Terve. Passatti näyttää temppuilevan salakavalasti. Lähdin tuossa kotipihaa pitemmälle reissulle ja matkaa oli taitettavana 300km. Ensimmäiset 10km ok, mutta sen jälkeen autoon tuli joku ihme nykimishäiriö. Tasakaasulla nyki ja kierrosten ylitettyä 2200 alkoi kiihdyttämään kunnolla. Ohittaminen teki kyllä tiukkaa kun joutu pykältämään ja samalla antamaan koneelle tenkua. Noh ajattelin että loppumatka taittuu pitämällä kierrokset yli tuon rajan. 100km ajeltuani vika oli kadonnut ja loppumatka meniki suupielet korvissa ajellessa. Mikähän ihme häiriö volskuun tuli. Autossa on tippiaski ja pysähdyin ja kokeilin kaikki vaihteet neki ok. Vika esiinty vain kiihdyttäessä. Epäilin ajaessa että olisko ruiskutuksessa joku vika. Suodatinki vaihdettu puolivuotta sitten. Oisko suodatin sitten päästäny vesihelmiä läpi. Tuntu ihan kuin auto kävisi 3 pytyllä. Turbo vihelsi ihan normaalisti, eli ei mitään letkuja irti. Tippiaski ei vuoda öljyä niin seki pitäisi olla ok. EGR venttiili tuossa on supsuttanu viimiset 2 vuotta niin tuskin siinäkään vikaa. Oisko pöllyävä lumi tehny tepposet? Eikö näissä TDI malleissa ole ahtopaineputken jäätymisen kanssa ollu ongelmia? Nyt ei kylläkään pakkasta ollu kun -5 ja auto edellisen yön lämpösessä tallissa. Auto siis farkku Passat -02 1.9TDI PWD tiptronic autom.
HOX. Viesti on kopioitu variantclubin sivuilta.
Passat 3BG 1.9 TDI Pwd -02 mystinen vika. Ei toimi vieläkään
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3BG 1.9 TDI Pwd -02 mystinen vika. Ei toimi vieläkään
Viimeksi muokannut Sipowitz, 19.12.2012 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nythän se myrkyn lykkäsi. Emäntä aamulla lähti töihin ja riipasi passatin tulille. Lumien puhistelun jälkeen oli peruuttanu ja auto oli kuulemma hyytyny siihen. Noh uudestaan käyntiin ja menoksi eipä päässy kun muutaman metrin ja sama hyytyminen. Kolmannella kerralla auto ei enää temppuillu ja pääsi ajamaan sillä töihin. Töistä lähtiessä auto oli käynnistynyt normaalisti ja käynyt vähän aikaan jolloin ajotietokoneeseen oli kissan kokosilla kirjaimilla tullut STOP merkki. Auto sammuksiin ja soittoa mulle. Noh paikalle saavuttua katoin että tikku kuiva! Noh lisäsin litran verran ja annoin olla varttitunnin ja tsekkasin uudelleen niin oli hitusen ylärajan yli<--- tämä ilmeisesti johtu siitä että auto oli ollu käynnissä eikä olleet vaeltunee pohjalle niin siksi näytti että tikku kuiva. Auto käyntiin ja käy 10-20 sek jolloin hyytyen sammuu. Uudelleen käyntiin ja sama homma. Noh sain passatin ajettua kotio pumppaamalla kaasua ja ajamalla mahdollisimman isoilla kierroksilla. Tuossa pihassa se seisoo lääkäriä ootellessa. Kun vain tietäis mistä lähtis vikaa etsimään. PA-suodatin vaihdettu alle vuosi sitten eikä pitäisi kyllä STOP valo herjata jos siellä jäätymistä. Jäähytin nesteet oli ok. Mikä piru tuota romua vaivaa? sen tiedän että vikakoodin lukuun menee heti huomena.
Nonniin taas stooria. Eli auto kävi korjaamolla. Vaihtovat suodattimen ja tyhjennettiinpä vielä tankki jos kesälöpöä olisi jääny, sillä samalle asemalle jossa käyn tankilla tuli 2 viikkoa sitten vasta kunnon talvilaatudiesel tätä ennen suodatettavuus ollut vain -15. Oli yön korjaamolla lämpösessä ja aamulla startatessa sama homma... hörähtää käyntiin ja sammuu/yrittää sammua tasaisin viiveajoin. Noh siitä sitten kaasua lipsutellen tankille ja säiliö täyteen polttoainetta jossa suodatettavuus -35. Korjaaja kehoitti pitämään autoa käynnissä pitemmän aikaa, sillä olihan pakkastaki yli 20 raitaa. Auto poksutteli tyhjäkäynnillä 3 tuntia, ensimmäiset 20 min yritti 15 sek välein sammua, mutta pysy kumminki käynnissä. Tästä eteenpäin auto pysy tyhjäkäynnillä käynnissä hyvin ja käynti oli tasaista,,, tarkkakorvaisena kyllä kuulee että yrittää nypyttää hieman vielä, mutta kiekkamittarissa sitä ei huomaa. Mutta auta armias jos kaasupolkimeen koskee ja nostaa kierroksia niin silloin alkaa taas 15sek välein turraamaan ja nykimään ,tätä kestää muutaman sekunnin. Eli kuulostaa että auto käy pätkimis hetkellä 3:lla pytyllä. Minkä pirun tuolle tekee. VIKAKOODIT LUETTU:ei anna mitään vikakoodeja. Vanhassa suodattimessa oli ollut vettä niin onko mahollista että sitä on suodattimen läpi päässy, tai että polttoaineputkistoon on jääny lillumaan vettä. STOP valon syttymisen syy on että kun moottori ei saa polttoainetta minimi määrää enempää niin kone menee vikatilaan ja siksi kehottaa sammuttamaan auton. Laskun kyllä otin korjaamolta ja tässä mietin että vienkö takasin vai alanko ite roplaamaan. Köyhty tässä taas sen verran että ihan V''tuttaa kun sai vielä rikkinäisen auton takasin huollosta. Tämmöset asiat on vielä auki ja jos joku osaisi minulle ne selventää niin ehkä vika löytyy
1. EGR venttiili on jumpsuttanut koko omistus aikani eli 2 vuotta. Nyt ei enää jumpsuta. Voiko EGR vaikuttaa käynti katkomiseen
2. Suuttimien johtosarja on yks vaihtoehto, mutta olisiko kellään kuvia tai hyviä neuvoja miten johtonipun saisi vaihdettua. Onko venttiilikopan pulteilla jokaisella joku oma kireys ja kiristysjärjestys ja pitääkö kopan irrottaessa tiiviste vaihtaa
3. Onko foorumilaisilla ollut vikaa johtosarjan liittimessä, mikä siis sijaitsee venttiilikopan ja kannen ulkopuolella melkoinen ''patukka näyttäis olevan''
4 Polttoainepumpun rele. Kun katkominen on viiveellistä ja näyttäis aikalailla sekunnilleen olevan sama viive niin voisiko vika olla siellä. Näin tarkkaa pätkimis viivettä tuskin olis jos suutin/suuttimen johtosarja olisi rikki. Missä rele on ja mikä numero?
5. Mitä muita liittimiä kannattais käydä läpi? Ilmamäärämittari?
Auttakaa miestä mäessä. Olen autoon ollut tyytyväinen ja on sillä hyvä ajaa mutta tämmöset viat kun iskee niin syö miestä ja varsinki näin joulun alla ku pitäis pukkiaki kuskata.
.
1. EGR venttiili on jumpsuttanut koko omistus aikani eli 2 vuotta. Nyt ei enää jumpsuta. Voiko EGR vaikuttaa käynti katkomiseen
2. Suuttimien johtosarja on yks vaihtoehto, mutta olisiko kellään kuvia tai hyviä neuvoja miten johtonipun saisi vaihdettua. Onko venttiilikopan pulteilla jokaisella joku oma kireys ja kiristysjärjestys ja pitääkö kopan irrottaessa tiiviste vaihtaa
3. Onko foorumilaisilla ollut vikaa johtosarjan liittimessä, mikä siis sijaitsee venttiilikopan ja kannen ulkopuolella melkoinen ''patukka näyttäis olevan''
4 Polttoainepumpun rele. Kun katkominen on viiveellistä ja näyttäis aikalailla sekunnilleen olevan sama viive niin voisiko vika olla siellä. Näin tarkkaa pätkimis viivettä tuskin olis jos suutin/suuttimen johtosarja olisi rikki. Missä rele on ja mikä numero?
5. Mitä muita liittimiä kannattais käydä läpi? Ilmamäärämittari?
Auttakaa miestä mäessä. Olen autoon ollut tyytyväinen ja on sillä hyvä ajaa mutta tämmöset viat kun iskee niin syö miestä ja varsinki näin joulun alla ku pitäis pukkiaki kuskata.
.
Minusta oireet vaikuttavat polttoaineen pumppaukseen liittyviltä.
Kun käännät virrat päälle, niin kuuluuko tankista (=takapenkin alta) kurnahtava ääni tankkipumpun mennessä päälle ? Tuon kuulee kuskin penkille, jos on ääneen joskus havahtunut - tai sitten kaveri takakonttiin kuulostelemaan.
Toinen tsekattava asia olisi tarkistaa polttoaineen paine tandempumpulta. Merkkiliike ainakin osaa tehdä sen. Siinä muistaakseni mitataan suuttimilta palaavaan virtauksen painetta.
Kun käännät virrat päälle, niin kuuluuko tankista (=takapenkin alta) kurnahtava ääni tankkipumpun mennessä päälle ? Tuon kuulee kuskin penkille, jos on ääneen joskus havahtunut - tai sitten kaveri takakonttiin kuulostelemaan.
Toinen tsekattava asia olisi tarkistaa polttoaineen paine tandempumpulta. Merkkiliike ainakin osaa tehdä sen. Siinä muistaakseni mitataan suuttimilta palaavaan virtauksen painetta.
Pumppusuutinten johtosarjavikaa epäilen minäkin - on nääs yhdenlainen tyyppivika näissä.
Työkaverilla samaa ikäluokkaa 3BG Passatti pikkusen lämmettyään alkaa myös pätkimään, eikä ota kierroksia kunnolla. Hän sitä on tekohengittänyt crc:llä pummpareiden liittimiä putsaillen/rasvaillen, mutta ei kuulemma ole kovin pitkäikäinen apu. Lukaistiin autosta kooditkin taannoin ja selkeästi pumppusuuttimista tuli vikakoodia nykimisten jälkeen. Tuota voi yrittää myös aloittajan autossa..
Kyseinen auto on nyt menossa johtosarjan vaihtoon. Ilmeisesti vaihto voisi onnistua kotikonsteinkin, mutta uusi sarja voi olla työläs sujuttaa kannen päästä sisään jos vanhan saakin pois sieltä liki ehjänä. Lisäksi pitää uusia venttiilikopan tiiviste. Uusi johtosarja sisältää siis tuon "mutikan" kannen ulkopuolelle sekä ne hapettuvat liittimet pumppusuuttimien päälle.
Työkaverilla samaa ikäluokkaa 3BG Passatti pikkusen lämmettyään alkaa myös pätkimään, eikä ota kierroksia kunnolla. Hän sitä on tekohengittänyt crc:llä pummpareiden liittimiä putsaillen/rasvaillen, mutta ei kuulemma ole kovin pitkäikäinen apu. Lukaistiin autosta kooditkin taannoin ja selkeästi pumppusuuttimista tuli vikakoodia nykimisten jälkeen. Tuota voi yrittää myös aloittajan autossa..
Kyseinen auto on nyt menossa johtosarjan vaihtoon. Ilmeisesti vaihto voisi onnistua kotikonsteinkin, mutta uusi sarja voi olla työläs sujuttaa kannen päästä sisään jos vanhan saakin pois sieltä liki ehjänä. Lisäksi pitää uusia venttiilikopan tiiviste. Uusi johtosarja sisältää siis tuon "mutikan" kannen ulkopuolelle sekä ne hapettuvat liittimet pumppusuuttimien päälle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa