Joutuuko syöttöpumpun ottaan pois eestä?
Ja mitä kaikkea muuta joutuu purkaan?
Viikonloppuna ois plussan puolella niin vois ehkä saada vaihdettua. Jee, jee kun ei oo tallia..
Kiitos jo etukäteen neuvoista. :)
T4 2,4D -92 Hehkutulppien vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Jos manuaalivaihteistolla, niin onnistuu kyllä oikeilla työkaluilla melko helposti. Suuttimen jos irrottaa, niin saa lisää tilaa. Automaatissa on yksi ylimääräinen vipu inhottavasti edessä. Siihenkin saa vaihdettua ilman irrotusta, mutta vaatii erittäin hyvät hermot ja tuuria. Niin ja kannattaa olla varalla niitä M5 muttereita. Helpompi ottaa uusi kuin etsiä sitä pudonnutta mutteria.
Hienoa jos pumppua ei tarvi irrottaa.
Manuaali laatikolla se on.
Laitetaan pitkä hylsy ja varamuttereita ostoslistalle.
Hehkutulpat meinasin ostaa motonetistä, eikai niillä oo väliä minkä merkkiset ne on?
Pohjapanssari pitää ottaa irti, jotain joutuu alakautta tekemään?
Sekö ei riitä kun sen keulan vaan kääntää etuasentoon ja tekee yläkautta.
Mistä niitä kuvia löytyy vaihtotyöstä?
Eihän se hehkutusvika voi oikeen olla muualla kun sulake on ehjä ja hehkunmerkkivalo toimii normaalisti?
Tuo auto vaikuttaa siltä että sielä pari tulppaa hehkuu, kun se kuulostaa siltä että se yrittäis lähteä kahella käytiin mutta ei jaksa käynnistyä kun on pakkasta. Sitte kun laittaa tunniks konepellin alle lämpöpuhaltimen puhaltaan kanteen/suuttimille niin sitte se tärähtää käytiin. Eilenki lähti noin vaikka oli 18 pakkasta.
Manuaali laatikolla se on.
Laitetaan pitkä hylsy ja varamuttereita ostoslistalle.
Hehkutulpat meinasin ostaa motonetistä, eikai niillä oo väliä minkä merkkiset ne on?
Pohjapanssari pitää ottaa irti, jotain joutuu alakautta tekemään?
Sekö ei riitä kun sen keulan vaan kääntää etuasentoon ja tekee yläkautta.
Mistä niitä kuvia löytyy vaihtotyöstä?
Eihän se hehkutusvika voi oikeen olla muualla kun sulake on ehjä ja hehkunmerkkivalo toimii normaalisti?
Tuo auto vaikuttaa siltä että sielä pari tulppaa hehkuu, kun se kuulostaa siltä että se yrittäis lähteä kahella käytiin mutta ei jaksa käynnistyä kun on pakkasta. Sitte kun laittaa tunniks konepellin alle lämpöpuhaltimen puhaltaan kanteen/suuttimille niin sitte se tärähtää käytiin. Eilenki lähti noin vaikka oli 18 pakkasta.
http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... d=29874187
Jos et tiedä milloin vaihdettu niin vaihda kaikki, merkillä ei väliä, ne "perus" halvimmat käy.
Kolme ensimmäistä alakautta ja kaksi yläpuolelta vaihtaen, vitosen suutin pois tieltä, tuosta kuvastakin näet miksi ;)
Jos et tiedä milloin vaihdettu niin vaihda kaikki, merkillä ei väliä, ne "perus" halvimmat käy.
Kolme ensimmäistä alakautta ja kaksi yläpuolelta vaihtaen, vitosen suutin pois tieltä, tuosta kuvastakin näet miksi ;)
Pumppua ei tarvitse irroittaa, eikä edes pumpunremmin suojaa tarvitse irroittaa. Ei edes suuttimien irroitusta.
4 ja 5 suuttimet voi irroittaa, mutta ei pakollista.
Mutta ensin akun - napa irti ettei tule ylimääräisiä tällejä ;)
Pohjalevy pois ja 1 hehkua varten edessä oleva anturi irti ja 8mm hylsy nivelellä ja jatkolla ja mutteri pois. 12 mm pitkällä hylsyllä hehku pois ja käänteisesti kokoa.
2 ja 3 helppoja. Eli 1, 2 ja 3 alakautta, aikaa menee (meni n. 2 tuntia) max. 1 tunti kun kerran tehnyt ;) .
Sitten yläkautta 4. ja 5. keula huoltoasentoon.
4. mutteri pois piippuhylsyllä tai mutkapäisellä lenkkiavaimella (muuttaa sivusuunassa n.2-3cm lenkin keskikohtaa. 12 mm piippuhylsyllä hehku pois ja jollakin ilveellä sama toisinpäin :)
5. kanssa saa tapella enempikin. Tilaa ei ole eikä pumpunremmin irroittaminen tuo muuta helpotusta kuin sen että valoa saa hieman enemmän pelipaikoille.
Mutkapäisellä lenkillä tai piippuhylsyllä mutteri pois. 12mm normilenkillä 5 suuttimen oikealta puolelta hehku pois. Pumpun kannakkeessa on reikä hehkua varten ja työ tila rajallinen.
Itse laitoin uuden hehkun paikoilleen magneettiottimella ja nostin riman pätkällä (n. 60cm) hehkun huulille ja 12 mm lenkillä kierre huulille ja 12mm piippuhylsykkä kireälle (12mm lenkkikin käy kun oikeasta suunnasta vääntelee) Tila on aika vähän ja hehku pitää pujottaahieman vinossa pumpun reiästä.
Mutterit 8mm piippuhylsyllä kierteilleen ja piukkaan.
Irroitetut osat paikoilleen. Keula normiasentoon, akun kenkä kiinni ja kokeilemaan. Kun toimii niin pohjapanssari paikoilleen.
Ja kas olet viettänyt autosi kimpussa 6,5-7 tuntia. Onneksi +12-asteisessa tallissa.
No enskerralla tietää miten ja mitä tarvitsee tehdä. Oli mun kohdalla ensimmäinen hehkujen vaihto, helpommankin olisi voinut valita.
Motonetistä ainakin Boschit n. 10€ /kpl
Onnellisia hetkiä hehkujen vaihtoon, ärräpäitä on luvassa.
4 ja 5 suuttimet voi irroittaa, mutta ei pakollista.
Mutta ensin akun - napa irti ettei tule ylimääräisiä tällejä ;)
Pohjalevy pois ja 1 hehkua varten edessä oleva anturi irti ja 8mm hylsy nivelellä ja jatkolla ja mutteri pois. 12 mm pitkällä hylsyllä hehku pois ja käänteisesti kokoa.
2 ja 3 helppoja. Eli 1, 2 ja 3 alakautta, aikaa menee (meni n. 2 tuntia) max. 1 tunti kun kerran tehnyt ;) .
Sitten yläkautta 4. ja 5. keula huoltoasentoon.
4. mutteri pois piippuhylsyllä tai mutkapäisellä lenkkiavaimella (muuttaa sivusuunassa n.2-3cm lenkin keskikohtaa. 12 mm piippuhylsyllä hehku pois ja jollakin ilveellä sama toisinpäin :)
5. kanssa saa tapella enempikin. Tilaa ei ole eikä pumpunremmin irroittaminen tuo muuta helpotusta kuin sen että valoa saa hieman enemmän pelipaikoille.
Mutkapäisellä lenkillä tai piippuhylsyllä mutteri pois. 12mm normilenkillä 5 suuttimen oikealta puolelta hehku pois. Pumpun kannakkeessa on reikä hehkua varten ja työ tila rajallinen.
Itse laitoin uuden hehkun paikoilleen magneettiottimella ja nostin riman pätkällä (n. 60cm) hehkun huulille ja 12 mm lenkillä kierre huulille ja 12mm piippuhylsykkä kireälle (12mm lenkkikin käy kun oikeasta suunnasta vääntelee) Tila on aika vähän ja hehku pitää pujottaahieman vinossa pumpun reiästä.
Mutterit 8mm piippuhylsyllä kierteilleen ja piukkaan.
Irroitetut osat paikoilleen. Keula normiasentoon, akun kenkä kiinni ja kokeilemaan. Kun toimii niin pohjapanssari paikoilleen.
Ja kas olet viettänyt autosi kimpussa 6,5-7 tuntia. Onneksi +12-asteisessa tallissa.
No enskerralla tietää miten ja mitä tarvitsee tehdä. Oli mun kohdalla ensimmäinen hehkujen vaihto, helpommankin olisi voinut valita.
Motonetistä ainakin Boschit n. 10€ /kpl
Onnellisia hetkiä hehkujen vaihtoon, ärräpäitä on luvassa.
Kiitos kaikille vastauksista.
Kyllä tää näillä ohjeilla onnistuu. Pakko löytää täältä vaasasta joku paikka että pääsee sisälle tuon homman tekemään kun kerran auton allekki joutuu menemään. Eihän tuola ulkona oo ees noin kauaa valosaa mitä tuohon hommaan menee.
Työkalujakin rajallisesti mukana kun suurinosa on vielä vanhassa osoitteessa jyväskylässä.
Laitan tänne palautetta kun homma on hoidettu.
Kyllä tää näillä ohjeilla onnistuu. Pakko löytää täältä vaasasta joku paikka että pääsee sisälle tuon homman tekemään kun kerran auton allekki joutuu menemään. Eihän tuola ulkona oo ees noin kauaa valosaa mitä tuohon hommaan menee.
Työkalujakin rajallisesti mukana kun suurinosa on vielä vanhassa osoitteessa jyväskylässä.
Laitan tänne palautetta kun homma on hoidettu.
Janski78 kertoikin kaiken oleellisen. 5:sen hehkusta ei tarvitse irroittaa kokonaan sitä 8mm kannalla olevaa mutteria, riittää kun sen löysää. Se virtakisko on päästä avoin. Suuttimen jos irroitat hommaa siihen uusi lämpölevy valmiiksi. Mangettiottimella ja perus lista/lenkki avaimella pärjää tuon vitosenkin kanssa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa