Vikakoodi 18047 accelerator position sensor 1/2

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

PoloCla Tdi
-
Viestit: 7
Liittynyt: 2.6.2011 19:21

Vikakoodi 18047 accelerator position sensor 1/2

ViestiKirjoittaja PoloCla Tdi » 31.12.2012 11:34

Terve,

Potilas on siis Polo Classic TDI vm.01. Tiedustelen että onko muilla ollut vastaavaa vikaa? Ulkomaalaisilla foorumeilla on joitakin ollut. Kuulemma harvinaista että olisi tuo anturi mennyt? Auto pistää siis itsensä vikatilaan ja kierrokset nousevat 1200rpm ja ei vastaan kaasupolkimeen ollenkaa.
Mietteitä otetaan vastaan.

Kiitos!
Viimeksi muokannut PoloCla Tdi, 15.1.2013 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 1.1.2013 11:00

Kaasupolkimen toinen asentotunnistin rikki, kohtasi omaa neloskoppaa aikanaan, uusi poljin paikoilleen ja taas toimii.

PoloCla Tdi
-
Viestit: 7
Liittynyt: 2.6.2011 19:21

ViestiKirjoittaja PoloCla Tdi » 15.1.2013 16:14

Päivitystä asiaan, eipä auttanut tuo anturin vaihto. Tutkimukset jatkuu, seuraavaksi johtojen kimppuun. Siinä onkin sitten selvittämistä. Olisiko jollakin jotain vinkkiä/kokemusta asiaan?

Kiitos!

Edit: Löysin yhden jutun tältä foorumilta itseasiassa. Se homma ratkesi ECU:n vaihdolla. Saattaapi olla minullakin sitten edessä!

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 15.1.2013 17:42

Etsi ecu siitä vesikourusta, tuulilasin alapuolelta, kuljettajan puolelta. Avaa se ja katso onko minkälaisessa kunnossa. Luultavasti hapettunut sisältä melko rajusti.

PoloCla Tdi
-
Viestit: 7
Liittynyt: 2.6.2011 19:21

ViestiKirjoittaja PoloCla Tdi » 15.1.2013 18:03

Itseasiassa tänään avasin ecun ja ei tuo nyt NIIN pahalta näyttäny vaikkakin oli ulkoisesti märkä,kostea ja jne... Kuivan oloinen oli sisältä. Tiedä sitten että onko ecussa vika..

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 15.1.2013 18:49

Entäs liittimet ecun ulkopuolella?

PoloCla Tdi
-
Viestit: 7
Liittynyt: 2.6.2011 19:21

ViestiKirjoittaja PoloCla Tdi » 15.1.2013 19:49

En kiinnittänyt niihin hirveästi huomiota. Pitääkin tarkastaa kunnolla ne liittimet! Ei näyttäneet pikaisella vilkaisulla hapettuneilta.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 15.1.2013 20:26

No joo, ehkä "rajusti" oli turhan raju sana.

Sinuna avaisin ecun vielä ja yleismittarilla mittaisin, että varmasti jokaiseen ecun liittimen karvaan löytyy kontakti ecun piirilevyltä. Helpoiten onnistuu siitä piirilevyn ns. nurjalta puolelta, mistä näet mihin johteet menevät ecun liittimen tinauksista (näistä tinauksista yleensä hapettuu liittimen pinni irti piirilevystä). Johteen päässä yleensä komponentin jalka tai "tinapallukka" josta saa yleismittarilla 100% varman kontaktin. Vaikea selittää, mutta jospa hoksasit mitä tarkoitin.

PoloCla Tdi
-
Viestit: 7
Liittynyt: 2.6.2011 19:21

ViestiKirjoittaja PoloCla Tdi » 24.1.2013 11:56

Hapettumaan havaittu. Puhdistettu ja korjailtu ja nyt toimii. Ainakin väliaikaisesti. Jos jatkuu niin täytyy se ecu käydä läpi kunnolla/uusia. Eikun kovaa ajoa vaan! :) Kiitoksia kaikille!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa