Tuli ostettua jokin aika sitten tuollainen RS Clio vähän niinkuin vahingossa, kun sattui suht vähän ajettu hyvällä historialla oleva yksilö tarjolle.
Autolla ajettu vain 70 000km, ja kuitteja oli toisen auton verran (Kertonee jotakin Ranskalaisesta laadusta).
Edellinen omistaja oli autoon pistänyt ilmeisesti ainakin Putkea, alustaa (Konin jäykkyyssäädettävä) ja jotakin tuohon tekniikkaan kun tuossa näytti paperit olevan 182hv:n softauksesta. Todennäköisesti tuossa on joku KTR:n setti kun ei pelkällä softalla tällaisesta saa juuri mitään irti. Alunperin tuossa piti olla yli 190hp, mutta ainakaan mitään todistetta sellaisista tehoista ei ole.
Purin sisustan pois että saadaan koppia kevyemmäksi ja auto painanee alle 900kg, joten teho/painosuhde on ihan OK. Moottorihan tuossa on 2.slow vapari ja aika yläkireä muttei kuitenkaan ihan hondan VTEC:n veroinen.
Ensimmäisenä tosiaan purin ylimääräiset hilppeet autosta pois, hommasin hiilikuituiset ovipahvit ja otin penkkien kiskoista ylimääräiset spacerit pois välistä, vakiona kun tuo istuma-asento muistuttaa aivan traktoria. Vielä kun sain orkkisratin vaihdettua vähän järkevämmän näköiseen ja kokoiseen mokkarattiin, parani asento huomattavasti. Kupithan tuohon on saatava ja samalla vaivalla sinne varmaan pitäisi sitten kunnon vyöt ja häkkikin laittaa, niin ei sitten haittaa kun vetää katolleen jonnekin pöpelikköön. Kesäksi olisi tarkoitus etsiä jotkin 15 tai 16" slicksit joilla saisi vähän enemmän pitoa, en tiedä vaan kuinka tuossa mahtavat renkaat lämmetä, sillä tuota painoa ei tosiaan kovin paljoa ole.
Alusta tuntuisi olevan aika timmissä kunnossa lukuunottamatta toista takaiskaria joka pitää erikoista kolinaa. Purin sen pois, mutten kuitenkaan oikein mitään vikaa siitä löytänyt, joten eiköhän se sitten tarvitse kesällä katsoa että löystyykö se entisestään.
Tuossa parit kuvatkin vielä:



