VW Bora 1.8T, vikakoodi P0171, system too lean (bank 1)

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

rixcu
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.2.2012 12:54

VW Bora 1.8T, vikakoodi P0171, system too lean (bank 1)

ViestiKirjoittaja rixcu » 19.8.2012 13:40

Tere!

Alkoi auto oireilemaan tossa viikko sitten ja löi tauluun moottorihäiriövalon.
Tyhjäkäynti välillä tosi alhaista (heittelee) ja pakoputkestaki kuuluu yskimistä. Muuten auto toimii moitteetta, mutta tyhjäkäynti heikko.
Kaveri kävi lukemassa vikakoodit ja antoin tällaisen..

P0171 Systen too lean, bank 1

Missä vika? Autohan oli Bora 1.8t '04, 147tkm.

Kiitos jo etukäteen..

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 19.8.2012 13:44

Imuilmavuoto? Tsekkaa alipaineletkut. Ite painin sanan ongelman kanssa 3.2:lla. Nyt ilmeisesti minulla oli alipaineletkuissa vuoto joka johtui hajonneesta solenoidista.

rixcu
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.2.2012 12:54

ViestiKirjoittaja rixcu » 19.8.2012 13:58

Tuli tossa nyt vain mieleen, en tajunnu äsken kirjottaa.
Kun vikavalo tuli päälle, auton tyhjäkäynti meni paremmaksi ja ei niin oireillut. Nyt kun kaveri kävi äsken kattomassa koodit, heti ku otti vikakoodin pois päältä ja valon taulusta niin alkoi samantien oireilemaan kunnolla.. olikohan se jossain vikatilassa kun mittaristossa oli häiriövalo? Ja kun nyt ei näy häiriövaloa niin temppuilee tyhjäkäynti.

rixcu
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.2.2012 12:54

ViestiKirjoittaja rixcu » 19.8.2012 19:52

Jepjep.. 50km kyläilyreissujen jälkeen liikennevaloissa hyppäs moottorivalo taas tauluun..

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 19.8.2012 20:35

No ei kai se alipainevuoto koodin nollauksella korjaannu, katsot kaikki letkut ja solenoidit läpi.

Frän_klin
-
Viestit: 34
Liittynyt: 17.5.2009 16:42

ViestiKirjoittaja Frän_klin » 15.12.2012 13:03

Itsellä 1.8T passat ja vikavalo syttyi ja käytin auton piuhan päässä ja tämä P0171 Systen too lean, bank 1 sieltä tuli. Auto toimii ihan normaalisti ja tyhjäkäynti ihan normaalia. ykkös lamdaa epäili huoltokaveri. Itsellä oli 1.8T leon ja sama vika korjaantui tuolla lamdan vaihdolla.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 15.12.2012 13:17

Aika äkkiä väittäisin ettei se lambdasta ole kiinni.
Tuossa koodissa on vain lambda haistanut että ilmaa liikaa.
Melkein myös veikkaisin, että 98% system too lean vioista johtuu puhki menneestä letkusta.
Eli imuvuodosta kyse.
Usein jokin pikku letku jossain imusarjan luona.

Itsellä oli 1.8t Skodassa imusarjan alla letku halki josta satunnaisesti pääs imasee ilmaa välistä.
Tällöin tapahtui vikavalo tauluun ja sillä hetkellä kun imas ilmaa niin kevyt tyhjäkäynti häiriö.
Imusarjan edestä vaan rauta pois edestä ja tikku sivuun.
Sitten kone käynnissä räplää letkuja. Ei niitä kovin montaa ole.

Miksu1983
-
Viestit: 36
Liittynyt: 10.4.2005 22:18

ViestiKirjoittaja Miksu1983 » 16.12.2012 14:15

Itselläni oli juurikin sama vika ja paikansin vian näin : Auto käyntiin, pelli auki, työvalo käteen, imusarjan alta kokeilin hieman liikutella alipaineletkuja ja kun handu osui oikean letkun kohdalle, niin kuuli kyllä selvän suhinan että rikkihän tuo oli. Ne vaan hapertuu ajan myötä. Poissuljen myös tuon lambdan. Ei muuta kun kokeilemaan, sieltä se vika löytyy.

tunppi
-
Viestit: 228
Liittynyt: 1.2.2009 12:19

ViestiKirjoittaja tunppi » 17.12.2012 20:45

myös venttiilikopasta lähtevät huohotusputket usein vuotaa,tarkista ne samalla.

Frän_klin
-
Viestit: 34
Liittynyt: 17.5.2009 16:42

ViestiKirjoittaja Frän_klin » 26.12.2012 14:15

eipä löydy rikkinäisiä letkuja. Auto käy normaalisti eikä muutenkaan huomaa yhtään mitään vikaa missään muutakuin että valo palaa.. yksi letku tosin näytti olevan litissä ja sitä koitin painella mutta ei sitä saanut pysymään letkun mallisenä.

Frän_klin
-
Viestit: 34
Liittynyt: 17.5.2009 16:42

ViestiKirjoittaja Frän_klin » 6.1.2013 12:27

Varmaa kuluuki olla litissä ja kaasua painaessa ei? Yks vähän pikkurilliä pienempi letku siinä imusarjan alapuolella oli ilman klemmaria ja saatto olla jopa irti sieltä missä kuuluis olla. En varma ole lähtikö se siinä kun niitä räpläsin mutta alkuviikosta nollaaman vikavalo niin näkee oliko se siitä kiinni. Mitään suhinaa siitä ei kuulunut vaikka irti olikin.

miicco
-
Viestit: 17
Liittynyt: 18.4.2010 21:50

Golf IV 1.8t 2001

ViestiKirjoittaja miicco » 9.1.2013 20:59

Moro!

En viitsi uutta ketjua aloittaa kun vähän samanlaisesta viasta on kyse.

Eli vikakoodi P0171 ja katsastuksesta ei mennyt läpi koska CO-arvo liian korkea ja lambda-arvo ohjearvojen ulkopuolella, taisi katsastusmies sanoa että lambda arvo oli myös heitellyt runsaasti.

Olisiko ideoita? Saa myös suositella Tampereelta hyväksitodettuja korjaamoja kun voi olla että joutuu käyttämään näytillä.

Frän_klin
-
Viestit: 34
Liittynyt: 17.5.2009 16:42

ViestiKirjoittaja Frän_klin » 14.1.2013 17:58

jaaha vikavalo syttyi parin päivän jälkeen taas... eli ei se siitä letkusta ollutkaan. mikä helvetti siinä voi olla?

Frän_klin
-
Viestit: 34
Liittynyt: 17.5.2009 16:42

ViestiKirjoittaja Frän_klin » 17.1.2013 18:06

No nyt kun luin vikakoodit niin sieltä tuli: System too lean: P1128
Eli mikä siinä nyt mättää?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 17.1.2013 18:09

Tälläistä sanotaan Ross-techin sivuilla:

17536/P1128/004392 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean

Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) active

Possible Causes
Mass Air Flow (MAF) Sensor faulty
Oxygen Sensor Control faulty
Oxygen Sensor(s) faulty
Fuel Injector(s) faulty

Possible Solutions
Check Mass Air Flow (MAF) Sensor
Check Oxygen Sensor Control
Check Oxygen Sensor(s)
Check Fuel Injector(s)

Frän_klin
-
Viestit: 34
Liittynyt: 17.5.2009 16:42

ViestiKirjoittaja Frän_klin » 17.1.2013 19:33

juu löysin kyseisen sivuston kun aikani mylläsin. Kiitos vaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa