Xenonit vilkkuu
Valvoja: ffp jäsenet
Xenonit vilkkuu
Ongelmani on vilkkuvat jälkiasennusxenonit. Reilun vuoden toimi ihan hyvin,ennen kun repsikan puolen poltin rupesi vilkkumaan. Ostin uuden sarjan (kiinalaisen) ja nyt vilkkuu kumpikin valo :S Uskoisin että vika ei ole ainakaan virran saannissa,koska vaihdoin akun viime keväänä mielestäni suht laadukkaaseen boschin silveriin. Luin jostain rele-sekä konkkajohtosarjoista? Tiiä sit oisko niistä hyötyä.. Tuli mieleen maadoitus mutta miten sekään rupeis yht. äkkiä temppuilemaan..
-
- -
- Viestit: 25
- Liittynyt: 22.12.2012 11:14
tuo 3000 kelviniä tarkottaa että minkäväristä valoa tulee 2000-12000k. hehkulämpun värilämpö n2700k muistaakseni. valkoinen valo 5000-6000k ja siitä ylöspäin sinertävää. Tuleeko tuo vilkkuminen pelkästään valoautomatiikan kautta vai muos valot päälle käännettynä (jossain malleissa valoautomaatiikalla jännite pienemoi että säästää polttimoita)?
Jos 2 eri sarja vilkuttaa, niin kyllä todennäköisyys puhu ongelmista auton puolella, ei xenonisarjan. Mikä auto ja mistä virta valoille otettu? Mahdollisesti otettu pulssisähköstä syöttö, eli alennetusta pulssimuotoisesta jännitteestä jota käytetään ns. päiväajovalomoodissa? Akku ei kerro mitään, xenoni käyttää syttyessään ainakin tuplasti virtaa verrattuna halogeeneihin, eli johdoissa voi olla toivomisen varaa jnejne.
Virta otettu auton omista liittimistä mitä halogeenitkin käyttää. Oiskohan jommast kummast näistä mitään apua -> http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... a%2012V%22 tai http://www.katuauto.fi/product_info.php?products_id=382
Ei suoraan uutta sarjaa viittis ostaa kun toikaan ole vasta kun pari viikkoo vanha. Eli tommonen sarja kiinni autossa -> http://www.e-ville.com/fi/23-xenon--ja- ... p-kit.html Edellisessä viestissä unohtu vastata että auto on 1m Leon tdi 150 ts
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Polttimoiden liittimistä tulee pulssisähköä, siks vilkkuu ja varmasti jossakin välissä hajottaa ballastit -> virta suoraan akulta relesarjan kautta ja kondensaattori herätteen väliin niin ei pätki releen kärkiä vahingossakaan.
Satavarma en tuosta pulssisähköstä ole, onko tuossa, mutta ihan käytössä ollutta tekniikkaa jolla saadaan juuri oikea jännite ja hyvä polttimonkesto halogeeneihin. Ballastissa liian pienet konkat ja eivät jaksa pitää ballastia hengissä jännitekatkojen aikana.
Satavarma en tuosta pulssisähköstä ole, onko tuossa, mutta ihan käytössä ollutta tekniikkaa jolla saadaan juuri oikea jännite ja hyvä polttimonkesto halogeeneihin. Ballastissa liian pienet konkat ja eivät jaksa pitää ballastia hengissä jännitekatkojen aikana.
Ei löytynyt johtosarjaa paikallisista liikkeistä joten pitää laittaa sellainen tilaukseen. Meinaako linkin kuva sitä että en tarvitse kun yhden relesarjan vai? http://www.epdtuning.com/relejohtosarja-p-838.html 5 yövuoro lähössä käyntiin niin ei oikeen ajatus luista :D
Pari viestiä ylempänä oli mainittu auton malli,eli 1m Leon sekä ballastit http://www.e-ville.com/fi/23-xenon--ja- ... p-kit.html tollaiset. Eli kumpaa mieltä olette tilaanko sen konkkajohtosarjan vai relejohtosarjan? Ja ilmeisesti niitä menis sit 2 kipaletta?
Ostakaa suoraan laadukkaat ballastit niin säästyy murheilta. Esim sarja maksaa HongKongista 35eur-ei toimi. Pitää tilata vielä relesarja, taas menee viikko tai kaksi ja rahaa muutama kymppi. Töissä olen nähnyt noita vilkkuvia halpiksia, ne kun vaihtaa kunnollisiin n100eur maksaviin niin alkaa pelittää.
Kyllä se vaan on ihan siitä ballastista kiinni, ei auton johdoista. Eipä ole ollut 1M:ssä ongelmia esim. MDE- tai X3/X5 -ballastin kanssa. Cobran kanssa joutuu kyllä noita lisäjohtosarjoja välillä käyttämään, ei se hintakaan kaikkea kerro. Cobran sarjat ovat ihan yhtälailla kiinalaista tuotosta kuin kaikki muutkin markkinoilla olevat sarjat, eurooppalaista valmistajaa ei ole.
Annan vinkin: Ainoa tapa saada autoon aina kerralla _varmasti_ toimivat valot, on soittaa tavaran myyjälle jolla on kokemusta aiheesta. Eri ballasti aina eri käyttötarkoitukseen, ei ole olemassa yhtä ballastia joka toimisi jokaisessa autossa tai käyttötarkoituksessa optimaalisesti.
Annan vinkin: Ainoa tapa saada autoon aina kerralla _varmasti_ toimivat valot, on soittaa tavaran myyjälle jolla on kokemusta aiheesta. Eri ballasti aina eri käyttötarkoitukseen, ei ole olemassa yhtä ballastia joka toimisi jokaisessa autossa tai käyttötarkoituksessa optimaalisesti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa