passat 3c 1.9tdi ostamassa

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

kuppe-
-
Viestit: 54
Liittynyt: 20.5.2012 13:06

passat 3c 1.9tdi ostamassa

ViestiKirjoittaja kuppe- » 16.2.2013 22:28

Tervehdys!

Olen pitemmän aikaa katsellut farmari autoa ja silmään osui passat 3c 1.9tdi variant 320tkm ajettu vanha taksi eli pitäis kuulemma olla hyvin huolettu.

Mitähän kannattas tarkistaa kun autoa menee katsomaan ns. tyypiviat ja miten toi moottori kestää ajella esim 400tkm vai onkos niissä jotai merkittäviä vikoja tullu vastaa? Tiedossa on perus kytkin, suutin yms perus viat mutta mitä muuta?

Onko toi 320tkm palio teidän mielestä kyseisellä moottorilla?

Kokemuksia??

lucifer
-
Viestit: 556
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 17.2.2013 15:42

Suutinremppaahan ei näissä 1.9 ole tiedossa, 2.0 menossa tällähetkellä suuttimien vaihtokampanja.

Kait noilla metreillä vasta sisäänajettu jos hyvin huollettu?
Tarina ei kerro onko manuaali vai DSG, jälkimmäisessä omat murheensa..

Ei mulla tiedossa muita tyyppivikoja kuin pesurinsäiliön letku hankautuu puhki ja polttoainetankin läpän avaus josta tanko ponnahtaa pois paikoiltaan mutta luulis että on sen verran menty että nää olis jo tullut hoidettua.

edit. käsijarrukytkin ja siirtopumppu/polttoainepumppu on kanssa perus vikojen listalla, siirtopumppu/polttoainepumppu tais olla joku kampanja jossain vaiheessa.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 17.2.2013 18:17

Onkos tää nyt sitten pumpparikone? Ja poikittain asennettu? Noilla kilometreillä voi nokka-akseli olla vaihtokunnossa, ellei ole vaihdettu jo.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 17.2.2013 18:44

Myös kaksoismassa vp jumppaa voi tulla jos ei ole jo kertaalleen laitettu.

arppaj
-
Viestit: 156
Liittynyt: 27.2.2004 13:17

ViestiKirjoittaja arppaj » 17.2.2013 19:48

Turbokin on jo varmasti keretty vaihtaa noilla kilsoilla. Jos ei ole niin on varmasti vaihtokunnossa.

Virtalukko ongelmat ovat myös hyvin yleisiä ja oven kahvojen vaijerit välillä temppuilevat. Alkuperäistä webastoakin voisi sanoa tyyppiviaksi.

Minkä vuotinen Passatti olisi, löytyykö jo DPF?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 17.2.2013 20:18

2.0:ssakin suutinongelmat keskittyy Siemensin suuttimilla varustettuihin malleihin.

Noissa uudemmissa 1.9:ssä on ollut joissain ongelmia apuakselin laakeroinnin kanssa, lisäksi sitten tietty DPF-ongelmat, jos sellainen sattuu olemaan pakopiipussa.

Ja mitä noihin kilsoihin tulee, niin mun mielestä 320tkm millä tahansa pienitilavuuksisella ahdetulla henkilöauton moottorilla on paljon.

Varmasti suunnilleen samaan rahaan löytyy vähemmänkin ajettua, etenkin jos hetken maltat etsiä ja odotella. Jos hintaeroa on esim. tonni vastaavanlaisilla 320tkm vs 220tkm ajetuilla, niin en kyllä miettisi, että kumman otan.

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 21.1.2015 19:24

Vanha ketju, mutta nostetaan kun otsikko täsmää täydellisesti.

Eli harkitsen edulliseksi "säästöpossu" autoksi 1.9tdi 3C Passattia vm.08, jonka mittarissa komeilee yli 500tkm lukemat. Mahtaako olla mitään järkeä ostaa näin paljon ajettua säästömielessä? Kyseessä kuitenkin entinen taksi jolla täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja ja auto vaikuttaa todella hyväkuntoselta ajomäärään nähden.
Varmaan alkaa noilla kilometreillä olemaan (ei uusiutuvat) tyyppiviat aika hyvin korjattu. Mahtaako käyttökustannukset muodostua kohtuuttomiksi suhteessa edulliseen hankintahintaan?
Ja mitä muuta tämän verran ajetussa tulisi huomioida koeajolla kun kaikki "normi jutut"?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa