VW Bora 1.8T, vikakoodi P0171, system too lean (bank 1)
Valvoja: ffp jäsenet
VW Bora 1.8T, vikakoodi P0171, system too lean (bank 1)
Tere!
Alkoi auto oireilemaan tossa viikko sitten ja löi tauluun moottorihäiriövalon.
Tyhjäkäynti välillä tosi alhaista (heittelee) ja pakoputkestaki kuuluu yskimistä. Muuten auto toimii moitteetta, mutta tyhjäkäynti heikko.
Kaveri kävi lukemassa vikakoodit ja antoin tällaisen..
P0171 Systen too lean, bank 1
Missä vika? Autohan oli Bora 1.8t '04, 147tkm.
Kiitos jo etukäteen..
Alkoi auto oireilemaan tossa viikko sitten ja löi tauluun moottorihäiriövalon.
Tyhjäkäynti välillä tosi alhaista (heittelee) ja pakoputkestaki kuuluu yskimistä. Muuten auto toimii moitteetta, mutta tyhjäkäynti heikko.
Kaveri kävi lukemassa vikakoodit ja antoin tällaisen..
P0171 Systen too lean, bank 1
Missä vika? Autohan oli Bora 1.8t '04, 147tkm.
Kiitos jo etukäteen..
Tuli tossa nyt vain mieleen, en tajunnu äsken kirjottaa.
Kun vikavalo tuli päälle, auton tyhjäkäynti meni paremmaksi ja ei niin oireillut. Nyt kun kaveri kävi äsken kattomassa koodit, heti ku otti vikakoodin pois päältä ja valon taulusta niin alkoi samantien oireilemaan kunnolla.. olikohan se jossain vikatilassa kun mittaristossa oli häiriövalo? Ja kun nyt ei näy häiriövaloa niin temppuilee tyhjäkäynti.
Kun vikavalo tuli päälle, auton tyhjäkäynti meni paremmaksi ja ei niin oireillut. Nyt kun kaveri kävi äsken kattomassa koodit, heti ku otti vikakoodin pois päältä ja valon taulusta niin alkoi samantien oireilemaan kunnolla.. olikohan se jossain vikatilassa kun mittaristossa oli häiriövalo? Ja kun nyt ei näy häiriövaloa niin temppuilee tyhjäkäynti.
Aika äkkiä väittäisin ettei se lambdasta ole kiinni.
Tuossa koodissa on vain lambda haistanut että ilmaa liikaa.
Melkein myös veikkaisin, että 98% system too lean vioista johtuu puhki menneestä letkusta.
Eli imuvuodosta kyse.
Usein jokin pikku letku jossain imusarjan luona.
Itsellä oli 1.8t Skodassa imusarjan alla letku halki josta satunnaisesti pääs imasee ilmaa välistä.
Tällöin tapahtui vikavalo tauluun ja sillä hetkellä kun imas ilmaa niin kevyt tyhjäkäynti häiriö.
Imusarjan edestä vaan rauta pois edestä ja tikku sivuun.
Sitten kone käynnissä räplää letkuja. Ei niitä kovin montaa ole.
Tuossa koodissa on vain lambda haistanut että ilmaa liikaa.
Melkein myös veikkaisin, että 98% system too lean vioista johtuu puhki menneestä letkusta.
Eli imuvuodosta kyse.
Usein jokin pikku letku jossain imusarjan luona.
Itsellä oli 1.8t Skodassa imusarjan alla letku halki josta satunnaisesti pääs imasee ilmaa välistä.
Tällöin tapahtui vikavalo tauluun ja sillä hetkellä kun imas ilmaa niin kevyt tyhjäkäynti häiriö.
Imusarjan edestä vaan rauta pois edestä ja tikku sivuun.
Sitten kone käynnissä räplää letkuja. Ei niitä kovin montaa ole.
Itselläni oli juurikin sama vika ja paikansin vian näin : Auto käyntiin, pelli auki, työvalo käteen, imusarjan alta kokeilin hieman liikutella alipaineletkuja ja kun handu osui oikean letkun kohdalle, niin kuuli kyllä selvän suhinan että rikkihän tuo oli. Ne vaan hapertuu ajan myötä. Poissuljen myös tuon lambdan. Ei muuta kun kokeilemaan, sieltä se vika löytyy.
Varmaa kuluuki olla litissä ja kaasua painaessa ei? Yks vähän pikkurilliä pienempi letku siinä imusarjan alapuolella oli ilman klemmaria ja saatto olla jopa irti sieltä missä kuuluis olla. En varma ole lähtikö se siinä kun niitä räpläsin mutta alkuviikosta nollaaman vikavalo niin näkee oliko se siitä kiinni. Mitään suhinaa siitä ei kuulunut vaikka irti olikin.
Golf IV 1.8t 2001
Moro!
En viitsi uutta ketjua aloittaa kun vähän samanlaisesta viasta on kyse.
Eli vikakoodi P0171 ja katsastuksesta ei mennyt läpi koska CO-arvo liian korkea ja lambda-arvo ohjearvojen ulkopuolella, taisi katsastusmies sanoa että lambda arvo oli myös heitellyt runsaasti.
Olisiko ideoita? Saa myös suositella Tampereelta hyväksitodettuja korjaamoja kun voi olla että joutuu käyttämään näytillä.
En viitsi uutta ketjua aloittaa kun vähän samanlaisesta viasta on kyse.
Eli vikakoodi P0171 ja katsastuksesta ei mennyt läpi koska CO-arvo liian korkea ja lambda-arvo ohjearvojen ulkopuolella, taisi katsastusmies sanoa että lambda arvo oli myös heitellyt runsaasti.
Olisiko ideoita? Saa myös suositella Tampereelta hyväksitodettuja korjaamoja kun voi olla että joutuu käyttämään näytillä.
Tälläistä sanotaan Ross-techin sivuilla:
17536/P1128/004392 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) active
Possible Causes
Mass Air Flow (MAF) Sensor faulty
Oxygen Sensor Control faulty
Oxygen Sensor(s) faulty
Fuel Injector(s) faulty
Possible Solutions
Check Mass Air Flow (MAF) Sensor
Check Oxygen Sensor Control
Check Oxygen Sensor(s)
Check Fuel Injector(s)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa