Pikaisella haulla en löytänyt niin onko minkälainen homma? Ilmeisesti prässättävä? Tarvitseeko muuta ihmeellistä kuin 12-kulmaisen hylsyn navan mutterille . Onko kokmuksia kuinka kovasti vetarin pooritus on kiinni navassa? Riittääkö leka vai pitääkö miettiä siihen muuta sitten. Laakerin hinta oli about 85 € alkuperäisenä.
-Kiitos
S3 vm 2000 takapyörän laakeri
Valvoja: ffp jäsenet
Yleisön pyynnöstä koitan kertoa laakerin vaihdon...)
-Pyörä pois
-Jarrusatula/ jarruies irti jonka jälkeen jarrulevy pois (oli yhdellä kuusiokolo-ruuvilla kiinni).
- Vetarin mutteri irti 12-kulmainen 30mm-hylsy muistaakseni.
-Tässä vaiheessa kannattaa alkaa vetarin päätä saamaan liikkeelle (sisäänpäin poorituksessa), itse painon hydraulipainimella sitä noin 20mm sisäänpäin.
-Sitten massaulosvetimellä pyörän navan irroitus.
- Koiranluun toinen mutteri irti.
-Ylempi tukivarsi irti sieltä olka-akselin puolelta
-Vetarin laippa irti perästä (6 kpl ZXN-ruuveja.. vai mitä ne nyt oikeelta nimeltä on).
-Vetarin irroitus (joutuu vähän taistelee mutta tulee pois)
- Laakerin sokka pois ja sitten ulosvetimellä laakeri pois ulosvetimellä (kierretanko ja sopivat holkit).
-Sitten pyörännavasta laakerin sisäkehän halkaisu vaikka pienellä vingulla.
-Laakerin takaisin prässääminen samalla menetelmällä kuin irroitttaminen.
-Uuden sokan kiinnitys
-Pyörännavan prässääminen paikoilleen (muista että tässä vaiheessa laakerin sisäkehästä täytyy prässätä, ei ulkokehästä).
-Sitten loput osat käänteisessä järjestyksessä
Siinä lyhykäisyydessään, toisella kerralla kun saman homman tekee niin ei kahta tuntia pitempään mene.
-Pyörä pois
-Jarrusatula/ jarruies irti jonka jälkeen jarrulevy pois (oli yhdellä kuusiokolo-ruuvilla kiinni).
- Vetarin mutteri irti 12-kulmainen 30mm-hylsy muistaakseni.
-Tässä vaiheessa kannattaa alkaa vetarin päätä saamaan liikkeelle (sisäänpäin poorituksessa), itse painon hydraulipainimella sitä noin 20mm sisäänpäin.
-Sitten massaulosvetimellä pyörän navan irroitus.
- Koiranluun toinen mutteri irti.
-Ylempi tukivarsi irti sieltä olka-akselin puolelta
-Vetarin laippa irti perästä (6 kpl ZXN-ruuveja.. vai mitä ne nyt oikeelta nimeltä on).
-Vetarin irroitus (joutuu vähän taistelee mutta tulee pois)
- Laakerin sokka pois ja sitten ulosvetimellä laakeri pois ulosvetimellä (kierretanko ja sopivat holkit).
-Sitten pyörännavasta laakerin sisäkehän halkaisu vaikka pienellä vingulla.
-Laakerin takaisin prässääminen samalla menetelmällä kuin irroitttaminen.
-Uuden sokan kiinnitys
-Pyörännavan prässääminen paikoilleen (muista että tässä vaiheessa laakerin sisäkehästä täytyy prässätä, ei ulkokehästä).
-Sitten loput osat käänteisessä järjestyksessä
Siinä lyhykäisyydessään, toisella kerralla kun saman homman tekee niin ei kahta tuntia pitempään mene.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Millasella prässillä ton hoidit? Oliko joku tollanen?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 33 vierailijaa