Nuuskaa netistä

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

peeki
-

Nuuskaa netistä

ViestiKirjoittaja peeki » 22.2.2013 23:00

Onko joku tilannut/ kuullut jonkun tilanneen ym nuuskaa seuraavasta paikasta:
http://www.snusexpress.eu

Olen nyt yli 20 vuoden sauhuttelun jälkeen ollut tupakkalakossa yli 3 viikkoa pääosin nuuskan avulla. Laitontahan tuo tilaaminen on mutta haluaisinkin tietää jos toimitus toimii ja vielä niin ettei tule kutsua käräjille?

Itseä ei kiinnosta lähteä tornioon ajelemaan ( sielläpäin ilmeisesti isompi nuuskatukku, siis ruotsin puolella) tai mennä uumajaan laivalla(vaasassa asustelen). ..

Ajattelin yrittää pysyä tuosta tupakasta erossa, vaikkakin korvaavalla tuotteella. Säästyy keuhkot ja on paljon helpompi hengittää...

Laittakaa vain jos tiedätte jonkun tilauskokemuksia ym. että toimiiko toimitus yms.

Tässä vaiheessa toivoisin asuvani ruotsin rajalla, pakkasessa vain 1 purkki jäljellä...

Ike
-

ViestiKirjoittaja Ike » 23.2.2013 7:10

Lopeta käyttö, korvaa tuote jollain muulla nikotiinivalmisteella, Tee-Sitä-Itse tai varaudu jatkuvaan Ruåtsinmatkailuun. Tuossa ainoat vaihtoehtosi pitemmällä aikavälillä.

3-tornia omaan käyttöön näytti olevan tuontiraja taxfreestä, kun pari viikkoa sitten tuli käytyä laivalla. Jatkuva ravaaminen Ruåtsissa ei eteläsuomestakaan ole järin mielekästä, eli: pitäkööt tunkkinsa! - edelleen.

Ihan 100% varma en ole, oliko juuri snussexpress kyseessä, mutta taitavat tietää jo sielläkin, että nuuskan kaikenlainen vastaanottaminen: joko postitse, kuriiripalvelun välityksellä, lahjaksi tai muulla vastaavalla tavalla suomeen on kiellettyä eli (nuuskan tilaaminen netistä suomeen on laitonta), eivätkä näinollen edes toimita nuuskaa suomeen.

-ennen oli ennen nyt on nyt, mutta eiköhän ne päättäjät tiedä paremmin, että nuuskaaminen on vaarallisempaa kuin tupakointi.

peeki
-

ViestiKirjoittaja peeki » 23.2.2013 20:36

Ilmeisesti jos lakitekstiä lukee niin kumminkaimakaan ei saa tuoda tuliaisina vaan omaan käyttöön tuonti on sallittua, oliko se nyt max 30 purkkia... Pitänee muuttaa tornioon tai sitten hankkia kavereita sieltä niin pystyy tupakkalakkoa jatkamaan...

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 23.2.2013 21:01

Sähköröökillä töis on muutama päässy röökistä eroon mutta sen vaikutuksista ei vielä ole tietoja pitemmältä ajalta.
Ulkomailta tilaavat nuokin tuotteet.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

peeki
-

ViestiKirjoittaja peeki » 23.2.2013 21:11

Tuo sähkörööki on ilmeisesti aikalailla tutkimaton noin terveellisyyden kannalta. Varmaan ihan hyvä joillekin mutta tuo polttamiseen liittyvä tapa on myös hyvä karsia pois. Onneksi töissä ei ole "sosiaalista" painetta käydä sauhuttelemassa kun vain muutama tupakoi enään... On muuten paljon helpompi hengittää, kaikki ruoka ym maistuu niiiiiin hyvältä, kiloja odotellessa... Vaikuttaa paljon myös unen laatuun, nukkuu paljon syvempää unta ja olen unissa jo lennellyt helikopterilla ym, tupakoidessa en ole nähnyt unia pitkään aikaan. Lepopulssi tippunut 10:llä lyönnillä minuutissa, samoin verenpaineet vaiikka aika alhaiset olivat ennestäänkin...

Sami-
-

ViestiKirjoittaja Sami- » 23.2.2013 21:39

Eipä ollut sähköröökin kanssa mitään terveydellisiä ongelmia vielä reilun puolen vuoden sauhuttelun jälkeen. Päinvastoin, tuntui että röökinjätteet poistui keuhkoista paljon paremmin verrattuna siihen, että lopettaa suoraan. Eräässä vaiheessa meinasi jopa unohtua koko höyryttely ihan huomaamatta. Varmaan pitemmällä käytöllä olisi koko tupruttelu jäänyt kokonaan ja päässyt eroon tuosta paheesta.

H. Jormalainen
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.2.2013 2:38

Muutamalla kaverilla kävi niin että oli kovasti haaveillut lopettamista jo pidemmän aikaa. Sitten tuli influenssa joka kaatoi petiin viikoksi ja toisella vähän enemmäksikin ja se oli näillä se "kynnys" että pääsi viikoksi eroon sauhuista.

Sitten se kyllä vielä sen jälkeen kuulemma vaati melkoisesti tahtoa että ei vanhat tavat palannu. Työpaikallakin piti hakeutua ihan eri seuraan.

En halua masentaa, mutta itse lopetin noin 18 v sitten ja vieläkin nään unta jossa poltan. Samoin kun tekee polttavan kaverin kanssa autoremonttia niin melkein käsi ojentuu pyytämään tupakkaa ja siitä oikeasti hölmistyy kun tajuaa asian. Nyt viime vuosina se enää käy vain flash-backinä ja voi nauraa asialle. Niin syvässä se mulla oli tai on.

Nyt olen ollut siinä tilanteessa jo monta vuotta että voin poltella pikkusikareita kavereiden kanssa kaljalla eikä tee yhtä enempää viikossa mieli. Poltellaanhan niitä toki erilailla, mutta, no, silti. Itse en edes muista ostaa niitä kun olisi mun vuoro tarjota muille siget. Kiitos vaan Mikolle, kun se aina muistaa ostaa :D

Oikeastaan paskin mitä voi tehdä on se että ajattelee että "no ei tää yks mitään...". Sen sisäistäminen kesti mulla noin neljän lopetusyrityksen verran. Kännissä, baarissa ja kaikki kaverit poltti. Jopa joku tarjosi vaikka tiesi että yritän lopettaa. Ja se näin jälkikäteen vituttaa melkoisesti. Seura vaikuttaa todella paljon ja vielä enemmän jos on tullut otettua, joten sellaista seuraa kannattaa välttää. Pidä vaikka tipatonta tarvittaessa, koska silloin on mieliteot helpommin hallittu.

Kaikkea parasta silti, mutta kuten varmasti arvaatkin, ei se lopettaminen helppoa saati kivaa kai ole kellään ollut. Vaikeinta se lienee niille kenen puoliso polttaa, mutta niitä mun käy vaan lähinnä sääliksi...

Täältä tähän
H.J.

(joka pitää peukkuja)

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 24.2.2013 10:09

Yx tuttu tuos lopetti tupakoinnin pari vuotta sitten mutta jäi koukkuun nikotiinipurkkaan jota nyt sitten mässyttää samaan tahtiin kun polttais röökiä eli ruuan/kahvin jälkeen purkka suuhun :)

Kyllähän elämä ilman röökiä parepaa on, onneksi ei tullu polttelua koskaan kunnolla aloitettua, mopoiässä piti kokeilla mutta siihen jäi, ei ollu mun juttu ja kun iän myötä krapulatkin vain paheni niin jäi tuo alkoholikin vähemmälle.

santtude
-

ViestiKirjoittaja santtude » 24.2.2013 11:04

En itsekkään kannata tupakointia jne. vaikka poltankin, mutta aiheeseen liittyen nuuskaorg.foorumi rekisteröidyt ja sieltä sitten. Suomen sisällä jne.

kraftVWerk
-

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 28.2.2013 12:29

Kiekkomiehet hallitsee tuon nuuskan käytön. Hauska kommentti Rauman Lukon nykyiseltä päävalmentajalta: "Jos nuuskan käyttö kiellettäisiin SM-liigassa, niin jouduttaisiin perustamaan toinen SM-liiga jossa nuuskan käyttö sallittaisiin, niin yleistä tuo nuuskan käyttö on kiekkopiireissä."

Tuossa olisi jatkoaika.comista nimimerkki bozik ohjeet nuuskan valmistukseen.

1) osta 5 pakettia vihreää sätkätupakkia (LM ja Pall Mall) ainakin löytyy. Peruspakkauksessa on puruja 35 g, maxeissa sitten enemmän, mutta tämä peruspakkauksen mukaan.

2) Revi paketit kotona auki ja kaada purut johonkin tilavaan astiaan kuivumaan vähintään viikoksi. Tuon viikon aikana kääntele puruja ja hienonna niitä kädellä. Sitä ei voi olla huomaamatta kuinka purut kuivuvat ja esim. viikon jälkeen se muuttuu jo pelkällä käsillä puristelulla ihan jauhoksi. Mitä kuivempi sen parempi ja kuivausta auttaa purujen kääntely ja niiden ykkösvaiheen murskaus kädessä hiplaamalla (ei rasvasormille perkele)

3) laita 2-3 reilua teelusikallista ruokasoodaa uuniin 200 C ja itse pidän vähintään 30 min. Kannattaa laittaa alumiinifolioon, joka ei juuri kuumene ja jonka saa helposti otettue esim. uuninpelliltä.

4) Tuon ruokasoodan kuumentamisen aikana kaada kuivanneet sätkäpurut silppuriin ja jauha ne kaakaojauheen näköiseksi. Tuo onnistu lähes millä tahansa sähköisellä silppurilla parissa minuutissa. Minulla on Bilteman 12 egen silppuri ja sillä teen hienonnuksen kahdessa osassa. Mitä enemmän ja pidempään silppuria käyttää sen hienompaa jauhetta. Itselläni on aina käynyt niin, että jauhe on niin hienoa, että "pöllyää".

5) ruokasooda nuuskajauhojen joukkoon ja sekoitus tasaiseksi. Kestää 15 sekuntia, mutta edelleen jos käytät silppuria pidempään niin hienompaa kamaa tulee.

6) 1,5 desiä erittäin kuumaa vettä ja sinne lioitat yhden liivatelehti arkin. Esim. Meiran löytyy 10 arkin levyjä (ehkä 5 cm x10 cm ohut läpinäkyvä arkki)varmaankin eurolla tai jotakin sinne päin. Sekoita niin, että liivatelevy hajoaa ja liukenee täydellisesti veteen.

7) kaada vesi- ja liivateseos nuuskajauhon joukkoon ja sekoittele hyvin. Tätä varten nuuska kannattaa silppurista heittää ensin isompaan astiaan ja siellä on sitten helpompi sekoitella. Aivan ensiluokkainen sekoitusväline on haarukka. Sillä voi painella kasaumat rikki ja siis saada kosteuden levimään mahdollisimman tarkoin. Liivateveden lisäämisen kanssa kannattaa olla tarkkana, aluksi vähän ja sitten lisää sen mukaan kuinka kosteaa nuuskaa haluaa.

8) työnnä tykki kippoon ja testaa!! Loppu sitten joko purkitettuna tai isossa astiassa jääkaappiin ja tuosta tulee 7-8 purkkia vähintäänkin yhtä hienoa nuuskaa kuin Ettan ja liivate pitää sen niin kasassa, että ei valu, lähtee helposti huulesta pois ja on kaikinpuolin täydellinen.

Täytyykin lähteä jauhamaan, kotona odottelee pari viikkoa kuivamassa olleita puruja. Tuosta kohdasta 2 jos tinkii, niin Ettan tyyppistä hienoa nuuskaa on mahdotonta valmistaa. Jos tarve on saada nopeasti nuuskaa niin voihan puruja kuivatella uunissa ja sen jälkeen silppuriin. Näin saa kohtuullista nuuskaa tehtyä noin tunnissa, mutta kannattaa samalla lailla valionuuskaa varten satsi puruja kuivumaan.

Aku_81
-

ViestiKirjoittaja Aku_81 » 2.3.2013 10:31

Jokainen ihan itse saa miettiä mitkähän lienee itsetehdyn nuuskan terveysriskit, että jos vaihtoehdoiksi jää sähkötupakka, nikotiinikorvaustuotteet(laastarit+purkka) tai diy-nuuska, niin kyllä nuo pari ensimmäistä kannattais kokeilla ensiksi.

3AHG
-

ViestiKirjoittaja 3AHG » 2.3.2013 10:39

KYllä vetää hiljaseksi, mutta harrastuksensa kullakin.

Sebastian
-

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.3.2013 17:21

Eiköhän tuo ole ihan sama lappaako sinne tuota sontaa huuleen vai käyttääkö korvaavia aineksia, ne kun mikään ei mikään terveystuote ole kuitenkaan.

Sebastian
-

ViestiKirjoittaja Sebastian » 23.4.2013 9:59

Kosse
-

ViestiKirjoittaja Kosse » 23.4.2013 22:26

Muutaman päivän nyt olen tuprutellut sähkösavuketta, kun vihdoin raaskin sen ostaa. Vaikka maksoikin vain puolet siitä, mitä muuten kuukaudessa menee röökiin.
Huomasin heti, että röyhykkeestä henkeen vedettävä vesihöyry irrottaa melko tehokkaasti limaa ja muuta roinaa, mitä keuhkoon on kertynyt tässä reilun 20 vuoden tupakoinnin aikana.
Olen yrittänyt lopettaa vaikka millä, mutta aina on ollut se tunne, että jotain tekemistä pitäis olla, kun esim. työkaverit on tupakilla. Tuota vekotinta lutkuttaessa sitä tunnetta ei ole. Ja pystyy sisällä röyhyttämään, niin kuin nytkin futispeliä katsoessa :D

Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”