MK2 Golf käynnistysvika!
Valvoja: ffp jäsenet
MK2 Golf käynnistysvika!
Kyseessä on -91 vuoden automaatti golffi 1.8 l bensakoneella. Eli auto ei käynnistä ilman apuvirtaa. Aluksi ajattelin etuakun olevan entinen, joten otin sen pois ja virta tulee takana olevalta akulta. Startti kyllä pyörii, mutta hieman "tahmeasti".
Akun jännitteet pysyvät levossa noin 12.5-8 voltissa, mikä ei riitä jostain syystä käynnistämään tuota autoa. Missä voisi olla vika? :o
Akun jännitteet pysyvät levossa noin 12.5-8 voltissa, mikä ei riitä jostain syystä käynnistämään tuota autoa. Missä voisi olla vika? :o
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 23
- Liittynyt: 24.6.2012 7:42
Nyt on kokeiltu taas vähän käynnistellä golffia, tosin ilman tulosta :D Maakontakti on kunnossa. Otin nyt akun irti ja tarkoitus olisi ladata sitä yön yli sisätiloissa, josko siinä olisi vikaa. Nyt kun yritin käynnistää, niin startti pyöri vielä tahmeammin ja kun ei enää virta riittänyt pyörähtämään, niin alko tikittää sillai 'tiktiktiktik', kunnes lopetti starttaamisen :o
Anteeksi tyhmyyteni, mitä nuo startin helat on, kun ei tuolla nimellä ainakaan motonetin sivuilta löytynyt? :d
Kaapelit on ollut tarkotus uusia heti kun saa auton sisätiloihin. Onko äänentoistojärjestelmä saattanut rikkoa noita starttiosia?
Anteeksi tyhmyyteni, mitä nuo startin helat on, kun ei tuolla nimellä ainakaan motonetin sivuilta löytynyt? :d
Kaapelit on ollut tarkotus uusia heti kun saa auton sisätiloihin. Onko äänentoistojärjestelmä saattanut rikkoa noita starttiosia?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
taka-akun miinusnavan kontakti on hyvä ja se on tehty kuukausi sitten ja tänään vielä tarkistin sen kiinnityksen. Koneen maadotuksia en ole vielä ehtinyt tutkimaan, mutta runkoon se on kiinnitetty akun kiinnitysraudan kohtaan ruuvvilla ja prikalla, joka menee akunkengän läpi ja prikka kiilaa sen paikoilleen.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Siis autossa on alkuperäisesti edessä akku, mutta lisääntyneen virran tarpeen takia sijoitin lisäakun taakse. Akkujen välinen kaapelointi on tehty 50mm OFC- kaapelilla molemmissa päissä sulake suojaamassa akkuja. Aluksi auto alkoi siis paukuttamaan käynnistettäessä sulakkeita akkujen väliltä, joten ajattelin että etuakku olisi entinen ja startatessa startti olisi hakenut virtaa taka-akulta. Otin etuakun pois ja korvasin sulakkeet 3 mm kuparilevyllä, jottei sulakerasioita tarvinnut ottaa pois. Eli siis edestä on plussasta vedetty 50mm kaapeli taka-akun plussaan ja maadoitukset runkoon samoisella kaapelilla.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Kiku Lähetetty: 17.12.2012 9:38 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Akulta rungon kautta koneeseen maa-kaapeli tarkistukseen. Kato kontaktipinnat kuntoon.
Jos ei vika tuosta löydy, siis nimenomaan tuo "rungon kautta koneeseen", niin sittenhän jää vaihtoehdoksi se startti.
Startin osalta, itse tuskailin tämän nykyisen kulkineen startin kanssa, kunnes "vikalista" kasvoi sen verran isoksi ja hain romikselta toisen.
Tämä purkaamolöytö vaati melkolailla irtaallaan herkistelyä, kun oli hapettumaa vähän siellä ja täällä (< "ominaisuus" edestävetävissä vuosituhannenvaihteen espanjalaisissa hopeahuolissa).
Elikkä summattuna starttia irti ja apuvirtakaapeleiden kanssa leikkimään =D
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jospa ihan ensin mittailisit yleismittarilla, että maadoitukset on varmasti kunnossa. Akunkenkä ruuvilla kiinni runkoon -tyyppiset viritykset eivät varsinaisesti vähennä potentiaalisten vikapaikkojen määrää.
Taka-akulta ei siis ole suoraa maajohtoa koneelle, vaan koneen maadoitus tapahtuu korin kautta?
Onko kaikki startin liitokset puhdistettu?
Taka-akulta ei siis ole suoraa maajohtoa koneelle, vaan koneen maadoitus tapahtuu korin kautta?
Onko kaikki startin liitokset puhdistettu?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Nyt on aloitettu startin irroitus. Startti sijaitsee siis pakosarjan alapuolella, vetoakselin yläpuolella perin ikävässä paikassa, mutta auton alta siihen pääsee jokseenkin käsiksi. Huono homma vain että mutterit ovat niin vanhoja ja haurastuneita, että hajoilevat irroituksessa. Lähin liitos akunnavasta kaapelia seuraamalla on startissa kiinni, johon en oikein millään saa mitään kiinni.. Huomenna varmaan saan nyittyä sen irti, koska ulkona alkaa olla turhan kylmä värkkäilyyn :(
Kyseessä on -91 vuoden automaatti golffi 1.8 l bensakoneella.
AND
Nyt tuli idea auton virittämisestä eli hieman tehoa pitäisi saada lisää, niin mistä kannattaisi teidän mielestä lähteä kokeilemaan?
Kannattanee unohtaa koko homma ihan suosiolla ja siirtää tarvittaessa katse vaihtoautohalliin.
Kokeilut voi tietty aloittaa ihan budjetti laskemalla ja edetä sen mukaan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Laturilta akulle vedetty uusi piuha, jonka johdosta latausjännite nousi 13,2 --> 14,2 volttiin. Koneen maadoitus parannettu myös. Sitten ongelmaan (taas): Kylmänä käynnistettäessä kone prötää ja pätkii, eikä ota kierroksia juuri ollenkaan. Lämpimänä prötää vielä matalilla kierroksilla, muuten toimii kuin pitää. Olisiko ehdotuksia mikä vikana?
Imukaulasta on etsitty vikaa, mutta siellä ei vaikuttanut olevan vuotoja, Itse epäilen että olisiko lambda hajonnut?
Imukaulasta on etsitty vikaa, mutta siellä ei vaikuttanut olevan vuotoja, Itse epäilen että olisiko lambda hajonnut?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa