Pakkasta yli 20'C ja auto vaivoin käyntiin. Tuttua varmaan diisselillä ajaville ilman lisälämmitystä.
Katsottu on lukuisia eri tekstejä polttoainekäyttösistä lisälämppäreistä, mutta silti tuntuu että aivan kaikki ei ole vielä selvää.
Tarkotus olisi 3bg variant passattiin AVF koneella hommata polttoainekäyttöinen lisälämmitin, kun tolppapaikkaa ei oikein ole.
Käyttäjäkokemuksia ja suosituksia otetaan vastaan webasto / eeber. Ja asennusta ollaan suorittamassa itse. Ymmärsinkö oikein, että CAN väyläisiin tarvitsee jotenkin tuo ohjelmoida käyttöön? Kyseisessä kulkuneuvossa taitaa tuo siten jäädä pois?
Tässä lisälämmitin toimii omana yksikkönään joka saa vain virran autosta?
Mitä lämmittimen osia tarvitaan?
- itse yksikkö (pitää sisällään polttimen ja muuta?) lämmittämään jäähdytinnestettä,
- kellosarja? hyttiin, ohjausta varten
- kaukosäädin/mobiiliohjaus
- mitä tarvitsee sisäilman lämmitykseen, johtoja ja releitä?
- jos käytettynä ostamassa, tarvitaan polttoainelinjat tankilta ja siirtopumppu sekä vesiletkut mitkä muuten kuuluvat yleissarjaan
Tavoitteena saada moottori lämmitettyä siten, että on mukava ja helppo käynnistää. Kaukokäynnistys ja sisätilan lämmitys ovat plussaa mitä harkitaan hinnan ja miinuspuolien suhteen (sisälämmityksellä syökö huomattavasti enemmän akkua)
Paisuntasäiliön alla taitaa olla yleisin asennuspaikka näissä passateissa. Vielä mahtuu ja saa letkuihin kiinni.
Liikkeestä uutena näyttää saavan kaikenlaisia yleisasennussarjoja, mutta mitä tässä kannattaa lähteä etsimään (thermotop e/c, evo, eeber ja teho 4/5kW, ym.) kun itse ollaan asentamassa ja jos käytettynä saa hyväkuntoiset osat (jos saa niin mitä uskaltaa ostaa käytettynä. esim. poltinta kai ei kannata?) niin yritetään haalia, mutta vielä täksi talveksi.
Kiitokset jo etukäteen kaikille vastanneille :)
Webasto / Eeber lisälämmittimet 3bg:hen
Valvoja: ffp jäsenet
Kannattaa laittaa tarjouspyyntö ja kysely samalla tuonne http://www.eeperi.com:iin. Osaavat neuvoa ja auttavat valinnassa, eikä ole hinnankiroissa, jos todellakin aiot itse asentaa.
Webaston juuri itse huoltaneena (ThermoTopC) en suosittelisi sitä, Ota mieluummin Eberi. Kalliit varaosat on ainakin ThermoToppeihin, en tiedä sitten noista Webaston Evo-malleista. Osta, jos mahdollista valita, se tehokkaampi malli. Mulla 5kW bensawebasto ja lämmittää 1.6:sen motin kovillakin pakkasilla nopeasti, eikä 75Ah akku ole antanu periksi kolmessa talvessa vielä.
Webaston juuri itse huoltaneena (ThermoTopC) en suosittelisi sitä, Ota mieluummin Eberi. Kalliit varaosat on ainakin ThermoToppeihin, en tiedä sitten noista Webaston Evo-malleista. Osta, jos mahdollista valita, se tehokkaampi malli. Mulla 5kW bensawebasto ja lämmittää 1.6:sen motin kovillakin pakkasilla nopeasti, eikä 75Ah akku ole antanu periksi kolmessa talvessa vielä.
Jos asentaa jälkiasennus Webaston tai Eberin, niin silloin se ei liity can-väylään mitenkään.
Itse olen webaston kannalla, oman kokemuksen perusteella webastoja korjataan vähemmän kuin eberiä. Töissä asennetaan vuodessa 500-700 webastoa, ebereitä ei oikeastaan ollenkaan, mutta ebereitä korjataan kuitenkin enemmän.
Itse olen webaston kannalla, oman kokemuksen perusteella webastoja korjataan vähemmän kuin eberiä. Töissä asennetaan vuodessa 500-700 webastoa, ebereitä ei oikeastaan ollenkaan, mutta ebereitä korjataan kuitenkin enemmän.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”