AHU SAMMUU

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

AHU SAMMUU

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 11.2.2013 23:06

eli ahu sammuu kun kierrokset nousee yli 1500 ja päästä kaasun
hijaa jos nostaa kaasun niin pysyy käynnisä?

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 13.2.2013 9:29

kylmänä toimii hetken

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 13.2.2013 9:46

Ota ilmanmäärämassa anturin liitin irti niin menee varakartalle koita toimiiko niin. Veljellä oli 2.0TDI Caliberissa samaa vikaa ja MAFfi rikki. Varakartalla toimi. Kannattaa myös vikakoodit lukea.

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 13.2.2013 9:54

lue vikakoodit, niin täällä osataan neuvoa paremmin.

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 13.2.2013 13:37

ei anna vikakoodeja ainakaan mun mittarilla vaikka hehkun valo vilkkuu
otin töpselin irti ei auttanut

wille84
-
Viestit: 204
Liittynyt: 27.10.2009 9:54

ViestiKirjoittaja wille84 » 13.2.2013 16:30

Jos vikakoodeja ei löydy ja hehkun valo vilkkuu täytyy vaihtaa pirkka lukija, VCDS tms oikeaan testeriin.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 14.2.2013 11:34

Mikäs biili on kyseessä? Viallinen 109 rele taitaa myös tehdä moisia kiukutteluja

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 15.2.2013 21:24

passat 66kw

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 15.2.2013 21:55

tälläinen anturi roikkui koneen takana
joku poistanut EGR rrän oisko siihen joku anturi
koneen takana oli kaksi liitintä johon tämä osa kävi?



Kuva

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 16.2.2013 0:09

Tuo on imulämpöanturi, joka kuuluisi olla siinä imusarjaan tulevassa ahtoputkessa sokalla kiinni. Siihen ei enää pitäisi yltää kuin yksi liitin paikoilleen. Toinen käypä liitin mikä moottorin likeltä tulee mieleen, on huohottimen lämmittimen liitin. Siihen kun tökkäät niin anturi on luultavasti entinen.

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 16.2.2013 22:30

ok
toi mottoritila on oikeesti aika paha RÄPELLYS
EGR on poistettu
ilmanputsari on vaihdettu kartio suodattimeen,huohottimeen oli tehty puukolla reikä ja laitettu pieni suodatin
myös osa letkuista on (luultavasti) väärillä paikoillaan
tietokone boksiin menevä letku roikkuu irrallaan
alipaine pumpun venttiilistä lähtee irrallinen letku jne....?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 17.2.2013 16:15

Ainakaan kone ei saa ahtopaineista nyt mitään tietoa kun mapin piuha roikkuu irrallaan.. letkujen oikea järkestys olisi hyvä saada tarkisteltua ja muutenkin nohhh.... Pistää se konehuoneen puoli kuntoon ja sen jälkeen ihmetellä poistuuko vika/viat :D

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 21.2.2013 23:11

vika korjaantui uudella ruiskupumpulla


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa