Morjes,
nyt kaipais apuja, että mistä lähtis vikaa etsimään? Eli auto polttaa moottorin vikavaloa, luin vikakoodit ja viaks antaa tälläset P0351 ja P0352.
P0351 Ignition Coil A Primary/Secondary Circuit Malfunction
P0352 Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction
Jos olen oikein ymmärtänyt niin tämä pitäisi viitata puolavikaan? Tässä mallissa on yksi puola ja sen vaihdoin ja tyhjensin koodit, mutta silti vika palaa. Kuittailin useemman kerran, eikä vika vieläkään häviä.
Tai oikeastaan vika poistuu ja pysyy poissa tyhjäkäynillä niin pitkään kunnes painaa vähän kaasua, tämän jälkeen vika heti palaa.
Autoon on tulpat juuri vaihdettu ja ennen tulppien vaihtoa ei meinannu käydä tyhjäkäyntiä. Piuhat on rumpattu läpi ja liittimet tarkistettu.
Autossa tämä "puolavika" ei ainakaan oman perstuntuman mukana oireile mitenkään, mutta häiritsee tuo moottorin häiriövalo.
Onko viisaammilla ideoita tai korjaus ehdoituksia? VW huollossa kävin vikakoodit lukemassa vielä varmistukseksi ja samat koodit löyty niidenkin koneella, tunnus vaan oli eri mutta teksti sama. Huollossa sanoivat, että ei voi oikein puolavika ollu kun käy noin nätisti ja toimii normaalisti.
VW Golf 1.4 16v AXP 55kw, valittaa puolavikaa?
Valvoja: ffp jäsenet
Jos haluaa apuja tämmöisiin kyselyihin niin kannattaisi mainita kaikki mahdolliset tiedot autosta -tässä tapauksessa piti arvata vuosmallia... mutta oiskohan allaoleva oikea, käy katsomassa ennenkun siivoan pois.
http://dl.dropbox.com/u/89543875/Kytkis.pdf
http://dl.dropbox.com/u/89543875/Kytkis.pdf
Ei voi muuta kun kehua tätäkin foorumia, ensin auvotaan päätä jostakin yhdestä unohtuneesta tiedosta ja sitten kun tiedot saadaan niin kommentit loppuu siihen. Taitaa enempi äijillä olla pätemisen tarvetta kun oikeesti kokemusta autojen vioista. Pitää kai se viedä sitte laakkoselle vian etsintään 119€/h. Vaikka kylläkin viimeks lukivat vaan koodit ja sanovat, että kannattaa seurailla kun kerta ei muita oireita oo kun merkkivalo.
Nuo täydelliset tiedot vaan ovat aika tärkeitä jos joku viitsii auttaa alkamalla etsimään kytkiksiä ja tietoja, ilman noita haku on paljon työläämpää ja virhealtista
-eli pitäisi kyselijöiden ymmärtävän ilman vihjailujakin että on pelkästään oman edun mukaista laittaa autosta täydelliset tiedot että on edes mahdollisuutta saada tietoa ja että se on oikeaa jos joku vaivautuu auttamaan, eikä sitten heti vetää herneitä jos varovasti hieman muistuttaa asian tärkeydestä.
-eli pitäisi kyselijöiden ymmärtävän ilman vihjailujakin että on pelkästään oman edun mukaista laittaa autosta täydelliset tiedot että on edes mahdollisuutta saada tietoa ja että se on oikeaa jos joku vaivautuu auttamaan, eikä sitten heti vetää herneitä jos varovasti hieman muistuttaa asian tärkeydestä.
Tänään käytin autoa autosähkö firmassa tutkittavana. Olivat tutkineet johtosarjat ym ja totesivat, että vika on joko puolassa tai ohjauslaitteessa. Yhen puolan jo kokeilin ja sillä vika ei poistunut. Tässä jäin miettimään, että voiko tarvikepuola tehdä sellasta vikaa että auto kyllä toimii, mutta sytyttää vikavalon?
Tämä puola oli osaset liikeestä, mutta kuinka todennäköistä on, että vika olisi tarvikepuolassa? Tämä autossa oleva puola varmaankin on myös tarvikepuola, koska näyttää sen verran uudelta.
Onko muilla ollut ongelmia tarvikepuolien kanssa? Sama puolahan taitaa olla myös 1.6l koneessa.
Toisena vaihtoehtona on laittaa ohjausboxi tarkistettavaksi, joten kaikki kokemukset tarvikepuolien toimivuudesta helpottaisi päätöksiä.
Tämä puola oli osaset liikeestä, mutta kuinka todennäköistä on, että vika olisi tarvikepuolassa? Tämä autossa oleva puola varmaankin on myös tarvikepuola, koska näyttää sen verran uudelta.
Onko muilla ollut ongelmia tarvikepuolien kanssa? Sama puolahan taitaa olla myös 1.6l koneessa.
Toisena vaihtoehtona on laittaa ohjausboxi tarkistettavaksi, joten kaikki kokemukset tarvikepuolien toimivuudesta helpottaisi päätöksiä.
Jatketaanhan tätä kun vian tutkintaa on taas viety etiäpäin. Nyt siis ecu on lähetetty vaasaan tutkittavaksi ja boxin pitäisi olla kunnossa. Heiltä tuli sellaista viestiä, että boxi saa ristiriitaista tietoa antureilta, jonka takia sytyttää vikavalon. Perustelutkin oli tähän tuon vian aktivoituminen vasta kierrosten noustessa.
Ensimmäisenä sitten vaihdoin nokka-akselin asentotunnistimen ja sen vaihto ei auttanut asiaan. Vkloppuna pitää vielä tarkistaa, että ajoitus on kohdallaan. Sen jälkeen alkaa olemaan vaihtoehdot vähissä.
Eli nyt siis tähän mennessä on tutkittu seuraavat:
-tulpat uusittu
-puola uusittu
-johtosarja mitattu ammattilaisella
-ecu tarkastettu ammattilaisella
-nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu
ja vikaa vaan ei löydy. Ilmeisesti autossa vielä on kampiakselin asentotunnistin? Se varmaan pitää sitten seuraavaksi vaihtaa, jos ei tuolta ajoituksen puolelta löydy mitään ihmeellistä.
Kertokaahan viisaammat, että mitä on jäänyt huomioimatta kun vika ei meinaa poistua? Mitkä muut anturit vaikuttaa sytytykseen tai sytytyksen ennakkoon?
Ensimmäisenä sitten vaihdoin nokka-akselin asentotunnistimen ja sen vaihto ei auttanut asiaan. Vkloppuna pitää vielä tarkistaa, että ajoitus on kohdallaan. Sen jälkeen alkaa olemaan vaihtoehdot vähissä.
Eli nyt siis tähän mennessä on tutkittu seuraavat:
-tulpat uusittu
-puola uusittu
-johtosarja mitattu ammattilaisella
-ecu tarkastettu ammattilaisella
-nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu
ja vikaa vaan ei löydy. Ilmeisesti autossa vielä on kampiakselin asentotunnistin? Se varmaan pitää sitten seuraavaksi vaihtaa, jos ei tuolta ajoituksen puolelta löydy mitään ihmeellistä.
Kertokaahan viisaammat, että mitä on jäänyt huomioimatta kun vika ei meinaa poistua? Mitkä muut anturit vaikuttaa sytytykseen tai sytytyksen ennakkoon?
Vian etsintä jatkuu..
tänään tutkittiin auto vag-comin avulla ja aikaisemman perusteella koitettiin etsiä tietoa nokka-akselin ja kampiakselin antureilta. Ilmeisesti tämä G28 on kampiakselin anturi, mutta nokka-akselin anturitietoa ei suoraan löydetty.
Nopeustietoja kuitenki löytyi kahta eri sorttia:
-Engine Speed (actual)
-Engine Speed (specified)
Kysymys kuuluukin, että mitä tämä specified tarkoittaa ja mistä se saa arvonsa?
Linkissä olevasta kuvasta selviää, että kun vika menee päälle 1350 kierroksen kohdalla, niin tämä Engine Speed (specified) ei enää nousekkaan vaan vetää viivan siihen asti kun kierrokset laskee alle 1350 kierroksen.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/736 ... lmaa_1.png
Nyt tarvittaisiin hieman kokeneempien apua tuohon käppyrän tulkitsemiseen, sekä tietoa, että mistä tämä Engine Speed (specified) saa tietonsa?
Mainitaan vielä, että moottorin vikavalo syttyy tuossa 1350 kierroksen kohdalla kun alkaa kierroksia tasaisesti nostamaan.
Niin ja vielä vag-comin vikakoodit:
2 Faults Found:
17756 - Ignition Coil Power Output Stage 1
P1348 - 35-00 - Open Circuit
17757 - Ignition Coil Power Output Stage 2
P1349 - 35-00 - Open Circuit
Readiness: 0000 0000
tänään tutkittiin auto vag-comin avulla ja aikaisemman perusteella koitettiin etsiä tietoa nokka-akselin ja kampiakselin antureilta. Ilmeisesti tämä G28 on kampiakselin anturi, mutta nokka-akselin anturitietoa ei suoraan löydetty.
Nopeustietoja kuitenki löytyi kahta eri sorttia:
-Engine Speed (actual)
-Engine Speed (specified)
Kysymys kuuluukin, että mitä tämä specified tarkoittaa ja mistä se saa arvonsa?
Linkissä olevasta kuvasta selviää, että kun vika menee päälle 1350 kierroksen kohdalla, niin tämä Engine Speed (specified) ei enää nousekkaan vaan vetää viivan siihen asti kun kierrokset laskee alle 1350 kierroksen.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/736 ... lmaa_1.png
Nyt tarvittaisiin hieman kokeneempien apua tuohon käppyrän tulkitsemiseen, sekä tietoa, että mistä tämä Engine Speed (specified) saa tietonsa?
Mainitaan vielä, että moottorin vikavalo syttyy tuossa 1350 kierroksen kohdalla kun alkaa kierroksia tasaisesti nostamaan.
Niin ja vielä vag-comin vikakoodit:
2 Faults Found:
17756 - Ignition Coil Power Output Stage 1
P1348 - 35-00 - Open Circuit
17757 - Ignition Coil Power Output Stage 2
P1349 - 35-00 - Open Circuit
Readiness: 0000 0000
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa