VW Golf GTI 8v 2E -94 Sammuilee

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

vihtoriii
-
Viestit: 13
Liittynyt: 2.4.2010 17:46

VW Golf GTI 8v 2E -94 Sammuilee

ViestiKirjoittaja vihtoriii » 2.4.2010 18:01

Elikkäs auto (VW Golf 2.0 GTI 8V 2E) sammuilee ainoastaan lämpimällä koneella, ja silloinkin aivan satunnaisesti. Välillä tuntuu että matalilla kierroksilla auto ei jaksa lähteä vetämään mutta kun kierrokset nousee 4500/rpm niin sen jälkeen alkaa vasta vetämään. En sitten tiedä onko sillä yhteyttä tuohon sammumiseen, tulpat vaihdettu n. vuosi sitten.

Sammumisen jälkeen kun kääntää virrat päälle, bensapumppu ei surahdakkaan, mutta lähtee sitten pyörimään pienen odottelun jälkeen, joskus heti sammumisen jälkeen.

Erikoista on se, että jos auto ei meinaa lähteä käyntiin, ja käy laittamassa ovet lukkoon avaimella ja menee uudestaan starttaamaan niin auto lähtee käyntiin, eilen tosin sekään ei auttanut enää. Seuraavaksi annoin mojovan nyrkiniskun kojelaudan vasempaan reunaan niin auto lähti käyntiin.

Suurin osa releistä on tosi kuumia kun koneen on ajanut lämpimäksi. Voisiko vikana olla sulakerasian/reletaulun pohja?

Nyrkin isku kojelautaan ajonesto tai moottorinohjaus boksi?

Jos ajonesto menee päälle niin katkaiseeko sen bensapumpun?

Muillakin on ollut todella paljon ongelmia näitten 2E moottorilla varustettjujen volkkareitten kanssa ja foorumeita olen lukenut, mutta vastausta ei tunnu löytyvän.

Bensapumpun releen olen vaihtanut, myöhemmin vaihdon myös sytytys päävirtapiirien releen.

Toivottavasti jollakin on kokemusta vastaavasta ongelmasta ja osaisi sanoa mikä mahdollisesti vikana.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 2.4.2010 22:52

Hall-anturi ja/tai sytytyspuola. Se puolakin koostuu kahdesta osasta. Itsellä on tuo auto kolmesti jättänyt tielle suoraan ajosta (ja kertaalleen tosiaan niin että pienellä odottelulla matka jatkui monta kertaa, jolloin se huoli korjaantui hall-anturin vaihdolla). Puolasta meni ensin varsinainen puola ja muutama kuukausi sen jälkeen sytkävahvistin, tällöin kyllä matkanteko tyssäsi tyystin eikä auto herännyt enää henkiin minkäänlaisella odottelulla :D

Mutta siis puolakin saattaa ensin oirehtia noin että rykii ja pätkii ja sammuilee. Mutta hall-anturin vaihtaisin ehkä ensin, vaikka onkin paskamaisempi. Pyörijä jakajan merkkiin kohdistaen virranjakaja irti (tee kohdistusmerkit myös jakajan jalkaan ja lohkoon). Sitten sieltä jakajan alapäästä se sokka irti ja se purkaantuu nätisti niin että saa anturin vaihdettua. Sokan kapeampaan päähän kannattaa vaikka poralla tehdä pieni kuoppa missä tuurna pysyy hyvin, ei itsellä ainakaan onnistunut muuten. Ja se on sitten melko tiukassa, mutta lähtee kuitenkin pikkuhiljaa vasaralla paukuttamalla.

vihtoriii
-
Viestit: 13
Liittynyt: 2.4.2010 17:46

ViestiKirjoittaja vihtoriii » 2.4.2010 22:57

Mutta ei kai siitä hall anturista tuo bensapumpun pyörimisen loppuminen johdu?

Heti sammumisen jälkeen irroitettu puolan johto ja kipinä tuli, ei siis sytytys puolella pitäisi mitään vikaa olla.

2E moottorissa hall anturi taitaa olla se pyörintänopeus tunnistin.

Vw manni
-
Viestit: 91
Liittynyt: 4.12.2009 23:58

ViestiKirjoittaja Vw manni » 5.4.2010 0:27

Onko vika selvinnyt itsellä juuri samanlainen vika päälä. virranjakajan kansi ja pyöriä vaihdettu ei apua.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 5.4.2010 11:48

Voi se toki bensapumpustakin olla kiinni ettei saa tehtyä tarpeeksi painetta. Itse vaihdoin senkin, ei tosin helpottanut vaivaan.

Mutta harvoin se pumppu muutenkaan joka kerta virtoja laittaessa surisee, jos suuttimilla on jo valmiiksi riittävästi painetta niin pumppu pysyy hiljaa. Tuon saman ilmiön takia itsekin pumppua alunperin aloin epäilemään.

Ja hall-anturi on tosiaan tuossa koneessa myös pyörimisnopeusanturi.

vihtoriii
-
Viestit: 13
Liittynyt: 2.4.2010 17:46

ViestiKirjoittaja vihtoriii » 5.4.2010 13:14

Jooh, taas ollut auto pari päivää sammuilematta.

Kuulemma hall-anturin kautta kulkee paljon tietoa esim. käsky bensapumpulle! Pitää se hall-anturi vaihtaa kunhan arki koittaa.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 5.4.2010 16:55

Kyllä mäkin siitä hall-anturista lähtisin liikkeelle... se on sitäpaitsi halvimmasta päästä vaihdettavia osia.

vihtoriii
-
Viestit: 13
Liittynyt: 2.4.2010 17:46

ViestiKirjoittaja vihtoriii » 12.5.2010 16:34

Joo, pari päivää sitten tuli se hall anturi vaihdettua eikä ole enää sammuilut! Pitkän aikaa auto kulki hyvin sen jälkeen kun tänne kirjoittelin, mutta sitten auto alkoi sammuilemaan jatkuvasti ja käyntiin lähtemisen odotus aika piteni.

Hall anturia vaihdettaessa huomasin myös, että hall anturi oli tosi paskainen, en tiedä olisiko pelkkä puhidistaminen riittänyt.

Seuraavaa vikaa odotellessa..... :)

pussywagen
-
Viestit: 149
Liittynyt: 23.1.2006 17:31

ViestiKirjoittaja pussywagen » 10.2.2013 15:23

kaivetaanpas wanha topicci esiin.

omassa golfissa -94 2.0 8v gti vastaavanlainen vika. vaihdettuja osia on juuri tuo hall-anturi, puolahässäkkä kokonaisuudessaan ja äsken purkailin kyseisen anturin johdot+ muita johtoja mitä kohtuu helposti pääsi kaivelemaan ja edelleenkin auto sammuilee.

tuota bensapumppua epäilty. mutta jos siinä olisi vika niin eikö meno loppuisi silleen rykien, vähän niinkuin bensa loppuisi tankista, eikä niinkuin nyt, eli kuin seinään.

jos joku selvittänyt kyseisen vian niin olisin erittäin kiitollinen avusta ja tietenkin myös ideoista josta lähteä etsimään.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 10.2.2013 17:08

Lähteekö heti käyntiin kun sammuu ? Kyllä se pumpun hyytyminen on aika kerrasta poikki ilmiö.

pussywagen
-
Viestit: 149
Liittynyt: 23.1.2006 17:31

ViestiKirjoittaja pussywagen » 10.2.2013 19:01

välillä sammuu ihan vain siksi aikaa ettei kerkee ku kiroamaa et v***u taas sammu ja sit meno jatkuukin, mutta yleensä siinä se noin 20-40sek. menee ennenko lähtee käyntiin. ajossa sammuessa valuttelen moottorijarrulla niin pitkälle ku pääsee, siinä toivossa et vika menis nopee ohi ja lähtis käyntiin, mut harvoin näin käy :D

ja semmonen vielä, että kun auto sammuu niin tuolta sulake/relerasiast kuuluu sellain releen "rätinä"

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 10.2.2013 19:23

ja semmonen vielä, että kun auto sammuu niin tuolta sulake/relerasiast kuuluu sellain releen "rätinä"

Polttoainepumpun rele ?

pussywagen
-
Viestit: 149
Liittynyt: 23.1.2006 17:31

ViestiKirjoittaja pussywagen » 11.2.2013 18:58

vaihdoin tänään releen. saas nähä auttoko, ei vaihon jälkee kerenny hirveest ajelee.

joku toisaalla foorumilla ehdotteli, että kampiakselin asentotunnistin, joka sijaitsisi jossain starttimottorin takana/vieressä??

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 11.2.2013 19:08

Eipä ole 2E koneessa semmosia siellä.

pussywagen
-
Viestit: 149
Liittynyt: 23.1.2006 17:31

ViestiKirjoittaja pussywagen » 15.2.2013 20:44

eipä oo sammunnu releen vaihdon jälkeen. kop kop...

Joel J.
-
Viestit: 8
Liittynyt: 14.9.2012 21:44

ViestiKirjoittaja Joel J. » 4.3.2013 20:29

Vähän toisenlaista vikaa on nyt ollut samalla 2E koneella. Eli kovilla pakkasilla yli -10°C moottori lähtee käyntiin hyvin, mutta muutaman sekunnin päästä lähtee käymään vain kolmella pytyllä. Noin 5-20 sekunnin päästä käy taas normaalisti. Auto on vm 94' ja ajettu 221tkm. Joskus myös tehnyt että heti käynnistyksen jälkeen sammuu, mutta lähtee seuraavalla käyntiin. Ei ole ajonestoa.

Autoon on vaihdettu puola, virranjakajankansi, pyörijä, tulpanjohdot ja tulpat.

Missäs vois olla vika?

pussywagen
-
Viestit: 149
Liittynyt: 23.1.2006 17:31

ViestiKirjoittaja pussywagen » 5.4.2013 10:33

ja kahden kuukauden jälkeen releen vaihdosta, vika päätti palata, eli taas sammuillaan. rele menee tänään taas vaihtoon ja toivotaan että hetki päästäis eteenpäin sammuilematta.

mutta mutta, jokinhan tuon releen "hajoamisen" tuolla aiheuttaa. eli mistähän tätä aiheuttajaa lähtisi etsimään?

niin ja tuosta sulake/relerasiasta. onko siinä rasian takapuolella, aina tietyn releen takana juuri sen releen liittimet/johdot?

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 5.4.2013 12:18

Mulla aiheutti täysin samanlaisia oireita KR -koneisessa passatissa bensapumppu (se tankissa oleva), vissiinkin lämpeni ajossa ja lopetti toimintansa -> hetken pysähdys ja odottelu niin lähti uudestaan aina käymään, kunnes sitten parin kk:n päästä lopetti kokonaan pyörimisen.

pussywagen
-
Viestit: 149
Liittynyt: 23.1.2006 17:31

ViestiKirjoittaja pussywagen » 5.4.2013 14:26

onko golfissa pumppu tankissa vai jossaan muualla? ja ylipäätään minkälain homma vaihto on? kun ei oikeen kunnon tiloja, eikä nosturia ole käytettävissä.

niin ja kannattaako motonetin pumppua vai suoraan marmoritiskille?

pussywagen
-
Viestit: 149
Liittynyt: 23.1.2006 17:31

ViestiKirjoittaja pussywagen » 5.4.2013 19:32

pumppu vaihettu. jännä nähä kui kävi.

pussywagen
-
Viestit: 149
Liittynyt: 23.1.2006 17:31

ViestiKirjoittaja pussywagen » 9.4.2013 11:59

ja niinhän siin kävi, että edelleen sammuilee. nyt alkaa olee ideat loppu.

sanookohan ton ikäsen golffin vikapistoke mitää järkevää, jos jossain pääsis sen lukemaa

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 9.4.2013 12:31

Ainakin omassa passatissa mikä on -94 ja 2e koneella niin pääsi ihan kivasti vikatietoja näkemään. Tosin tuskin kaikkea näyttää. Ei muutakun vag-com vaan kiinni :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa