Polttoaineen suodattimen vaihto?
Valvoja: ffp jäsenet
Polttoaineen suodattimen vaihto?
Moi, Kertokaa blondille miten -96 passat tdi polttoaineen suodatin vaihdetaan ja milloin se olisi hyvä vaihtaa? Olen omistanut kyseisen auton jo 3 vuotta, mutta aina huollot sun muut on isäpuoli tehnyt ja nyt joudun itse tekemään. :) Ja toinen on, että miten takavalon poltin vaihdetaan ja mikä on oikea poltin? Niitä kun näyttää huoltsikalla olevan h1,h4 ja vaikka sun mitä muuta.
http://www.alfamer.fi/passat-20002005-p-14248.html
Tuommosen oppaan kannattaa käydä ostamassa jos meinaat jatkossakin itse huoltaa autoasi, näitä löytyy monista marketeistakin hyllystä.
Tuommosen oppaan kannattaa käydä ostamassa jos meinaat jatkossakin itse huoltaa autoasi, näitä löytyy monista marketeistakin hyllystä.
Polttoaine suodattimesta klemmarit löysälle, letkut irti, paluu letkun termostaatista sokka irti ja varovasti nostamalla pois. Suodatin kiristetty pannalla 1kpl ristipää ruuveja, se löysälle ja suodatin lähtee nostamalla jalastaan irti. Kasaus päin vastaisessa järjestyksessä.
Suodatin on hyvä vaihtaa kerran vuodessa syksyllä
Takavalon polttimot sedanissa ulommainen osa (parkki, jarru ja vilkku) lähtee takakontin puolelta painamalla kaksi lukko klipsua sisään ja vetämällä pohja irti.
Farmarissa sivuverhoilun luukku auki ja sen takaa samalla tavalla.
Sisempi osa ihan samalla lailla siitä kannesta.
Polttimoina ihan tavalliset BA15S kantaiset polttimot parkissa 5W kaikki muut 21W
Suodatin on hyvä vaihtaa kerran vuodessa syksyllä
Takavalon polttimot sedanissa ulommainen osa (parkki, jarru ja vilkku) lähtee takakontin puolelta painamalla kaksi lukko klipsua sisään ja vetämällä pohja irti.
Farmarissa sivuverhoilun luukku auki ja sen takaa samalla tavalla.
Sisempi osa ihan samalla lailla siitä kannesta.
Polttimoina ihan tavalliset BA15S kantaiset polttimot parkissa 5W kaikki muut 21W
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”