Morjes!
Tänään töistä tullessani autooni syttyi keltainen öljynmerkkivalo (joka kertoo että koneessa liian vähän öljyä). Tarkistin öljyt ja sitä oli pikkasen yli alarajan. Lisäsin vajaat 1,5L öljyä öljyä jolloin tikku kastui ylärajaan asti. Keltainen merkkivalo palaa edelleen taulussa. Voiko olla että tossa on joku "öljymäärän tunnistin/anturi" joka ois nyt pimahtanut? Joka tapauksessa öljyä on koneessa ja auto toimii normaalisti mutta valo palaa.. Auto on ARL koneella.
Kiitos vastauksista!
Leon 1m keltainen öljynmerkkivalo
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 25
- Liittynyt: 22.12.2012 11:14
yleensä jos valo vilkkuu niin on katkos anturissa. Useimmissa vag malleissa valo sammuu kun käyttää vaan konepeltiä auki ja auto testaa määrän seuraavalla ajokerralla.. jos konepelti katkasimessa on vikaa valo ei sammu vaikka lisäis oljyä. siihen voi auttaa tuo akun kengän irrotus mutta helpompi keino on ottaa konepeltikatkaisimelta tuleva johto irti ja käyttää hyppyjoholla piuhoja yhdessä.. liitin useimmissa malleissa lukkopellissä.. toki toiminnan näkee useimmissa malleissa mittariston sympolista..
Täällä olis -09 Touran ja öljyt saattoi olla vähissä. Lisäämisen jälkeenkän ei keltaisen kannun vilkunta lakannut. Yhdistin myös hetkeksi konepellin johdot, mutta ei poistanut vikaa. Vcds ei havaitse mitään. Akku kai irti seuraavaksi.
Oli myös lukkopelliltä hapettunut piuha niin, että napsahti poikki koskiessa. Aivan siitä juuresta mistä se menee "mötikän" , valun, sisään. Mitä pitää uusia jos tuon haluaa toimivaksi?
Oli myös lukkopelliltä hapettunut piuha niin, että napsahti poikki koskiessa. Aivan siitä juuresta mistä se menee "mötikän" , valun, sisään. Mitä pitää uusia jos tuon haluaa toimivaksi?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa