Täristää lämpimänä
Valvoja: ffp jäsenet
Täristää lämpimänä
Auto on Audi a3 2.0tdi 2006 bkd koneella ja ajettu 215tkm.Kylmänä en ole koskaan havainnut tuota ylimääräista täristystä mutta koneen lämmettyä n. 70 asteeseen alkaa tärinä tyhjäkäynnillä, voimakkaimmillaan kun kone täysin lämmenny.Ajaessa en ole huomannu minkäänlaista nykimistä.Tehty ohjelmisto päivitys, supistava tiiviste laitettu egr:ään ja kokeiltu tukkia egr kokonaan, jakopäähuolto tehty ja samalla ajoitus kohdilleen säädetty, polttoainesuodatin vaihdettu ja yht. 2 purkkia korjaamolla laitettu fortea suodattimeen ja tankkiin, kuulemma puhdistaa suuttimia yms.Mitään tuohon viittaavia vikakoodeja ei ole, joku hehkuun liittyvä siellä oli mutta ei varmaan lämpimänä täristykseen liity.Ilmamassamittarin liittimen otin kokeeksi pois, tehot hävis mutta tärinä pysyi.Kun ilmastoinnin sammuttaa ja oikein tarkasti kuuntelee niin jotain ylimääräistä kolinaa moottoritilasta kuuluu.Onko kaksoismassa ainut vaihtoehto mitä ite pelkään? Kytkimen toiminnassa ei mitään poikkeavaa mielestäni ole eikä ajaessa.Onko kellään tämmösestä kokemusta?
Sammuttaessa kolahtaa jos massapyörä rikki.
Lisää oireita ainakin tuolla: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1624.0;topicseen
Haulla varmaan täältäkin löytyy vastaava topic.
Lisää oireita ainakin tuolla: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1624.0;topicseen
Haulla varmaan täältäkin löytyy vastaava topic.
Kiitos linkistä. Olen lukenu nuo ja varmaan kaikki muutkin tuohon liittyvät mutta ei vastaavaa ole löytyny kun mulla.
Ei kolahda sammuttaessa.Ei mitään muuta oiretta kuin lämpimänä täristää eikä tärinä ole tasaista vaan välillä heilauttaa enemmänkin ja se kolahtelu ei ole säännöllistä metallista vaan epäsäännöllisempää, kuuluu tosiaan hyvin vaimeasti sisälle ilmastointi sammutettuna ja kuskin puolen lokasuojan kohdalta kuunneltuna.Tosin nämä oireet ei liity välttämättä toisiinsa mitenkään.
Ei kolahda sammuttaessa.Ei mitään muuta oiretta kuin lämpimänä täristää eikä tärinä ole tasaista vaan välillä heilauttaa enemmänkin ja se kolahtelu ei ole säännöllistä metallista vaan epäsäännöllisempää, kuuluu tosiaan hyvin vaimeasti sisälle ilmastointi sammutettuna ja kuskin puolen lokasuojan kohdalta kuunneltuna.Tosin nämä oireet ei liity välttämättä toisiinsa mitenkään.
Äiteen Seat Leon 2.0tdi BKD myös ja tässä kans täysin sama vika vai "ominaisuus". Lämpöisenä tyhjäkäynnillä tuollaista ihmellistä nytkähtelyä satunnaisesti. Aivan kuin moottori yrittäisi sammua ja sitten lähteekin uudestaan käyntiin. Vauhdissa ei kuitenkaan huomaa yhtikäs mitään epämääräisyyttä käynnissä. Mitään vikakoodeja ei tule, eikä nopealla silmäilyllä ole löytynyt anturien reaalitiedoistakaan mitään kummallisuuksia.
Teki tuota jo siinä vaiheessa kun mittarissa alle 50tkm, joten en usko että voi olla vielä kytkin siinä vaihees selvänä. Varsinkin kun ajetaan pelkkää matkaa ja kiihdyttelyä todella vähän...
Teki tuota jo siinä vaiheessa kun mittarissa alle 50tkm, joten en usko että voi olla vielä kytkin siinä vaihees selvänä. Varsinkin kun ajetaan pelkkää matkaa ja kiihdyttelyä todella vähän...
Nytkähtely tyhjäkäynnillä on ominaisuus, kolahtelu ei. Itselläni nytkähtely väheni supistavalla tiivisteellä sekä "ajoituksen" säätämisellä, tosin nyt huomaa nytkähtelyn siirtyneen muutama sata kierrosta/min ylemmäksi eli tuntuisi, että johonkin väliin se menee jokatapauksessa. Sen huomaa kun paikallaan nostaa kierroksia. Omassa ei vielä kolahtelua ja uskon vahvasti vauhtipyörään kun sellaista alkaa ilmenemään.
Joo täytyy vielä käyttää nosturilla ja kattoo nuo tukikumit, onhan se mahdollista että nekin pitäis tuota kolahtelua.Epätodennäköistä tosin kun koneen lämmettyä vasta nuo vaivat alkaa mutta kaikki on mahdollista.Onko kellään käsitystä että pitääkö myyjän osallistua kustannuksiin jos vaikka massapyörän joutuu uusimaan, muutama kk ostosta.
Joo ei vauhtipyörää kyllä kannata pelkän tyhjäkäyntitärinän takia vaihtaa BKD koneeseen.
Ite vaihdoin omaani vauhtipyörän ja kytkimen, kun vauhtipyörä alkoi kylmänä äännellä ja sammuttaessa kilistä, mutta vapina ei tyhjäkäynnillä vähentynyt yhtään.
Ihan normaali kestoikä tuo reilu 200tkm tuntuu näille vauhtipyörille olevan. Itellä vaihto 221tkm kohdalla, mutta olisi sillä vauhtipyörällä vielä ajanu ja kytkin oli ihan uudenveroinen.
Ite vaihdoin omaani vauhtipyörän ja kytkimen, kun vauhtipyörä alkoi kylmänä äännellä ja sammuttaessa kilistä, mutta vapina ei tyhjäkäynnillä vähentynyt yhtään.
Ihan normaali kestoikä tuo reilu 200tkm tuntuu näille vauhtipyörille olevan. Itellä vaihto 221tkm kohdalla, mutta olisi sillä vauhtipyörällä vielä ajanu ja kytkin oli ihan uudenveroinen.
http://www.ebay.co.uk/itm/Sachs-Dual-Ma ... 1e6885d6f4
Näyttää saavan puolella siitä mitä merkkiliikkeessä postikuluineen Iso-Britanniasta Sachs kytkinpaketti+kaksoismassapyörä ja sisältää myös painelaakerin.Ei mitään järkeä maksaa 600€ merkkiliikkeelle ylimääräistä.Onkohan sillä väliä laittaako Luk vai sachs kytkimen kun en tiedä kumpi siellä nyt on.
Näyttää saavan puolella siitä mitä merkkiliikkeessä postikuluineen Iso-Britanniasta Sachs kytkinpaketti+kaksoismassapyörä ja sisältää myös painelaakerin.Ei mitään järkeä maksaa 600€ merkkiliikkeelle ylimääräistä.Onkohan sillä väliä laittaako Luk vai sachs kytkimen kun en tiedä kumpi siellä nyt on.
Voisko tämä vika, joka tuntuu että auto melkein sammuu, johtua siitä ilmastoinnin hihnapyörästä. Tai itse jumivasta ilmast. kompurasta. Yhtä koeajoauto vaivasi tuo nytkähdys ja ääntely ja se loppui tai alkoi ilmastoinnin päälle kytkennästä. koko kone heilahti voimakkaasti ja kolahteli. Ilmastointi ei puhaltanut kylmää. Myyjä kenki konetta paikallaan ja hetken päästä loppui.
Koeajo oli ihan normaali ja ajon jälken jytke ei palannut.
En ostanut tuota tourania, vaikka 6000 e maksoi vaan.
Jos kompura jumii ja hihnapyörän vaimennin rikki?
Koeajo oli ihan normaali ja ajon jälken jytke ei palannut.
En ostanut tuota tourania, vaikka 6000 e maksoi vaan.
Jos kompura jumii ja hihnapyörän vaimennin rikki?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa