää öljypumppua. Mutta löysin nyt mk3 koneen apuakselin missä kyseinen ratas on pienempi , mutta nyt olis hakusessa öljypumpun päähän vastaavasti poorillinen isompi ratas halk,41,??mm vanhan kr oman,34mm tilalle,että sais Öpumpun pyöriin.. Eli onko sellaista isompaa ratas vaihtoehtoa?? Ja kiitos jo etu käteen!!!

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 23.2.2013 21:02

Noin käy myös siinä tapauksessa, kun vaihdetaan H-profiili teräskanget vakioiden tilalle. Se ei ota kuin pieneltä alueelta rattaan laidasta kiinni. Sipasen apuakselin rattaasta vaan laitaa pois.

Jakaisi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 23.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja Jakaisi » 23.2.2013 22:00

Ei kyllä uskalla ottaa pois kun paikalla on H-veivit kun mittasin sinitarralla vale kasattanu niin veivi otti n.4 milliä rattaaseen ja peli varaa tarttis olla 1-2mm ja rattaan paksuus on 10mm menee vähä liian tiukille,kun koneessa on wisecot ym. Ym . Roippeet ni tarttis saada aikas varma peli.. Suunnittelin myös,että olis laittanu 2.0L jakajan paikalle pyörittämään pumppua mut se prkl olikin pulleempi kr lohkoon,eikä viittis ruveta jyrsiin jakajan pesää isommaksi ku tuntuu et menee liian vaikeeksi.. Eikö tosiaan oo pumpun rattaita isompaa ku kr oma??

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 23.2.2013 22:31

Vähän nyt kaipaisin kuvaa tästä ongelmasta, koska ite oon jokin aika sitten kasannu AEB lohkon 92.8mm kampuralla ja H-profiileilla. Viistin veivin alasilmän kulmaa muutaman millin ja sama rattaalle ja siellä pyörii nätisti. Pumppu, apuakseli ja kampura samat kuin sulla.

Mutta jos ratkaiset tän ratas ongelman, niin kerro toki siitä, koska mua ainakin asia kiinnostaa, ettei vastaisuudessa tarvis rälläkkää näyttää...

Jakaisi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 23.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja Jakaisi » 23.2.2013 22:52

Ongelma on siinä ku kone ns. Korkeasti viritetty ja jos veiviä menee keventämään alasilmän yläpuolelta mistä tämä tapaus ottaa kiinni niin on herkin paikka mistä veivi katkeaa ja varsinki kun on matalaan lohkoon tehty missä männän pyörimisnopeus on suuri vaikka on köykäset romut ja toiseksi tarttis keventää kaikki muutki kanget samaan painoon ku on jo alakerta tasapainotettu näille..mutta luulisi olevan sinne öljypumpun päähän isompi ratas mikä sopii täällä pienempi hampaiselle apuakselille..ei oo näistä vw koneista niin paljon tietoutta.. Mutta toivotaan et ratkeis ennen ku jäät lähtee..

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 23.2.2013 23:26

Mikä on korkeasti viritetty?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 23.2.2013 23:26

Mites ABF öljypumpun käyttöratas?

Jakaisi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 23.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja Jakaisi » 23.2.2013 23:43

Mikäs olis rattaan koko ku tarttis koko olla sen 41.?? Karkeesti mitattuna.. Olis vaan helpoi ku löytäis rattaan siihen jos niitä on saatavilla, ei tarttis ruveta patentoitteen mitää omia patentteja..

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 23.2.2013 23:49

ADY koneessa (2L 8v) on myös pienempihalkaisijainen ratas apuakselin päässä. Voin huomenna käydä mittaamassa sen jakajasta rattaan halkaisijan, ABF ei ole jakajaa, sehän on siis KR:n 2litrainen sukulainen, voisin kuvitella että siitä saisi sopivan käyttörattaan öljypumpulle.

Jakaisi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 23.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja Jakaisi » 24.2.2013 0:05

No se olis hyvä jos viittit niin oon jo kiitollinen..menin jo vi...ksis tilaa sumppu vehkeet rapakon toiselta puolen mutta toimitus aika on mitä on ja asentaminen vielä kettumaisempaa ku ei ol ikinä tullu perehdyttyä enempää niihin..

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 24.2.2013 12:23

ADY/2E jakajan hammaspyörän halk nopealla tönäri mittauksella 41.3mm. ADY jakajan pohjassa on hahlo.
ABF apuakselin ja ADY vastaavan varaosanumeroa vertaamalla voisi vielä varmistua. Kännyllä en nyt pääse nettietkasta katsomaan, ehkä joku muu voisi auttaa siinä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa