Lähtee käyntiin, tyhjäkäynti heiluu 600-1000 RPM ja antaa tommosta vikakoodia:
17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation
P1340 - 001 - Upper Limit Exceeded
Molemmat anturit vaihdettu, ei apua.
Täällä http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 340/004928 ehdotetaan, että jako pielessä. Mikä on helpon tapa tarkistaa onko jako kunnossa? Huolto-ohjekirjassa oli ohjeet vain ketjun vaihtoon, joka on kohtuu isotöinen, mutta olisiko jotain helpompaa tapaa kattoa tuo?
1.6 FSI BAG jakoketju hypännyt?
Valvoja: ffp jäsenet
Linkittämäsi sivun alareunassa oli kuva jolla ainakin nokkien välisen ajoituksen saa tarkistettua: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _chain.gif
Jakopään merkistä pitäsi nähdä onko ykkös sylinteri YKK. kun merkit ovat nokissa kohdallaan.
HUOM. ainakin 1.4tsi koneessa jako hyppää jos moottoria pyörittää taakse päin, eli kannattaa pyöritellä vain eteenpäin vaikka merkit olisivat aivan vähän ohi.
Venynyttä ketjuahan ne tuolla tarjoaa viimesenä vaihtoehtona
Mahdolliset syyt
Jakohihnan / Chain asennettu väärin
Jakoketju todennäköisesti pidentyneet
Nokka-akselin asentotunnistin (G40) viallinen
Moottorin Speed Sensor (G28) viallinen
Jakopään merkistä pitäsi nähdä onko ykkös sylinteri YKK. kun merkit ovat nokissa kohdallaan.
HUOM. ainakin 1.4tsi koneessa jako hyppää jos moottoria pyörittää taakse päin, eli kannattaa pyöritellä vain eteenpäin vaikka merkit olisivat aivan vähän ohi.
Venynyttä ketjuahan ne tuolla tarjoaa viimesenä vaihtoehtona
Mahdolliset syyt
Jakohihnan / Chain asennettu väärin
Jakoketju todennäköisesti pidentyneet
Nokka-akselin asentotunnistin (G40) viallinen
Moottorin Speed Sensor (G28) viallinen
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa