eberin minimi käyttöaika
Valvoja: ffp jäsenet
eberin minimi käyttöaika
paljonkohan on käytettävä vähintään Eberiä/Webastoa ettei palopesä rupea karstottumaan. Onko se jotakin 10 min luokkaa.
Heitän vastakysymyksen.
Ajatteletko asiaa niin, että ensin palotila karstoittuu ja sitten puhdistuu, kun on ollut päällä tarpeeksi kauan?
En näe suoraa yhteyttä karstoittumiseen ja aikaan. Pääasia, että Eberiä käytetään, siitä se tykkää. Eli toimii paremmin, kunhan et akkua tyhjennä pitämällä eberiä päällä ennen käynnistystä kovin pitkään, yli 60min ja kova pakkanen.
Ajatteletko asiaa niin, että ensin palotila karstoittuu ja sitten puhdistuu, kun on ollut päällä tarpeeksi kauan?
En näe suoraa yhteyttä karstoittumiseen ja aikaan. Pääasia, että Eberiä käytetään, siitä se tykkää. Eli toimii paremmin, kunhan et akkua tyhjennä pitämällä eberiä päällä ennen käynnistystä kovin pitkään, yli 60min ja kova pakkanen.
eberi
juuri niin arvelen että palopesä alussa karstottuu ja sitten puhdistuu. joskus esim 0 keli tuntuu että ei tarvitse (lämmin auto) käyttää eberiä sisätilan lämmittämiseksi kuin 10 min. ja eurojahan tässä säästetään. tietysti vähän tyhmää kun ostaa ensin kalliin lämmittimen.
Mitenkäs on jos autoa esilämmittää. Tämän jälkeen lähtee liikkeelle niin kannattaako eberi pitää silti päällä kunnes nesteen lämpö nousee johonkin tiettyyn lämpöön?
90 astetta on dieselin normi, mutta kuluttaako auto enemmän naftaa jos lämpötila on alle 90?
Missä raja, milloin eber kannattaa sammuttaa jotta pa säästyy?
90 astetta on dieselin normi, mutta kuluttaako auto enemmän naftaa jos lämpötila on alle 90?
Missä raja, milloin eber kannattaa sammuttaa jotta pa säästyy?
Itse ainakin naputtelen käyttökytkimestä tuossa mun työkalussa (Skoda Superb -12 2.0TDI) lisälämmitintä päälle, jos moottorin lämpötila ei tunnu nousevan muuten normaaliin yheksäänkymppiin.
Itsellä ainakin on sellainen käsitys, että ei se ikinä tee moottorille hyvää käydä vajaalämpöisenä.
Eihän noissa kovemman virityssuhteen omaavissa laitteissakaan suositella monon antamista ennenkuin moottorin (useimmiten öljyn) lämpötila on riittävän korkea.
Itsellä ainakin on sellainen käsitys, että ei se ikinä tee moottorille hyvää käydä vajaalämpöisenä.
Eihän noissa kovemman virityssuhteen omaavissa laitteissakaan suositella monon antamista ennenkuin moottorin (useimmiten öljyn) lämpötila on riittävän korkea.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 36 vierailijaa