Jetta vm 91 1,8i antureista + "viiksistä"

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

Jetta vm 91 1,8i antureista + "viiksistä"

ViestiKirjoittaja boliisi » 23.2.2013 12:07

Mitkä anturit on tuossa moottorilla tulevassa vesiletkussa ..... 3 kpl ....värit merkkaa jotain?
Moottori vetää huonosti kylmänä ja tuntuu saavan liikaa bensaa vai pitäskö lähteä etsimään imuvuotoa esim ruiskun alta?
Lämpimänä toimii kun kello.
Viimeksi muokannut boliisi, 25.2.2013 16:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 23.2.2013 13:38

Ecun lämpöanturi, mittariston lämpömittarin anturi ja oliko se kolmas imusarjasiilin ohjaukseen?
Värejä en muista ulkoa. Hae se Ecun lämpöanturi marmorilta.

Onko ruiskun yksikössä oleva painesäädin jäisen paskan peittämä? Siis sen ruiskun kannen alla. Se kostea paska valuu moottorin huohottimesta siihen säätimen päälle ja jäätyy, ongelmaa helpottaa se että moottorin imuilman esilämmitys toimii niinkuin pitää. Ilmanputsarikotelossa olevan ilmanohjausläpän voi lukita pysyvästi talven ajaksi kuumaan asentoon, keväällä sitten ottaa pois. Näin tein omassani kun se paineensäädin jäätyi toistuvasti.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 23.2.2013 14:16

Kiitos vastauksista ... pitäpä katsoa nuo mainitsemasi kohdat ekana läpi jahka kerkiän.
Onko tuo anturi kalliskin marmorilla??
En ole sen tarkemmin kerinnyt katsoa kun ostin Jetan vasta tänään :)

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 23.2.2013 14:31

Ihan hyvin voi laittaa laadukkaan tarvikeanturinkin.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 25.2.2013 15:59

Anturit edestä punainen, sininen ja alhaalla tumma(musta) mikä noista olisi se ecun rele?

Sitten aiheen vierestä:
Kerran teki silleen että kun viiksestä veti taaksepäin niin puhallin kiihdytti kierroksia??? ei ole vastaava tullut golffin kanssa vastaan... en muista kumpi viiksi..... pitänee vaihtaa viikset ettei auto pala :)
Viimeksi muokannut boliisi, 26.2.2013 10:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SS71
-
Viestit: 48
Liittynyt: 31.8.2009 19:55

ViestiKirjoittaja SS71 » 26.2.2013 10:21

rele ei mikään mutta eikös sininen ollut ecu antura ?
joku viisaampi viskaa ylävitoset

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 26.2.2013 10:26

..niin anturi tietenkin eikä rele :) .....

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 26.2.2013 11:31

Ainakin joissakin vanhemmissa Golffeissa (ykkös-kakkis) puhaltimen kytkentä oli jotenkin niin että alkoi toimimaan kun valonvaihtoviiksestä veti vaikkei ollu virrat päällä -jonkinlainen"takasyöttö" - ei muista enää miten tarkasti oli vaikka joskus tuon kytkentäkaavoista selvittelinkin.
Kyse ilmeisesti samasta ilmiöstä eli puhallin taitaa saada paremmat jännitteet kun rinnalle kytkeytyy jollekkin osuudelle enemmän johdinpoikkipintaa...

...toisaalta kun alkaa muistelemaan niin saattoi kyllä olla niinkin että valonvaihtoviiksen veto aiheutti sen että X-rele sai virtaa ja veti jolloin kaikki sen takana olevat vehkeet saikin virtaa vaikka virta-avaimen kauttaa eivät saaneetkaan... tämä taas ei selittäisikään tuota puhaltimen kiihdytys toimintoa ellei sitten ollutkin niin että jännite kytkeytyikin X-releen koskettimien taakse jolloin tuo taas selittyisi -pitäisköhän tämä viimeinen arvaus lukita...

-tulipas taas sepustusta -joutuu varmaan vielä kaivamaan kytkikset jostain ja katsomaan miten homma oikein meneekään kun alkaa aina tämmöset vaivaamaan...

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 26.2.2013 12:07

Sininen anturi eculle.

Ex peltikeula passatissa kiihtyi kanssa puhallin jos piti pitkien viikseä vedettynä pohjaan asti, mutta en tehnyt asialle mitään kun eipä sitä ollut tarvetta pitää vedettynä. Myös tutun mk2 golf tekee tuota. Omani ei tee, mutta tuttuni golf on vanhemmalla sähköjärjestelmällä kun taas omani on uudemmalla. Olisiko sillä jotain tekemistä asian kanssa.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 27.2.2013 22:44

Joo tähän olisi hyvä saada jokin tieteellinen faktapitoinen selvitys vai onko kyseessä taas vw ominaisuus?? .... kertokkee jos saatte sähköpiiirrustuksista jonkin selityksen asialle.,, tosin onhan golf mk3 ja ventokin päästäneet savuja viiksien välistä joskus mutta viikset on toimineet kuiten normaalisti eikä autot ole palaneet

SS71
-
Viestit: 48
Liittynyt: 31.8.2009 19:55

ViestiKirjoittaja SS71 » 4.3.2013 16:19

*takarivissä käsi pystyssä*

pystyykös noita antureita mittaamaan normi yleismittarilla?
Osoitin ohmi asentoon ja sitten kuumana sekä kylmänå ?
mitä pitäs näyttää ?
Vai sökö antura on kerrasta vainaa ?

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 4.3.2013 17:43

Ainakin sinisen pystyy mittaamaan. Pitäisi toimia tämän kaavion mukaan (toivottavasti näkyy) Kuva

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 7.3.2013 23:41

Ainakaan anturissa ei ollut vika..ei vaikuttanut tyhjäkäyntiin uusi anturi. Johdon kun nappaa käynnissä olessa sinisestä anturista niin kierrokset muuttuu eli toiminee oikein?
Tuplan johdot, alipaine letkut seuraavaksi tarkasteluun..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa