T4 2.5 tdi ACV pumpun remmin vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
T4 2.5 tdi ACV pumpun remmin vaihto
Inssi tumppas portterin konttorin pihaan ja siitä ei millään käymään, jonkin aikaa vikaa hakiessa ja hinatessa talliin niin todettiin että pumpun remmistä hampaat sileänä. vaihdettu samalla kun jakopääkin n. 48 tonnia sitten(taisi tulla kilmometrit täyteen?). vaihto tapahtuu ilmeisesti samalla periaatteella kun 1.6 d:ssä eli nokka-akseli lukitaan, mutta missä on kampiakselilla merkki?
Muutaman topicin oon täältä ja netin syövereistä lukenut, mutta pyydetään vielä selvennystä. Vag-Com, heittokello+adapteri löytyy. Mitenkäs tuo hihnan kireys määritellään?
Muutaman topicin oon täältä ja netin syövereistä lukenut, mutta pyydetään vielä selvennystä. Vag-Com, heittokello+adapteri löytyy. Mitenkäs tuo hihnan kireys määritellään?
Tästä ohjeet, ovat AJT:n mutta ACV:ssä taitaa olla täysin samanlailla.
http://translate.google.fi/translate?hl ... 42597.html
" Mitenkäs tuo hihnan kireys määritellään?"
Jousikiristys yläpyörässä, alaohjauspyörässä ennakonsäätöä vähän, pelkkä hihnanvaihto ja säätö tuohon riittää, 90tkm kaikki sitten vaihtoon.
" Mitenkäs tuo hihnan kireys määritellään?"
Jousikiristys yläpyörässä, alaohjauspyörässä ennakonsäätöä vähän, pelkkä hihnanvaihto ja säätö tuohon riittää, 90tkm kaikki sitten vaihtoon.
suuret kiitokset ilpopi:lle ohjeista. ennakko säädetty heittokellolla tuohon 0,55 mutta vag-comilla herjaa että "timing is too andvanced to be plotted" eli vissiin myöhäsellä. Kun tdi-graphilla kattelin, oli tuo timing palkkki jossain yli sadan. onnistuuko ennakon säätö pumpun nokkapyörää löysäämällä ja pumppua kääntämällä? eikös?
olisko optimi kohta vetojen puolesta graafilla jossain aikasen ja optimin välimaastossa?
olisko optimi kohta vetojen puolesta graafilla jossain aikasen ja optimin välimaastossa?
tarkoitin siis juuri tuota nokka-akselin pään pyörää, säädin uusiks, eli lukittin pumpun n.0,60mm ja kiristin nokkapyörän ja löysäsin pumpun lukituksen niin heittokello laski n.0,40mm kohdalle. katoin vag-comilla niin huitelee siellä jossain 100-115 välillä. Ajattelin että jos koitan kerran vielä jos se pumppu heittää sen 0,20 takasin päin niin lukitten pumpun n.0,75 niin sitten varmaan pitäis mennä kohilleen?
Miten ootte kattonu pumpun merkit kohdalle, kun siihen ei oikein tahdo alapuolelta tai yläpuolelta nähdä kunnolla kohtisuoraan?
Miten ootte kattonu pumpun merkit kohdalle, kun siihen ei oikein tahdo alapuolelta tai yläpuolelta nähdä kunnolla kohtisuoraan?
Ylimmäisessä näkyy "viisari ja kolo" määrää jousen voiman, sen lopuksi säädät.
http://vwts.ru/forum/index.php?s=27dd88 ... 2597&st=20
Tuossa kuvassa merkitty x, kääntyy/kiristyy kuusiokolo avaimella kun vähän löysäät ;)
http://vwts.ru/forum/index.php?s=27dd88 ... 2597&st=20
Tuossa kuvassa merkitty x, kääntyy/kiristyy kuusiokolo avaimella kun vähän löysäät ;)
joka rattaan ja rullan kun merkkaa ja uudella hihnalla kaikki merkit kohileen , niin aina on ollut ajotus kohillaan . ikinä ei ole tarvinut säätää . Paitsi eka kerralla säätelin turhaan, kun oli lämpötila-anturi rikki , niin vaccomilla ei saanut millään konettä lämpöseksi . Eli rattaat samaan asentoon kuin aikaisemmin ja kiristäjä loveen .
Ja kyllä ne hihnat sen 90tkm kestää . Kattelee välillä vaikka öljyn vaihdon yhteydessä , että kiristäjä on lovessa vai missä se oli.
Ja kyllä ne hihnat sen 90tkm kestää . Kattelee välillä vaikka öljyn vaihdon yhteydessä , että kiristäjä on lovessa vai missä se oli.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 70 vierailijaa