Eli pitäs golfmk3 irrottaa tuulilasi... kesällä yhdestä yritin.......tuli vaan sirpaleita ja kiroilua.
Mikä paras tekniikka ja millä langalla ja mistä kohden kannatta aloittaa operaatio?
Golf mk3 vm 92-99 kaikeissa malleissa käsittäkseni sama lasi?
Tuulasin irroius golf mk3
Valvoja: ffp jäsenet
ei oo sama lasi. vaihtuu muistaakseni -95. taustapeilin kiinnityspiste on eri kohdassa.
eipä siinä kauheasti mahdollisuuksia ole saada irti ehjänä. taitaa lasiliikkeillä olla joku puukkosahan tyyppinen kone jossa on vaan ohut ja päästä terävä pelti jolla irrottaa lasin. en sit tiedä kuinka tehokas tapa on irrottaa ehjänä
eipä siinä kauheasti mahdollisuuksia ole saada irti ehjänä. taitaa lasiliikkeillä olla joku puukkosahan tyyppinen kone jossa on vaan ohut ja päästä terävä pelti jolla irrottaa lasin. en sit tiedä kuinka tehokas tapa on irrottaa ehjänä
ite ainakin tykkään sahalangalla(tarkotukseen tehty lanka) irroittaa tuulilasit. ja lähtee ehjänä.
1. keskeltä lasia, siis ylä ja alareunan liiman läpi lanka, siis sama lanka pituudeltaan 2 x lasinkorkunen. tee mattoveitsellä reikä liimaan
2. sit päihin solmut vaikka ruuvimeisseleiden varteen ja eikun hankaamaan. kaveri avuksi painamaan jollain pleksin palalla sisäpuolelta lasia vasten ettei verhoukset mee paskaks.
3. kulmissa n 15 cm ennen ku lasi kääntyy alas/ylös päin nii sinne lasin alle lanka ja sit ristiin sahaus ja varo ettei mee laminaatin väliin.
lasiliikkeesä olin töissä ja näin siellä.
kaikkiin vaiheisiin on oma työkalu saatavilla vetokahvat 2 kpl ja se langan pujotus "piikki" mut kotikonsteillakin onnistuu.
1. keskeltä lasia, siis ylä ja alareunan liiman läpi lanka, siis sama lanka pituudeltaan 2 x lasinkorkunen. tee mattoveitsellä reikä liimaan
2. sit päihin solmut vaikka ruuvimeisseleiden varteen ja eikun hankaamaan. kaveri avuksi painamaan jollain pleksin palalla sisäpuolelta lasia vasten ettei verhoukset mee paskaks.
3. kulmissa n 15 cm ennen ku lasi kääntyy alas/ylös päin nii sinne lasin alle lanka ja sit ristiin sahaus ja varo ettei mee laminaatin väliin.
lasiliikkeesä olin töissä ja näin siellä.
kaikkiin vaiheisiin on oma työkalu saatavilla vetokahvat 2 kpl ja se langan pujotus "piikki" mut kotikonsteillakin onnistuu.
Golf mk3 vm 92-99 kaikeissa malleissa käsittäkseni sama lasi?
ei oo sama lasi. vaihtuu muistaakseni -95. taustapeilin kiinnityspiste on eri kohdassa.
-95 vaihtuu taustapeilin kiinnityskohta, (tosin vaihdella voi ristiin taustapeilejä vaihtelemalla), ja tarkennetaan vielä sen verran, että avoissa on erilainen lasi kuin kovakattoisissa, eli niitä ei sovi vaihdella keskenään.
Kyllähän noitakin varmasti löytyy, jotka vetää vaan uuden liiman paljaan pellin päälle, helposti sillä leikkurilla maalipintaa liiman alta vaurioittaa. En yhtään ihmettele miksi aikaisempi passattini vuoti vettä sisään tuulilasin ylälaidasta.. Mutta ihan varmasti useissa paikoissa myös hommat tehdään asiallisesti ja juuri oikein.
Joidenkin vanhojen autojen lasimuotit millä lasiin saadaan oikea profiili ovat jo niin kuluneet että eivät tee lasista tarpeeksi kaarevia ja näin lasin kulmat voivat jäädä helposti auki. Näin kävi kaverin Calibrassa.
Lasikarmin ruostumisesta sen verran, että vuoden olin lasitus liikkeessä töissä sekä autokorikorjaus puolella missä opiskelin 3 vuotta, niin vastaan tuli 3 autoa jossa oli karmi niin ruosteessa ettei pystynyt lasia liimaamaan. Kaikki oli Saabbeja.
Lasikarmin ruostumisesta sen verran, että vuoden olin lasitus liikkeessä töissä sekä autokorikorjaus puolella missä opiskelin 3 vuotta, niin vastaan tuli 3 autoa jossa oli karmi niin ruosteessa ettei pystynyt lasia liimaamaan. Kaikki oli Saabbeja.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa