Golf IV Long Life-huolto
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV Long Life-huolto
Hetken googlailtuani ja foorumia selattuani en löytänyt vastausta kysymykseeni, eli tuli tossa nyt mittariin teksti service in 3000km, jolloin huolto sijoittuisi 25tkm kohdalle edellisestä. Toisinsanoen mitäs tuossa huollossa sitten kuuluu tehdä? Nyt on mittarissa 211tkm. Koneena toimii 1.9tdi 96kw.
Kannattaako tavallisen pulliaisen hoitaa ko. huoltoa, vai kannattaako suosiolla maksaa huoltoliikkeelle? Prätkien kanssa puljannut vähän, eli öljynvaihdot ja suodattimien vaihdot osaan kyllä.
Kannattaako tavallisen pulliaisen hoitaa ko. huoltoa, vai kannattaako suosiolla maksaa huoltoliikkeelle? Prätkien kanssa puljannut vähän, eli öljynvaihdot ja suodattimien vaihdot osaan kyllä.
Ohjekirjan tiedoissa neuvottiin, että jakohihna pitäisi vaihtaa ensin @90tkm ja sen jälkeen 30tkm välein...:D Ja LL-huollon ohjeissa auto kuuluisi purkaa about atomeiksi...
Eli jos vaihdan öljyt ja suodattimen+tarkistan ilmanputsarin+raitisilmasuodattimen ja tsekkailen, että kaikki skulaa niin kuin pitäisi, niin huolto on kondiksessa?
Eli jos vaihdan öljyt ja suodattimen+tarkistan ilmanputsarin+raitisilmasuodattimen ja tsekkailen, että kaikki skulaa niin kuin pitäisi, niin huolto on kondiksessa?
-
- -
- Viesti:
laatikko öljyille ei mahda olla väliä ilmoitettu mutta 100tkm on kohtuu hyvä.
jakohihnan vaihtoväli on tosiaan 90tkm.
ilmansuodattimelle tuo 60tkm on kohtuu pitkä aika, että sitä kannattaa joskus seurailla myös.
omaan oon vaihtanut kesä aikaan öljynvaihdossa 15tkm välein. toki se varmasti sen 30tkm:kin menee. jos Longlifella ajaa niin vaihtaisin samalla kun öljyt. poltto-ainesuodatin kansii taas sitten vaihtaa syksyllä
jakohihnan vaihtoväli on tosiaan 90tkm.
ilmansuodattimelle tuo 60tkm on kohtuu pitkä aika, että sitä kannattaa joskus seurailla myös.
omaan oon vaihtanut kesä aikaan öljynvaihdossa 15tkm välein. toki se varmasti sen 30tkm:kin menee. jos Longlifella ajaa niin vaihtaisin samalla kun öljyt. poltto-ainesuodatin kansii taas sitten vaihtaa syksyllä
Jos itse vaihtaisin öljyjä tuohon niin esim. Teboil Diamond Diesel 5W-40 öljyt ja vaihtoväliksi 10-15 tkm.
Tuohon pumppusuutinkoneeseen ei sitten voi laittaa mitään normi Mobil 5/50 öljyä vaan pitää olla oikeanlaisella lisäaineistuksella olevaa öljyä esim. yllämainittu Diamond Diesel.
Vaihdelaatikon öljyt vaihtaisin 100 tkm välein ja VW omat öljyt.
Tuohon pumppusuutinkoneeseen ei sitten voi laittaa mitään normi Mobil 5/50 öljyä vaan pitää olla oikeanlaisella lisäaineistuksella olevaa öljyä esim. yllämainittu Diamond Diesel.
Vaihdelaatikon öljyt vaihtaisin 100 tkm välein ja VW omat öljyt.
-
- -
- Viesti:
itse käyttäny redlinen öljyjä lootassa ja tyytyväinen ollu. hinta suunnilleen sama kuin marmorin öljyissä ja kovasti tuota on kehuttu.
ja kyllä ainaski itse vaihtaisin öljynvaihdon kiinteälle öljynvaihtovälillä.
ja tuo jakopää taitaa olla 90tkm tarkistus ja tämän jälkeen 30tkm välein. mut näillä leveysasteilla saa vaihtaa 90tkm välein. ikävä se vaihda jakoremmi ääni :)
ja kyllä ainaski itse vaihtaisin öljynvaihdon kiinteälle öljynvaihtovälillä.
ja tuo jakopää taitaa olla 90tkm tarkistus ja tämän jälkeen 30tkm välein. mut näillä leveysasteilla saa vaihtaa 90tkm välein. ikävä se vaihda jakoremmi ääni :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”