Vw golf tdi agr vm. 98 tehot katoaa
Valvoja: ffp jäsenet
Vw golf tdi agr vm. 98 tehot katoaa
Moro! Olis semmoinen ongelma, että kun lähtee kiihdyttämään tehot katoaa kolmessa tonnissa jos vedättää sen yli ei oikein jaksa vetää. Olen myös havainnut tyhjäkäynnillä jonkun releen naksumisen kun kaasuttelee, olen joskus törmännyt täällä tekstiin jossa samaa ongelmaa olisi ollut, mutta en sitä tekstiä nyt löytänyt. Auto on seissyt kesästä asti kesälaadut tankissa egr tulpattu. Olisiko kyseessä n75 vai map? Testasin ajaa map anturin johto irti ja oli yhtä laiska kiihtymään kun anturin ollessa käytössä 3000 kierroksen ylittyessä.
Nonni ilmamassamittari vaihdettu ja ongelma jatkui. Tällä kertaa vaan ei pätki pienillä kierroksilla eikä vedä vikatilaan. Ongelma tuntuisi olevan 4 ja 5 vaihteella jos kiihdyttää ja ahdot siinä 0,9 Bar ja kohta vedot taas pois ja vikatila päälle, veetuttaa suunnatomasti kokoajan käyttää virtoja vauhdista pois. Osaako joku sanoa alanko vaihtaan mapin vai minkä seuraavaksi auton kenties?
Polttoainesuodattimen oon vaihtanukki jo. Ei mielestäni vislaa mitenkään erityisesti. Ahtaa silloin ku toimii normaalisti 0,9 Bar maksimissaan, tasaisella ajelulla 100 vauhtia jotain 0,5 Bar. Sitten ku iskee sen vikatilan päälle ahtoja ei saa juuri millään yli 0,6 Bar:sta. Tuon väliijäähyn vois tieten putsata tai vaikkapa vaihtaa siihen keulaan uusi kun semmoinen sattuu hyllystä löytymään, menee vain kyllä askarteluksi. Mapin vaihto on kyllä kanssa mielestäni vaihtoehto?
Ahtopaineet on mitattu ihan mekaanisella mittarilla. Laatu on autogauge, mutta antaa ainakin suunnan :D voisihan ne letkut tieten vaihtaa, helpompi vaihtaa kun alkaa etsimään vuotokohtia. Tuli mieleen vielä kylläkin yksi ilmiö tuosta auton toiminnasta kun ajelee kaasu pohjassa ahdot sen 0,9 Bar joskus kuuluu vain suuh ja paineet laskee sinne 0,5 Bar, tuota en voi oikein ymmärtää kun ei putket kuiten vuoda, johtuisiko sitten siitä kun vetää sen vikatilan päälle tai jotain, ei tee siis joka kerta tuota suuh ilmiötä.
Jostainhan se ahdot päästää pois jos kuuluu suhaus, mutta tuskin mikään vuoto on kun tarttee noin paljon painetta. Eihän tähän ole mitään dumppia asenneltu vain? Mites muuten oletko hukkaportin toiminnan tsekannut, että pelittää?
N75 letkut on kyllä helppo ja halpa tie ratkaisuun, ne kannattaa joka tapauksessa vaihtaa tuon ikäiseen. Itselleni tein just -99 malliin letkuremontin ja laitoin kaikki uusiksi.
N75 letkut on kyllä helppo ja halpa tie ratkaisuun, ne kannattaa joka tapauksessa vaihtaa tuon ikäiseen. Itselleni tein just -99 malliin letkuremontin ja laitoin kaikki uusiksi.
Moro, mulla oli samanlaista vikaa ja vikana oli turbon alipainekello, kun otin irti niin siellähän oli hiekkaa niin perkeleesti, eli kalvo rikki. Ihan samanlaista teki että 3000 kierroksen jälkeen hävis tehot ja jos isommalla vaihteella maantienopeuksissa vähän pitempään ahto niin hävis kans tehot.. Seuraavaks vaihda se jos ei muualta ongelma löydy, maksaa ebaysta jotai 80 euroo.
AGR:n vakioturbossa ei ole alipainekelloa, mutta se ylipaineella toimiva kello voi olla rikki. Tällöin ahtopaineiden pitäisi kyllä nousta yli baarin kunnes menee vikatilaan.
Tuo suhahdus kyllä kuvailun mukaan viittaisi ahtoputkien tai coolerin vuotoon. Jos joku ahtoletkuliitos on paikallaan ilman klemmaria tai klemmari huonosti, niin saattaa pysyä pienillä paineilla paikallaan kun on putkien välissä "kanissa", mutta paineen noustessa antaa sen verran periksi että päästää paineet karkuun. Putket ja liitokset sekä cooleri tarkkaan syyniin, vuotoa on hankala kuulla auton ollessa paikallaan, kun putkissa ei ole painetta ilman riittävää moottorin kuormitusta.
Tuo suhahdus kyllä kuvailun mukaan viittaisi ahtoputkien tai coolerin vuotoon. Jos joku ahtoletkuliitos on paikallaan ilman klemmaria tai klemmari huonosti, niin saattaa pysyä pienillä paineilla paikallaan kun on putkien välissä "kanissa", mutta paineen noustessa antaa sen verran periksi että päästää paineet karkuun. Putket ja liitokset sekä cooleri tarkkaan syyniin, vuotoa on hankala kuulla auton ollessa paikallaan, kun putkissa ei ole painetta ilman riittävää moottorin kuormitusta.
Pitää tarkistaa nuo ahtoputket, cooleri ja n75 venttiililtä lähtevät letkut ja syynätä kertaalleen vielä tuota itse venttiiliä. Pitää käyttää se itse coolerikin irti ja putsata jos sieltä löytyisi vaikka jotain mielenkiintoista. Menee viikonlopulle nuitten kanssa ku olen täällä Ivalossa, TJ 17 muuten tässä ohi mennen mainittuna. Tammikuun alussa pääseeki rassaamaan oikein kunnolla sitten tuotaki golffia , pitänee varmaan joku 200 € corolla ostaa 2 autoksi. :D
Noniin tuli vaan tuossa mieleen voiko egr tulppauksella olla jotain vaikutuksia auton heittämisellä vikatilaan? Niin ja testailin tuossa tuota n75 venttiiliä ei naksunu millään tapaa, cooleria en alkanu vielä sen kummemin purkaileen yritän nyt pikku konsteilla aluksi. Ilmeni tuossa, että kylmänä ei heitä heti vikatilaa päälle kun taas lämpimällä melkosen herkästi. Itse en usko vuotoihin koska ahtaa nätisti siihen 1 barin tuntumaan ja kun vikatilakin päällä niin ahdot tasaisesti siinä 0,5 barin tuntumassa. Miten nyt kuitenkin jos sattuu vuoto olemaan niin lyökös tuo vikatilan päälle sitten jos ahtopaineet vaihtelee liikaa?
-
- -
- Viestit: 25
- Liittynyt: 22.12.2012 11:14
No vikakoodit on varmaan samat ilman ilmamassamittarin herjausta.. Eli tohon ahtopaineeseen liittyen jostaki onkin ylhäällä mainittu^. Annoin n75 venttiilille ensiapua crc:llä josta tuntui olevan apua ei vedä enää 100 kiihdyttäessä vikatilaan niin herkästi kuin ennen ja jossain 120-130 välillä menee eli alue missä menee vikatila päälle on vähän noussut. Ostan uuden venttiilin tässä kunhan kerkiän mutta heräsi semmonen kysymys onko tuohon mahdollista laittaa mekaanista venttiiliä ja minkälainen homma se on? Kaikkihan on tietty mahdollista mutta mitä tehdä sen sähkön kanssa mikä ohjailee nykyistä venttiiliä vai tarviiko tehdä mitään?
Elikkäs tällekin aiheelle laitan muiden avuksi vähän vianhaku etsintää, että on muillekkin hyötyä ehkä jopa jatkossa.
Kulkupeli oli siis Vw Golf 1.9 tdi agr 90 HP hukkaportillisella ahtimella. Ne joilla on juuttuvasiipisellä ahtimella kannattee myös näiden lisäksi tarkastaa ahtimen kunto ja toiminta niin siipien kuin kellon osalta. Muuttuvasiipisistä ei minun osaltani sen enempää, tokihan noissakin pätee osa nuista allamainituista tempuista joita voi kokeilla vian selvittämiseen.
Moro! Olis semmoinen ongelma, että kun lähtee kiihdyttämään tehot katoaa kolmessa tonnissa jos vedättää sen yli ei oikein jaksa vetää. Olen myös havainnut tyhjäkäynnillä jonkun releen naksumisen kun kaasuttelee, olen joskus törmännyt täällä tekstiin jossa samaa ongelmaa olisi ollut, mutta en sitä tekstiä nyt löytänyt. Auto on seissyt kesästä asti kesälaadut tankissa egr tulpattu. Olisiko kyseessä n75 vai map? Testasin ajaa map anturin johto irti ja oli yhtä laiska kiihtymään kun anturin ollessa käytössä 3000 kierroksen ylittyessä.
Yllä on mainittuna vika johon hain apua^
Tässä listaus mistä lähteä vikaa tonkimaan.
1. Alipaineletkujen tarkastus, päällisin puolin tutkia vuotaako ja jos ei ihan varma ole niin vaihtaa kerralla kaikki ei jää sitten epäselvyyksiä.
2. N75 venttiilin testaus toimiiko, pitäisi naksuttaa tyhjäkäynnillä. Tämän kanssa ei myöskään heti kannata luovuttaa vaan nostaa venttiili sisälle vaikkapa yöksi ja seuraavana päivänä kun sulanut antaa venttiilille vähän crc:tä taikka jotain aseöljyä tms. Jos kyseinen venttiili alkaa toimimaan paremmin öljyhoidon jälkeen on se merkki siitä, että ei muuta kuin uutta kehiin. Öljyämisellä saa yleensä vain selville sen, että kyseisessä venttiilissä on vikaa, eli ei välttämättä poista vikaa kokonaan.
3. Jos venttiilin vaihto ei auta kannattaa luetuttaa vikakoodit, selvittää kummasti asioita. Toki voi myös itse ne lukea jos sattuu lukijan omistamaan.
4. Myös maf anturi voi tulla kyseeseen, itsellä parani meno huomattavasti kyseisen anturin vaihdolla, tämänkin anturin tilanne selviää suoraan vikakoodit lukemalla.
5. Ahtopaineputkien liitoskohdat ja välijäähy kannattee myös tarkistaa mahd. Vuotojen takia ja jos ahtoputkia on käytetty auki kannattaa vakio klemmareilla suosiolla heittää vesilintua. Jos ahtopainemittaria ei ole asennettu kannattaa selvittää hukkaportin toiminta voi myös yliahtaa, joka johtaa siihen, että auto menee vikatilaan. Yliahtamisen voi myös huomata siitä, että vakioturbo sakkaa, auto vetää yllättävän hyvin verrattuna totuttuun tai niin kuin itselleni kävi yliahtaessa, että ahtoputki vakioklemmarilla hyppäsi irti vedättäessä.
6. Ahtoputkien, imusarjan (jos ei tulpattu egr.) ja välijäähdyttimen tarkastus. Imusarja kerää melkoisen määrän karstaa jos egr on käytössä, joka voi johtaa myös vikatilaan menemisen. Ahtoputket ja välijäähy on myös hyvä tarkistaa öljyn ja jään varalta.
Elikkäs tuossa olis nyt osa konsteista yhdellä koolla. Tätä voi tieten joku vielä täydentää, toivottavasti on nyt jollekin apua!
Kulkupeli oli siis Vw Golf 1.9 tdi agr 90 HP hukkaportillisella ahtimella. Ne joilla on juuttuvasiipisellä ahtimella kannattee myös näiden lisäksi tarkastaa ahtimen kunto ja toiminta niin siipien kuin kellon osalta. Muuttuvasiipisistä ei minun osaltani sen enempää, tokihan noissakin pätee osa nuista allamainituista tempuista joita voi kokeilla vian selvittämiseen.
Moro! Olis semmoinen ongelma, että kun lähtee kiihdyttämään tehot katoaa kolmessa tonnissa jos vedättää sen yli ei oikein jaksa vetää. Olen myös havainnut tyhjäkäynnillä jonkun releen naksumisen kun kaasuttelee, olen joskus törmännyt täällä tekstiin jossa samaa ongelmaa olisi ollut, mutta en sitä tekstiä nyt löytänyt. Auto on seissyt kesästä asti kesälaadut tankissa egr tulpattu. Olisiko kyseessä n75 vai map? Testasin ajaa map anturin johto irti ja oli yhtä laiska kiihtymään kun anturin ollessa käytössä 3000 kierroksen ylittyessä.
Yllä on mainittuna vika johon hain apua^
Tässä listaus mistä lähteä vikaa tonkimaan.
1. Alipaineletkujen tarkastus, päällisin puolin tutkia vuotaako ja jos ei ihan varma ole niin vaihtaa kerralla kaikki ei jää sitten epäselvyyksiä.
2. N75 venttiilin testaus toimiiko, pitäisi naksuttaa tyhjäkäynnillä. Tämän kanssa ei myöskään heti kannata luovuttaa vaan nostaa venttiili sisälle vaikkapa yöksi ja seuraavana päivänä kun sulanut antaa venttiilille vähän crc:tä taikka jotain aseöljyä tms. Jos kyseinen venttiili alkaa toimimaan paremmin öljyhoidon jälkeen on se merkki siitä, että ei muuta kuin uutta kehiin. Öljyämisellä saa yleensä vain selville sen, että kyseisessä venttiilissä on vikaa, eli ei välttämättä poista vikaa kokonaan.
3. Jos venttiilin vaihto ei auta kannattaa luetuttaa vikakoodit, selvittää kummasti asioita. Toki voi myös itse ne lukea jos sattuu lukijan omistamaan.
4. Myös maf anturi voi tulla kyseeseen, itsellä parani meno huomattavasti kyseisen anturin vaihdolla, tämänkin anturin tilanne selviää suoraan vikakoodit lukemalla.
5. Ahtopaineputkien liitoskohdat ja välijäähy kannattee myös tarkistaa mahd. Vuotojen takia ja jos ahtoputkia on käytetty auki kannattaa vakio klemmareilla suosiolla heittää vesilintua. Jos ahtopainemittaria ei ole asennettu kannattaa selvittää hukkaportin toiminta voi myös yliahtaa, joka johtaa siihen, että auto menee vikatilaan. Yliahtamisen voi myös huomata siitä, että vakioturbo sakkaa, auto vetää yllättävän hyvin verrattuna totuttuun tai niin kuin itselleni kävi yliahtaessa, että ahtoputki vakioklemmarilla hyppäsi irti vedättäessä.
6. Ahtoputkien, imusarjan (jos ei tulpattu egr.) ja välijäähdyttimen tarkastus. Imusarja kerää melkoisen määrän karstaa jos egr on käytössä, joka voi johtaa myös vikatilaan menemisen. Ahtoputket ja välijäähy on myös hyvä tarkistaa öljyn ja jään varalta.
Elikkäs tuossa olis nyt osa konsteista yhdellä koolla. Tätä voi tieten joku vielä täydentää, toivottavasti on nyt jollekin apua!
Elikkäs tällekin aiheelle laitan muiden avuksi vähän vianhaku etsintää, että on muillekkin hyötyä ehkä jopa jatkossa.
Kulkupeli oli siis Vw Golf 1.9 tdi agr 90 HP hukkaportillisella ahtimella. Ne joilla on juuttuvasiipisellä ahtimella kannattee myös näiden lisäksi tarkastaa ahtimen kunto ja toiminta niin siipien kuin kellon osalta. Muuttuvasiipisistä ei minun osaltani sen enempää, tokihan noissakin pätee osa nuista allamainituista tempuista joita voi kokeilla vian selvittämiseen.
Moro! Olis semmoinen ongelma, että kun lähtee kiihdyttämään tehot katoaa kolmessa tonnissa jos vedättää sen yli ei oikein jaksa vetää. Olen myös havainnut tyhjäkäynnillä jonkun releen naksumisen kun kaasuttelee, olen joskus törmännyt täällä tekstiin jossa samaa ongelmaa olisi ollut, mutta en sitä tekstiä nyt löytänyt. Auto on seissyt kesästä asti kesälaadut tankissa egr tulpattu. Olisiko kyseessä n75 vai map? Testasin ajaa map anturin johto irti ja oli yhtä laiska kiihtymään kun anturin ollessa käytössä 3000 kierroksen ylittyessä.
Yllä on mainittuna vika johon hain apua^
Tässä listaus mistä lähteä vikaa tonkimaan.
1. Alipaineletkujen tarkastus, päällisin puolin tutkia vuotaako ja jos ei ihan varma ole niin vaihtaa kerralla kaikki ei jää sitten epäselvyyksiä.
2. N75 venttiilin testaus toimiiko, pitäisi naksuttaa tyhjäkäynnillä. Tämän kanssa ei myöskään heti kannata luovuttaa vaan nostaa venttiili sisälle vaikkapa yöksi ja seuraavana päivänä kun sulanut antaa venttiilille vähän crc:tä taikka jotain aseöljyä tms. Jos kyseinen venttiili alkaa toimimaan paremmin öljyhoidon jälkeen on se merkki siitä, että ei muuta kuin uutta kehiin. Öljyämisellä saa yleensä vain selville sen, että kyseisessä venttiilissä on vikaa, eli ei välttämättä poista vikaa kokonaan.
3. Jos venttiilin vaihto ei auta kannattaa luetuttaa vikakoodit, selvittää kummasti asioita. Toki voi myös itse ne lukea jos sattuu lukijan omistamaan.
4. Myös maf anturi voi tulla kyseeseen, itsellä parani meno huomattavasti kyseisen anturin vaihdolla, tämänkin anturin tilanne selviää suoraan vikakoodit lukemalla.
5. Ahtopaineputkien liitoskohdat ja välijäähy kannattee myös tarkistaa mahd. Vuotojen takia ja jos ahtoputkia on käytetty auki kannattaa vakio klemmareilla suosiolla heittää vesilintua. Jos ahtopainemittaria ei ole asennettu kannattaa selvittää hukkaportin toiminta voi myös yliahtaa, joka johtaa siihen, että auto menee vikatilaan. Yliahtamisen voi myös huomata siitä, että vakioturbo sakkaa, auto vetää yllättävän hyvin verrattuna totuttuun tai niin kuin itselleni kävi yliahtaessa, että ahtoputki vakioklemmarilla hyppäsi irti vedättäessä.
6. Ahtoputkien, imusarjan (jos ei tulpattu egr.) ja välijäähdyttimen tarkastus. Imusarja kerää melkoisen määrän karstaa jos egr on käytössä, joka voi johtaa myös vikatilaan menemisen. Ahtoputket ja välijäähy on myös hyvä tarkistaa öljyn ja jään varalta.
Elikkäs tuossa olis nyt osa konsteista yhdellä koolla. Tätä voi tieten joku vielä täydentää, toivottavasti on nyt jollekin apua!
Kulkupeli oli siis Vw Golf 1.9 tdi agr 90 HP hukkaportillisella ahtimella. Ne joilla on juuttuvasiipisellä ahtimella kannattee myös näiden lisäksi tarkastaa ahtimen kunto ja toiminta niin siipien kuin kellon osalta. Muuttuvasiipisistä ei minun osaltani sen enempää, tokihan noissakin pätee osa nuista allamainituista tempuista joita voi kokeilla vian selvittämiseen.
Moro! Olis semmoinen ongelma, että kun lähtee kiihdyttämään tehot katoaa kolmessa tonnissa jos vedättää sen yli ei oikein jaksa vetää. Olen myös havainnut tyhjäkäynnillä jonkun releen naksumisen kun kaasuttelee, olen joskus törmännyt täällä tekstiin jossa samaa ongelmaa olisi ollut, mutta en sitä tekstiä nyt löytänyt. Auto on seissyt kesästä asti kesälaadut tankissa egr tulpattu. Olisiko kyseessä n75 vai map? Testasin ajaa map anturin johto irti ja oli yhtä laiska kiihtymään kun anturin ollessa käytössä 3000 kierroksen ylittyessä.
Yllä on mainittuna vika johon hain apua^
Tässä listaus mistä lähteä vikaa tonkimaan.
1. Alipaineletkujen tarkastus, päällisin puolin tutkia vuotaako ja jos ei ihan varma ole niin vaihtaa kerralla kaikki ei jää sitten epäselvyyksiä.
2. N75 venttiilin testaus toimiiko, pitäisi naksuttaa tyhjäkäynnillä. Tämän kanssa ei myöskään heti kannata luovuttaa vaan nostaa venttiili sisälle vaikkapa yöksi ja seuraavana päivänä kun sulanut antaa venttiilille vähän crc:tä taikka jotain aseöljyä tms. Jos kyseinen venttiili alkaa toimimaan paremmin öljyhoidon jälkeen on se merkki siitä, että ei muuta kuin uutta kehiin. Öljyämisellä saa yleensä vain selville sen, että kyseisessä venttiilissä on vikaa, eli ei välttämättä poista vikaa kokonaan.
3. Jos venttiilin vaihto ei auta kannattaa luetuttaa vikakoodit, selvittää kummasti asioita. Toki voi myös itse ne lukea jos sattuu lukijan omistamaan.
4. Myös maf anturi voi tulla kyseeseen, itsellä parani meno huomattavasti kyseisen anturin vaihdolla, tämänkin anturin tilanne selviää suoraan vikakoodit lukemalla.
5. Ahtopaineputkien liitoskohdat ja välijäähy kannattee myös tarkistaa mahd. Vuotojen takia ja jos ahtoputkia on käytetty auki kannattaa vakio klemmareilla suosiolla heittää vesilintua. Jos ahtopainemittaria ei ole asennettu kannattaa selvittää hukkaportin toiminta voi myös yliahtaa, joka johtaa siihen, että auto menee vikatilaan. Yliahtamisen voi myös huomata siitä, että vakioturbo sakkaa, auto vetää yllättävän hyvin verrattuna totuttuun tai niin kuin itselleni kävi yliahtaessa, että ahtoputki vakioklemmarilla hyppäsi irti vedättäessä.
6. Ahtoputkien, imusarjan (jos ei tulpattu egr.) ja välijäähdyttimen tarkastus. Imusarja kerää melkoisen määrän karstaa jos egr on käytössä, joka voi johtaa myös vikatilaan menemisen. Ahtoputket ja välijäähy on myös hyvä tarkistaa öljyn ja jään varalta.
Elikkäs tuossa olis nyt osa konsteista yhdellä koolla. Tätä voi tieten joku vielä täydentää, toivottavasti on nyt jollekin apua!
Elikkäs tällekin aiheelle laitan muiden avuksi vähän vianhaku etsintää, että on muillekkin hyötyä ehkä jopa jatkossa.
Kulkupeli oli siis Vw Golf 1.9 tdi agr 90 HP hukkaportillisella ahtimella. Ne joilla on juuttuvasiipisellä ahtimella kannattee myös näiden lisäksi tarkastaa ahtimen kunto ja toiminta niin siipien kuin kellon osalta. Muuttuvasiipisistä ei minun osaltani sen enempää, tokihan noissakin pätee osa nuista allamainituista tempuista joita voi kokeilla vian selvittämiseen.
Moro! Olis semmoinen ongelma, että kun lähtee kiihdyttämään tehot katoaa kolmessa tonnissa jos vedättää sen yli ei oikein jaksa vetää. Olen myös havainnut tyhjäkäynnillä jonkun releen naksumisen kun kaasuttelee, olen joskus törmännyt täällä tekstiin jossa samaa ongelmaa olisi ollut, mutta en sitä tekstiä nyt löytänyt. Auto on seissyt kesästä asti kesälaadut tankissa egr tulpattu. Olisiko kyseessä n75 vai map? Testasin ajaa map anturin johto irti ja oli yhtä laiska kiihtymään kun anturin ollessa käytössä 3000 kierroksen ylittyessä.
Yllä on mainittuna vika johon hain apua^
Tässä listaus mistä lähteä vikaa tonkimaan.
1. Alipaineletkujen tarkastus, päällisin puolin tutkia vuotaako ja jos ei ihan varma ole niin vaihtaa kerralla kaikki ei jää sitten epäselvyyksiä.
2. N75 venttiilin testaus toimiiko, pitäisi naksuttaa tyhjäkäynnillä. Tämän kanssa ei myöskään heti kannata luovuttaa vaan nostaa venttiili sisälle vaikkapa yöksi ja seuraavana päivänä kun sulanut antaa venttiilille vähän crc:tä taikka jotain aseöljyä tms. Jos kyseinen venttiili alkaa toimimaan paremmin öljyhoidon jälkeen on se merkki siitä, että ei muuta kuin uutta kehiin. Öljyämisellä saa yleensä vain selville sen, että kyseisessä venttiilissä on vikaa, eli ei välttämättä poista vikaa kokonaan.
3. Jos venttiilin vaihto ei auta kannattaa luetuttaa vikakoodit, selvittää kummasti asioita. Toki voi myös itse ne lukea jos sattuu lukijan omistamaan.
4. Myös maf anturi voi tulla kyseeseen, itsellä parani meno huomattavasti kyseisen anturin vaihdolla, tämänkin anturin tilanne selviää suoraan vikakoodit lukemalla.
5. Ahtopaineputkien liitoskohdat ja välijäähy kannattee myös tarkistaa mahd. Vuotojen takia ja jos ahtoputkia on käytetty auki kannattaa vakio klemmareilla suosiolla heittää vesilintua. Jos ahtopainemittaria ei ole asennettu kannattaa selvittää hukkaportin toiminta voi myös yliahtaa, joka johtaa siihen, että auto menee vikatilaan. Yliahtamisen voi myös huomata siitä, että vakioturbo sakkaa, auto vetää yllättävän hyvin verrattuna totuttuun tai niin kuin itselleni kävi yliahtaessa, että ahtoputki vakioklemmarilla hyppäsi irti vedättäessä.
6. Ahtoputkien, imusarjan (jos ei tulpattu egr.) ja välijäähdyttimen tarkastus. Imusarja kerää melkoisen määrän karstaa jos egr on käytössä, joka voi johtaa myös vikatilaan menemisen. Ahtoputket ja välijäähy on myös hyvä tarkistaa öljyn ja jään varalta.
Elikkäs tuossa olis nyt osa konsteista yhdellä koolla. Tätä voi tieten joku vielä täydentää, toivottavasti on nyt jollekin apua!
Kulkupeli oli siis Vw Golf 1.9 tdi agr 90 HP hukkaportillisella ahtimella. Ne joilla on juuttuvasiipisellä ahtimella kannattee myös näiden lisäksi tarkastaa ahtimen kunto ja toiminta niin siipien kuin kellon osalta. Muuttuvasiipisistä ei minun osaltani sen enempää, tokihan noissakin pätee osa nuista allamainituista tempuista joita voi kokeilla vian selvittämiseen.
Moro! Olis semmoinen ongelma, että kun lähtee kiihdyttämään tehot katoaa kolmessa tonnissa jos vedättää sen yli ei oikein jaksa vetää. Olen myös havainnut tyhjäkäynnillä jonkun releen naksumisen kun kaasuttelee, olen joskus törmännyt täällä tekstiin jossa samaa ongelmaa olisi ollut, mutta en sitä tekstiä nyt löytänyt. Auto on seissyt kesästä asti kesälaadut tankissa egr tulpattu. Olisiko kyseessä n75 vai map? Testasin ajaa map anturin johto irti ja oli yhtä laiska kiihtymään kun anturin ollessa käytössä 3000 kierroksen ylittyessä.
Yllä on mainittuna vika johon hain apua^
Tässä listaus mistä lähteä vikaa tonkimaan.
1. Alipaineletkujen tarkastus, päällisin puolin tutkia vuotaako ja jos ei ihan varma ole niin vaihtaa kerralla kaikki ei jää sitten epäselvyyksiä.
2. N75 venttiilin testaus toimiiko, pitäisi naksuttaa tyhjäkäynnillä. Tämän kanssa ei myöskään heti kannata luovuttaa vaan nostaa venttiili sisälle vaikkapa yöksi ja seuraavana päivänä kun sulanut antaa venttiilille vähän crc:tä taikka jotain aseöljyä tms. Jos kyseinen venttiili alkaa toimimaan paremmin öljyhoidon jälkeen on se merkki siitä, että ei muuta kuin uutta kehiin. Öljyämisellä saa yleensä vain selville sen, että kyseisessä venttiilissä on vikaa, eli ei välttämättä poista vikaa kokonaan.
3. Jos venttiilin vaihto ei auta kannattaa luetuttaa vikakoodit, selvittää kummasti asioita. Toki voi myös itse ne lukea jos sattuu lukijan omistamaan.
4. Myös maf anturi voi tulla kyseeseen, itsellä parani meno huomattavasti kyseisen anturin vaihdolla, tämänkin anturin tilanne selviää suoraan vikakoodit lukemalla.
5. Ahtopaineputkien liitoskohdat ja välijäähy kannattee myös tarkistaa mahd. Vuotojen takia ja jos ahtoputkia on käytetty auki kannattaa vakio klemmareilla suosiolla heittää vesilintua. Jos ahtopainemittaria ei ole asennettu kannattaa selvittää hukkaportin toiminta voi myös yliahtaa, joka johtaa siihen, että auto menee vikatilaan. Yliahtamisen voi myös huomata siitä, että vakioturbo sakkaa, auto vetää yllättävän hyvin verrattuna totuttuun tai niin kuin itselleni kävi yliahtaessa, että ahtoputki vakioklemmarilla hyppäsi irti vedättäessä.
6. Ahtoputkien, imusarjan (jos ei tulpattu egr.) ja välijäähdyttimen tarkastus. Imusarja kerää melkoisen määrän karstaa jos egr on käytössä, joka voi johtaa myös vikatilaan menemisen. Ahtoputket ja välijäähy on myös hyvä tarkistaa öljyn ja jään varalta.
Elikkäs tuossa olis nyt osa konsteista yhdellä koolla. Tätä voi tieten joku vielä täydentää, toivottavasti on nyt jollekin apua!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa